MERCEDES: ZAKŁADY W STUTTGARCIE A STRATEGIA ELECTRIC FIRST

Mercedes- Benz przygotowuje swój segment biznesowy Drive Systems oraz zakłady w Stuttgart- Untertürkheim do realizacji strategii Electric First.

W średniej perspektywie czasowej doprowadzi to do zmian w profilach zatrudnienia.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Zarząd marki w ramach negocjacji z radą zakładową fabryki porozumiał się w sprawie zainwestowania wielomilionowej kwoty w transformację i stworzenie w nich kampusu systemów napędowych – Mercedes- Benz Drive Systems Campus. Największe zakłady w globalnej sieci produkcji napędów skoncentrują się na badaniach i rozwoju tych systemów oraz wdrażaniu ich do produkcji. Zawarte porozumienie wzmacnia rolę ośrodka i doskonalenia rozwiązań z zakresu techniki napędowej.

Ponadto, dzięki kampusowi napędów elektrycznych i zelektryfikowanych, zakłady wzbogacą swoje szerokie kompetencje w dziedzinie elektromobilności. Uzupełnieniem dotychczasowych działań badawczo- rozwojowych w zakresie techniki akumulatorowej będą nowa fabryka, produkująca w małych seriach ogniwa akumulatorów litowo- jonowych, oraz własne laboratorium bezpieczeństwa akumulatorów.

Podejście firmy do tych zagadnień jest całościowe – obejmuje zarówno podstawowe badania i rozwój, jaki produkcję systemów akumulatorowych. W obszarze produkcji seryjnej zakłady będą w coraz większym stopniu koncentrować się na elektrycznych komponentach napędowych – akumulatorach i systemach napędu elektrycznego, podczas gdy produkcja konwencjonalnych silników, skrzyń biegów i podzespołów będzie stopniowo wygaszana, co wpłynie na profile i skalę zatrudnienia.

Powstanie kampusu to decydujący krok rozwojowy w kierunku zrównoważonej transformacji zakładów w Untertürkheim. Nastąpi restrukturyzacja i systematyczna rozbudowa istniejących centrów kompetencyjnych.

Łącząc i rozszerzając działalność w zakresie akumulatorów, firma wzmacnia swoje know- how w dziedzinie elektromobilności. W Untertürkheim zlokalizowano centrum elektrotechniki i centrum techniki ogniw akumulatorowych, w których między innymi buduje się prototypy elektrycznych systemów napędowych (eATS) oraz bada i testuje rozwiązania techniczne w zakresie ogniw akumulatorowych.

Fabryka akumulatorów w Brühl od roku 2022 będzie produkować akumulatory do pojazdów z napędem hybrydowym plug-in. Już od tego roku z taśmy produkcyjnej fabryki akumulatorów w zakładzie Hedelfingen schodzić będą systemy akumulatorowe do samochodu marki EQ – EQS, czyli w pełni elektrycznego modelu z rodziny Klasy S. EQS będzie wytwarzany od pierwszej połowy 2021 roku w Fabryce 56 w Sindelfingen.

Firma koncentruje się również na rozwoju wysokowydajnego elektrycznego układu napędowego – inteligentnego połączenia silnika elektrycznego, systemu akumulatorów, układu energoelektronicznego i oprogramowania – aż do osiągnięcia jego gotowości do produkcji seryjnej (w tym fazy testów). Własnymi siłami opracowywana jest następna generacja silników elektrycznych, wyposażonych w falowniki i układ wysokiego napięcia.

Pod koniec 2024 roku rozpocznie się produkcja i montaż elementów elektrycznego układu napędowego (eATS) dla nowych modeli marki Mercedes- EQ, które uzupełnią gamę produktów fabryk akumulatorów w Hedelfingen i Brühl. Nastąpi wtedy podwojenie zaplanowanego dotychczas wolumenu produkcyjnego elektrycznych układów napędowych.

Przedsiębiorstwo przygotowuje swoich pracowników do zmian w profilach zatrudnienia poprzez ukierunkowane działania kwalifikacyjne.