MICHELIN: SUPER OPONA DO NAJSZYBSZEGO FERRARI

Najmocniejsze Ferrari w historii – F12berlinetta zostanie wyposażone w sprawdzone na torze wyścigowym najszybsze na świecie produkowane seryjnie opony Michelin Pilot Super Sport. Dzięki technologiom opracowanym w Centrum Badawczo – Rozwojowym są one dostosowane do współpracy z silnikiem 6,262 ccm V12 740-HP.

Marka Ferrari, po wcześniejszej współpracy z Michelin dotyczącej zaprojektowania opon dla modeli 599 GTO i FF, wybrała Michelin jako jednego z dostawców pierwszego wyposażenia dla nowego F12berlinetta.

Opony Michelin zaprojektowane dla najmocniejszego w historii Ferrari zawdzięczają swoje osiągi doświadczeniom konstruktorów zdobytym w najbardziej wymagających zawodach świata. Zalicza się do nich m.in. 24-godzinny wyścig Le Mans, w którym Michelin zwyciężył 14 razy z rzędu.

Rozmiary Michelin Pilot Super Sport przeznaczone dla nowego F12berlinetta to: 255/35 ZR 20 na przód i 315/35 ZR 20 na tył.

Technologie zastosowane w oponie

– Opasanie Twaron
Włókno aramidowe wysokiej gęstości zastosowane w konstrukcji MICHELIN Pilot Super Sport gwarantuje wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Główną cechą włókna aramidowego Twaron jest jego wysoka wytrzymałość na rozciąganie przy niskiej masie. Próbka Twaronu jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.

– Variable Contact Patch 2.02
Mimo tego, że kształt powierzchni opony w części stykającej się z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy mający kontakt z nawierzchnią pozostaje taki sam.

– Bieżnik Tri-Compound i Bi-Compound
Składa się on z różnych rodzajów mieszanki gumy po jego lewej i prawej stronie i jest innowacją technologiczną opracowaną na potrzeby opon wyścigowych, używaną w zawodach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Strona zewnętrzna bieżnika jest wykonana z unikalnego elastomeru, który zapewnia wyjątkową wytrzymałość opon. Wewnętrzna strona bieżnika wykonana z elastomeru najnowszej generacji, charakteryzującego się dużą przyczepnością, pozwala oponie (na mokrej nawierzchni) rozcinać film wodny i zapewnia przyczepność poprzez przyleganie do nawet najmniejszych nierówności drogi.