MITSUBISHI: NOWA FIRMA PRZEJĘŁA IMPORT AUT W POLSCE

Wcześniej zarządzana przez Mitsubishi Corporation firma MMC Car Poland zmienia właściciela. Od kwietnia została nim hiszpańska firma Bergé Auto.

Przejęła ona w ramach strategicznego planu rozwoju międzynarodowego import i dystrybucję samochodów osobowych japońskiej marki w Polsce.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Mitsubishi Corporation pozostaje akcjonariuszem, posiadającym dzięki niedawnej inwestycji finansowej w Bergé Auto 25 proc. udział w spółce MMCP.

Po 24 latach pod zarządem Mitsubishi Corporation, kolejny etap w działalności Mitsubishi Motors w Polsce będzie wyznaczać Bergé Auto. Firma jest nowym importerem, odpowiedzialnym za dystrybucję i obsługę sieci dealerskiej marki w Polsce. To grupa sprzedająca rocznie ponad 150 000 sztuk samochodów 28 marek na 9 rynkach, w tym w Hiszpanii, Portugalii, Finlandii, Szwajcarii i na kilku kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej.

W 2019 r. wygenerowała obrót w wysokości 3,1 mld Euro. Przejęcie jest kolejnym etapem planu międzynarodowej ekspansji firmy w Europie i innych regionach świata. Ponadto wzmacnia rolę firmy Bergé Auto jako kluczowego partnera strategicznego Mitsubishi Motors, która już reprezentuje MMC na innych 5 rynkach, gdzie w roku 2019 osiągnięto sprzedaż 45 000 egzemplarzy pojazdów.

Adam Męciński pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego (CEO) MMC Car Poland, a zmiany właścicielskie nie będą miały wpływu na codzienną działalność firmy.

– Z dumą rozpoczynamy nowy projekt dystrybucji pojazdów na polskim rynku, jako przedstawicielstwo Mitsubishi Motors – jednego z najbardziej cenionych producentów motoryzacyjnych na świecie, z którym ściśle współpracujemy od wielu lat. Bergé Auto będzie dążyć do wzmocnienia pozycji Mitsubishi w Polsce poprzez wprowadzenie zorientowanej na klienta kompleksowej strategii cyfrowej. Ponadto jesteśmy nastawieni na osiągnięcie długoterminowego wzrostu dzięki umocnieniu podstawowych wartości marki, wspieraniu istniejącej sieci dealerskiej i czerpaniu korzyści z planów wprowadzania nowych modeli Mitsubishi Motors w nadchodzących latach – powiedział Jorge Navea, dyrektor generalny Bergé Auto.

– Ambitne cele Bergé Auto dają nam szansę umocnienia pozycji marki Mitsubishi na naszym rynku. Firma MMC Car Poland jest przygotowana do znaczącego zwiększenia liczby sprzedaży nowych samochodów we współpracy z siecią dealerów i do wprowadzenia działań związanych z obsługą klienta w nowej rzeczywistości. Współczesne pojazdy Mitsubishi nie tylko podążają za trendami, one nadają ton nadchodzącym zmianom w branży motoryzacyjnej, stanowiąc idealny fundament przyszłych sukcesów – skomentował Adam Męciński, dyrektor generalny MMC Car Poland.

Bergé Auto to prywatna spółka, która rozpoczęła działalność w 1979 roku. Jej działalność koncentruje się głównie w obszarach: dystrybucji, transportu, sprzedaży detalicznej, usług finansowych i logistyki.