MITSUBISHI: PAJERO STRZEŻE POLSKICH GRANIC

Pajero_w1jpg

74 egzemplarze terenowego Mitsubishi Pajero trafiły właśnie do oddziałów Straży Granicznej ochraniających zewnętrzną granicę Polski.

Niezawodna konstrukcja 12-krotnego zwycięzcy Rajdu Dakar i sprawdzony w najcięższych warunkach napęd 4×4 pomogą strażnikom w codziennej pracy i ułatwią kontrolowanie granic.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Mitsubishi przekazywane są właśnie placówkom Straży Granicznej w następstwie przetargu na nowe, terenowe auta. Pajero z turbodoładowaną, wysokoprężną jednostką napędową z układem wtryskowym Common Rail o pojemności 3.2 litra i mocy 200 KM oferuje zaawansowany technicznie układ napędu na 4 koła Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Pajero_w2

Z silnikiem współpracuje 5-biegowa manualna skrzynia biegów. Ogromne możliwości jazdy w terenie dają znaczące parametry – 700 mm głębokość brodzenia, 45-stopniowy kąt pochylenia, 35-stopniowa zdolność wspinania czy 34,5-stopniowy kąt natarcia.

74 egzemplarze Mitsubishi Pajero wyposażono dodatkowo w wyciągarki o sile uciągu 4,5 tony, specjalne opony do jazdy w najcięższych warunkach terenowych a także radiostacje i specjalne światła alarmowe dla pojazdów uprzywilejowanych na dachu.

Flota nowych Mitsubishi Pajero posłuży podlaskiemu, nadbużańskiemu, bieszczadzkiemu i warmińsko-mazurskiemu oddziałowi Straży Granicznej do ochrony wschodnich granic Unii Europejskiej z Białorusią, Ukrainą i Okręgiem Kaliningradzkim. To w większości teren trudno dostępny dla zwykłych samochodów, dlatego nowe pojazdy bardzo ułatwią pracę funkcjonariuszom.

Pajero_w3