MITSUBISHI: NOWY ASX WJECHAŁ NA POLSKIE DROGI I SZLAKI (CENA)

asx-nowi1

MMC Car Poland, przedstawicielstwo Mitsubishi Motors w Polsce zaprosiło swoich gości na oficjalną premierę nowych modeli: ASX i L200.

Dziennikarze, aktorzy (wśród nich ambasadorzy marki w naszym kraju: Bartłomiej Topa i Anna Cieślak) oraz ludzie sztuki mieli nie tylko okazję obejrzeć nowe samochody, ale też uczestniczyć w pierwszych jazdach nimi.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

O nowym L200 napiszemy wkrótce, dziś chcemy się skupić na SUV-ie ASX 2020, który debiutuje właśnie w salonach.

asx-nowi2

Auto wyróżnia się nowym, wyrazistym projektem nadwozia, który podkreślają dostępne już w podstawowej wersji nowoczesne światła Bi-LED. Silnik benzynowy z systemem zmiennych faz rozrządu o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM (195 Nm momentu obrotowego) współpracuje z nową, automatyczną, bezstopniową przekładnią CVT ze sportowym trybem pracy i 6 przełożeniami oraz manualną skrzynią biegów.

Producent oferuje wybór między napędami 2WD i 4WD. Na solidnego, japońskiego SUV-a obowiązuje 5-letnia gwarancja z nielimitowanym przebiegiem pakietem Assistance. Nowe Mitsubishi ASX 2020 jest dostępne w cenie już od 74 490 zł.

ASX jest jednym z 3 najlepiej sprzedających się modeli Mitsubishi na całym świecie. Największym rynkiem dla tych SUV-ów jest Europa (udział sprzedaży w gamie to 27 proc.), gdzie w latach 2010-2019 nowych właścicieli znalazło 333 tysiące sztuk. Polska w rankingu sprzedaży zajmuje piąte miejsce na kontynencie ze 19191 sztukami.

asx-nowi3

Wyrazisty styl

Mitsubishi ASX 2020 przykuwa wzrok całkiem nowym designem nadwozia z pokrywą silnika zachodzącą na masywne zderzaki, charakterystycznym, muskularnym grillem, osłoną pod zderzakiem oraz tylnym dyfuzorem – ten offroadowy styl, będący kolejną interpretacją motywu Dynamic Shield podkreśla moc, solidność oraz wytrzymałość nowego modelu. Porównując z poprzednikiem maska pojazdu jest bardziej pochylona, co poprawia widoczność do przodu.

Stylizację podkreślają też charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka. W tylnej części nadwozia umieszczono zestaw lamp LED, który rozciąga się na całej szerokości samochodu i wraz z nowym zderzakiem uwypukla jego muskularną sylwetkę.

W udoskonalonym i bardziej ergonomicznym wnętrzu, wykonanym ze starannie dobranych, miękkich plastików i materiałów, zamontowano nowy system multimedialny SDA z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym. Nawigację można obsługiwać dotykowo lub wydając komendy głosowe. System nie tylko uwzględnia aktualne warunki na drodze czy pozwala słuchać muzyki lub wykonywać połączenia telefoniczne, ale też ułatwia sprawdzanie wiadomości tekstowych SMS.

asx-nowi4

Nowa przekładnia CVT

Nowa, bezstopniowa przekładnia Invecs-III CVT w swojej koncepcji jest podobna do przekładni użytej w modelu Eclipse Cross i oferuje ręczne sterowanie zmianą biegów w sportowym trybie pracy. Dysponując sześcioma zaprogramowanymi przełożeniami, tryb sportowy zapewnia szeroki zakres przełożeń, a jednocześnie różnice przełożeń sąsiednich biegów są stosunkowo niewielkie, co pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału silnika.

Układy elektroniczne kontrolujące CVT wykorzystują nowy system sterowania zmianą przełożenia Step-up, aby zmniejszyć odczucie opóźnionego działania powszechne w przypadku przekładni CVT, przy których zmiany prędkości obrotowej silnika wydają się wyprzedzać reakcje przekładni przy bezstopniowym zmienianiu przełożenia.

Nie tylko do rekreacji

Kompaktowy SUV Mitsubishi (długość nadwozia 4365 mm) ma 19 cm prześwitu. Pojemność bagażnika wynosi 406 l, nowe auto może też holować przyczepy o masie od 710 kg (bez hamulca) lub 1300 kg (z hamulcem).

asx-nowi5

Przednie zawieszenie to typowe kolumny MacPhersona, gdy z tyłu oś jest tzw. wielowahaczowa – samochód jest więc nie tylko komfortowy, ale też wytrzymały. W zależności od układu napędowego (napęd na przód lub na obie osie) pokona przeszkody poza drogami asfaltowymi.

10 x bezpieczeństwo

W standardzie, bez względu na wersję ASX otrzymuje: system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) z kontrolą trakcji (TCL), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA), ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), wzmocnioną konstrukcję nadwozia (tzw. RISE) podobnie jak czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (plus poduszkę tzw. kolanową), mocowanie fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (dwa punkty).

W droższych modelach mamy także światła automatyczne (od Intense Plus), system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM (Intense Plus), ostrzeganie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu LDW, monitorowanie martwego pola w lusterkach zewnętrznych oraz monitorowanie ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (Instyle).

asx-nowi6

Już w najtańszej wersji można się spodziewać dobrego wyposażenia. Nowy samochód opuszcza fabrykę z immobilizerem, wycieraczkami szyby przedniej z czujnikiem deszczu, elektrycznie regulowanymi i podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, elektrycznymi szybami z przodu i z tyłu (z funkcją Auto od strony kierowcy), jest też sterowanie systemem audio na kierownicy i zestaw głośnomówiący Bluetooth.

Wszystkie wersje (poza najtańszą) otrzymują kamerę cofania oraz centralny zamek ze sterowaniem pilotem. Każdy dostępny w Polsce ASX ma światła do jazdy dziennej i reflektory w technologii Bi-LED z czujnikiem zmierzchu oraz tylne lampy LED, a trzy topowe odmiany (Intense, Intense Plus, Instyle) również diodowe reflektory przeciwmgielne LED.

Do wyboru jest klimatyzacja manualna (dostępna w najtańszych Mitsubishi) bądź 1-strefowa, automatyczna. System otwierania samochodu i uruchamiania silnika bez kluczyka w stacyjce (KOS) jest w wersjach Intense Plus oraz Instyle, montowane znajdziemy bez dopłaty podgrzewanie przednich foteli.

asx-nowi7

W japońskim SUV-ie nabywca wybiera także audio. Już w podstawowych wersjach auta są dostępne radioodtwarzacze CD z MP3 a droższe wersje różnią się zastosowaniem ekranów dotykowych. Do wyboru jest też stacja multimedialna SDA z Android Auto/ Apple Car Play (w odmianie z lub bez nawigacji) oraz tuner cyfrowy DAB (w wersjach Intense, Intense Plus i Instyle).

Mitsubishi Pomoc

Nowe Mitsubishi jest dostępne z 5-letnią gwarancją fabryczną i nielimitowaną przebiegiem gwarancją Mitsubishi Assistance Package, zapewniającą przez okres 5 lat bezpłatną pomoc 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w przypadku awarii, wypadku, przebicia opony, kradzieży a także, gdy użytkownik zatankuje niewłaściwe lub zanieczyszczone paliwo albo złamie lub zgubi kluczyk.

Polskie salony Mitsubishi Motors oferują także kompleksowy program opieki serwisowej o nazwie MMC Pomoc 24/7 – całodobowy program pomocy Assistance dla posiadaczy nowych, jak i używanych aut.

asx-nowi8

Ceny

Ceny nowego ASX-a w ofercie premierowej startują od 74 490 zł. Model można zamówić w jednym z pięciu poziomów wyposażenia. Auta da się skonfigurować na wiele różnych sposobów, także w kwestii wyboru układu przeniesienia napędu (4 odmiany 2WD MT, trzy 2WD z CVT oraz trzy z napędem 4WD CVT).

Dzięki wprowadzeniu wielu rozwiązań bez dopłaty (np. pakiet świateł LED o wartości 3500 zł jest za darmo w każdej wersji) lub obniżeniu ceny (np. dopłata do automatycznej przekładni CVT to jedyne 5000 zł) suma korzyści może sięgnąć nawet 10 000 zł.

Najprawdopodobniej najchętniej kupowana będzie wersja Intense, w której bogate wyposażenie idzie w parze z bardzo korzystną ceną.

asx-nowi9