MICHELIN: KOMUNIKUJĄCE SIĘ OPONY DLA MAS

M 1_RFID_1

Michelin zdecydował się bezpłatnie upowszechnić wszystkie swoje patenty związane z technologią RFID. W przypadku opon ciężarowych i autobusowych z zamontowanymi chipami RFID z systemem zdalnego pomiaru ciśnienia TPMS wystarczy, że kierowca przejdzie obok pojazdu, by za pomocą elektronicznego czytnika zebrać kompletne i wiarygodne dane z systemu TMPS.

Badania wykazały, że sprawdzenie ciśnienia i stanu opon w autobusie lub ciężarówce zajmuje średnio 15 minut. Wyposażając opony w chipy RFID, można zredukować ten czas do minimum. Jest to możliwe dzięki utworzeniu elektronicznego „łącza” między oponą a systemem odbioru oraz przetwarzaniu danych dotyczących jej parametrów.


Zobacz także:
OPONY


Dzięki zamontowanym w oponach autobusowych i ciężarowych chipom RFID czujniki TPMS zdalnie odczytują temperaturę i ciśnienie, co pozwala na stały monitoring kluczowych czynników wpływających na bezpieczeństwo opon. Zdalne odczytywanie najważniejszych parametrów opony wyposażonych w chipy RFID pokazało, że technologia ta może poprawić kontrolę opon w trakcie ich użytkowania.

M 2_RFID_3

Michelin upowszechni bezpłatnie swój patent, by w trosce o poprawę bezpieczeństwa przyspieszyć wprowadzenia międzynarodowego standardu technologii RFID.

– Wierzymy, że najważniejszym czynnikiem wspierającym szersze zastosowanie tej technologii w sektorze transportowym jest stworzenie międzynarodowego standardu. Krok, który wykonaliśmy, powinien nas przybliżyć do osiągnięcia tego celu. Podczas ubiegłorocznych Igrzysk Olimpijskich w Londynie opony Michelin wyposażone w chipy RFID były wykorzystywane w miejskich autobusach, aby poprawić bezpieczeństwo i efektywność operacyjną – mówi Terry Gettys, szef Działu Badań i Rozwoju Michelin.

M 3_Michelin