NAJPOPULARNIEJSZE SAMOCHODY POKONTRAKTOWE (RAPORT)

ruch445

Według raportu Master1.pl, sieci sprzedaży samochodów nowych i używanych należącej do Grupy Masterlease, klienci coraz chętniej kupują samochody pokontraktowe.

Od początku 2017 roku firma sprzedała ich o 30 proc. więcej niż w tym samym okresie (od stycznia do końca sierpnia) 2016 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– Auta używane są w Polsce bardzo popularne, a kierowcy są coraz bardziej świadomi tego, że mogą je kupić nie tylko w komisie czy od indywidualnego sprzedawcy, ale także w salonach aut pokontraktowych i z ciekawością przyglądają się tej ofercie. Takie samochody były wcześniej używane przez firmy. W naszej sieci sprzedaży Master1.pl są to w większości auta 2, 3 i 4-letnie, bo właśnie tyle najczęściej trwają kontrakty leasingu czy wynajmu długoterminowego – mówi Grzegorz Grodecki, Dyrektor Operacyjny Grupy Masterlease.

Wśród dwulatków w całej Polsce – we wszystkich oddziałach sieci – najlepiej sprzedawał się Opel Corsa z benzynowym silnikiem 1.4 l. W kategorii 3-latków zwyciężyła Skoda Rapid Spb, której wersja benzynowa z silnikiem o pojemności 1.2 l była wybierana równie chętnie co diesel 1.6 l. Z kolei 4-letnie zdominował Ford Focus III, głównie w wersji silnika diesel 1.6 TDCI.

Popularność marek i modeli nieco różniła się jednak w poszczególnych województwach. Wśród dwulatków wybór Corsy z silnikiem 1.4 powtórzył się na Mazowszu i Podkarpaciu, jednak mieszkańcy Pomorza i Śląska wybrali kolejno Hyundaia i40 z silnikiem diesel 1.7 oraz Hyundaia i20 z i silnikiem 1.1 CRDI.

Z kolei w kategorii 3-letnich samochodów mieszkańcy Mazowsza najczęściej decydowali się na Skodę Rapid Spb (1.2 PB i 1.6 TDCI), na Pomorzu wybierano głównie Forda Focusa III z silnikiem 1.6 TDCI, Ślązacy stawiali na Opla Astrę IV 1.4 i 1.7, a na Podkarpaciu decydowano się również na Opla, ale w tym przypadku Corsę 1.2 PB/LPG. W kategorii 4-letnich modeli w woj. mazowieckim, śląskim i podkarpackim królowały Ople Astry III (1.6 EU5 i 1.7. CDTI), a w pomorskim Skody Fabie 1.6. TDI.

leasin-spre1

Fakty i mity o pokontraktowych

O autach użytkowanych wcześniej w ramach flot firmowych krążą różne opinie, ale nie ulega wątpliwości, że są one tańsze od nowych i pewniejsze od komisowych. Podstawową zaletą tych pojazdów jest to, że w czasie kontraktu były pod stałą kontrolą serwisową firmy leasingowej. Faktem jest, że często mają one wyższe przebiegi niż pojazdy oferowane przez indywidualnych użytkowników, jednak kupując auto od dużego gracza rynku leasingowego mamy większą pewność co do pochodzenia i stanu technicznego pojazdu.

Firma leasingowa dysponuje pełną historią użytkowania i wiedzą nt. rzeczywistego przebiegu oferowanych samochodów.

Coraz częściej kupujący takie auto spotka się również z dobrze skonfigurowanymi parametrami technicznymi i optymalnym wyposażeniem. Firmy, które nabywają floty dla swoich pracowników już od kilku lat odchodzą od wykorzystywania samochodów w standardowym wyposażeniu. Dziś samochód służbowy jest często benefitem i formą docenienia pracownika. Druga grupa klientów to przedsiębiorcy z sektora MŚP. Oni, stawiając na samochód „do firmy”, często wybierają auto de facto dla siebie. Zwracają więc uwagę na bogatsze wyposażenia czy moc silnika.

Zatem w ślad za rynkiem pierwotnym, również wśród aut pokontraktowych pojawiają się coraz ciekawsze samochody.