MINI PADDY HOPKIRK EDITION CZYLI NA START WRACA NUMER 37

Był rok 1964. Właśnie wtedy Mini Cooper S z numerem 37 odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo. W legendarnych zawodach samochód triumfował jeszcze dwukrotnie.

Za kierownicą: 30-letni wówczas kierowca rajdowy z Irlandii Północnej Patrick „Paddy” Hopkirk.


Zobacz także:

RAJDY

ROZMAITOŚCI


 

Na jego cześć MINI prezentuje teraz model Edition o ekskluzywnym wzornictwie i wyposażeniu upamiętniający jedno z najbardziej spektakularnych osiągnięć w historii międzynarodowego motosportu. Przypomnieniem o wyczynie Hopkirka jest zwycięski numer startowy 37, który w stylizowanej formie znajduje się na drzwiach kierowcy i pasażera modelu serii specjalnej.

MINI Paddy Hopkirk Edition dostępne będzie na wybranych rynkach od października jako 3-drzwiowy Cooper S, 5‑drzwiowy Cooper S oraz John Cooper Works. Podobnie jak słynny numer startowy i potężny silnik, lakier w kolorze Chili Red i biały dach modelu inspirowane są historycznym pierwowzorem.

Zwycięska jazda Hopkirka w Mini była świętowana przez fanów motorsportu w Wielkiej Brytanii. Za kółkiem małego brytyjskiego samochodu ze swoim angielskim pilotem Henrym Liddonem, kierowca pokonał konkurencję o znacznie większej mocy silnika. Obowiązująca wówczas formuła handicapu oznaczała, że różnice masy i mocy na polu startowym były w pewnym stopniu kompensowane. Jednak decydującymi czynnikami były niezawodność auta oraz umiejętności Hopkirka.

Fińscy koledzy Hopkirka z zespołu, Timo Mäkinen i Rauno Aaltonen, dodali do kolekcji tytułów kolejne dwa zwycięstwa w 1965 i 1967 roku.

Model Edition łączy w sobie lakier w stylu historycznego zwycięzcy rajdu z 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich John Cooper Works Track Spoke Black lub 18-calowymi kutymi obręczami kół ze stopów lekkich John Cooper Works Cross Spoke Jet Black Matte i wieloma innymi akcentami w ciemnych kolorach.

Obramowanie i pozioma belka atrapy chłodnicy są wykończone w błyszczącym kolorze czarnym, podobnie jak wstawki w dolnych wlotach powietrza, otwór w masce silnika, klamki drzwi, pokrywa wlewu paliwa, uchwyt klapy tylnej, logo MINI z przodu i z tyłu, a także obramowania reflektorów i lamp tylnych.

Numer startowy 37 pojawia się również na ozdobnikach obok kierunkowskazów bocznych. Inne charakterystyczne elementy zewnętrzne to reflektory diodowe i lampy tylne w stylistyce flagi Union Jack, naklejki z napisem Paddy Hopkirk Monte Carlo oraz pojedynczy biały pas na masce po stronie kierowcy, który podobnie jak klapa tylna nosi podpis zwycięzcy Rajdu Monte Carlo z 1964 roku.

Ponadto na pasie na masce widnieje w postaci grafiki z efektem 3D słynna kombinacja cyfr i liter 33 EJB z tablicy rejestracyjnej zwycięskiego samochodu z Monte Carlo z 1964 roku. Podpis Hopkirka pojawia się również na listwie ozdobnej po stronie pasażera, która stanowi element błyszczących powierzchni wewnętrznych w kolorze Piano Black. Kolejną ekskluzywną cechą są podświetlane diodowo listwy progowe MINI z napisem „Paddy Hopkirk”.

W nowym MINI zawarty jest również pakiet Excitement oraz komfortowy. Specyficzna dla rynku konfiguracja obejmuje również dodatkowe reflektory w kolorze Piano Black, etui na kluczyk z numerem startowym 37 oraz listwy ozdobne między karoserią a nadbudową kabiny w kolorze Piano Black.

Ponadto model Edition można dostosować do indywidualnego stylu kierowcy. W celu zwiększenia komfortu i podkreślenia indywidualnego stylu dostępne są prawie wszystkie pozycje z oferty wyposażenia dodatkowego do 3-drzwiowego i 5-drzwiowego MINI.