NISSAN: AKUMULATORY Z ELEKTRYKÓW W KAMPERZE x OPUS

Nissan_AirO1

Nissan Energy i OPUS Campers nawiązały współpracę przy budowie inteligentnego koncepcyjnego kampera wyposażonego w zasilanie oparte na akumulatorach wycofanych z eksploatacji w samochodach elektrycznych producenta.

Owocem tego projektu jest pojazd pozwalający na tygodniową wyprawę do miejsc znajdujących się poza zasięgiem sieci elektroenergetycznej.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

W koncepcyjnym Nissanie x OPUS zastosowano zaprezentowany niedawno system Energy ROAM — przenośny, wielofunkcyjny i odporny na czynniki pogodowe moduł zasilania, wykorzystujący technologię akumulatorową z samochodów elektrycznych Nissana do zapewnienia wygodnego, bezemisyjnego i cichego źródła energii na kempingu. Moduł ROAM o mocy 1 kW i pojemności 700 Wh jest zbudowany z ogniw litowo- jonowych odzyskanych z elektrycznych aut marki pierwszej generacji.

Nissan_AirO2

Zamontowany w specjalnym schowku w przedniej części pojazdu OPUS moduł, zapewnia energię zasilającą obwody 230 V i 12 V (poprzez doładowanie pokładowego 12‑woltowego akumulatora rekreacyjnego). Wraz z panelem słonecznym pozwala to nawet na 7‑dniowe obozowanie bez dostępu do zewnętrznego źródła prądu.

Użytkownicy pojazdu mogą w pełni korzystać z łączności i domowych wygód, ciesząc się swobodą podróży w teren odległy od cywilizacji. Funkcją Energy ROAM jest możliwość jego wymontowania z kampera i doładowania poza miejscem obozowania ze standardowego gniazdka 230 V lub za pomocą panelu słonecznego.

Jako rozwiązanie wpisujące się w wizję Nissan Intelligent Mobility, moduł jest przykładem na to, jak firma stara się wykorzystywać swoją technologię akumulatorową i doświadczenie w zakresie samochodów elektrycznych w zupełnie nowych obszarach działalności. Tym razem jest to czystsze i bardziej przyjazne dla środowiska przenośne źródło zasilania.

Nissan_AirO3

Nissan x OPUS zadebiutował na stoisku firmy OPUS na targach pojazdów kempingowych Caravan, Camping and Motorhome Show w centrum wystawienniczym The NEC w Birmingham (Wielka Brytania), które rozpoczęły się 19 lutego. Ceny Air OPUS rozpoczynają się od 15 995 GBP (ok. 18 000 euro). OPUS ma zakłady produkcyjne w Wielkiej Brytanii, a produkty firmy są dostępne w Europie, Ameryce Północnej oraz Australii i Nowej Zelandii.

Nissan Energy ROAM, zaprojektowany zarówno do użytku profesjonalnego, jak i rekreacyjnego, jest czystym i ekologicznym rozwiązaniem dla klientów potrzebujących elektryczności w terenie. Moduł zostanie zaoferowany na europejskich rynkach jeszcze w bieżącym roku. Ceny na poszczególnych rynkach zostaną podane w późniejszym terminie.

Nissan x OPUS — szczegóły

W innowacyjnym Air OPUS, zaprezentowanym w 2017 roku, zastosowano pneumatyczny stelaż, dzięki czemu rozłożenie kampera – z wykorzystaniem pokładowego kompresora – zajmuje zaledwie około 90 sekund. Lekka i kompaktowa konstrukcja sprawia, że OPUS jest idealnym towarzyszem obozowania w terenie, z dala od sieci elektroenergetycznej. x OPUS jest wyposażony w kuchenkę, strefę wypoczynkowo- jadalną oraz miejsca do spania nawet dla 6 osób. Bogate wyposażenie kampera obejmuje także łącze internetowe.

Nissan_AirO4

Gniazdo 230 V służy do zasilania sprzętu gospodarstwa domowego. Smartfony i inne urządzenia można doładować przez USB. Wnętrze jest oświetlone lampami LED, a mobilny hotspot Wi-Fi może obsługiwać do 10 urządzeń. Wieczorem można rozwinąć ekran i oglądać filmy z cyfrowego projektora. Produkty żywnościowe przechowywane w lodówce można podgrzać w przenośnej kuchence mikrofalowej zasilanej z gniazdka 230 V lub na dwupalnikowej kuchence gazowej.

Koła ze stopu metali lekkich mają terenowe opony, a w zewnętrznych uchwytach na nadwoziu jest miejsce na dwa rowery, a nawet kajak.

Źródło energii

Nissan Energy ROAM o pojemności 700 Wh i mocy 1 kW może zapewnić niezależność energetyczną kamperowi OPUS na około 7 dni, przy założeniu korzystania z łącznej pojemności akumulatora rekreacyjnego oraz jedno- lub dwukrotnego doładowania akumulatorów za pomocą 400‑watowego panelu słonecznego (które trwa 2 do 4 godzin).

Zestaw można łatwo wymontować ze zmodyfikowanego przedniego schowka. Następnie wystarczy podłączyć go do standardowego gniazdka 230 V na około godzinę. Jeżeli w akceptowalnej odległości nie ma żadnego gniazdka 230 V, system Nissan Energy ROAM można doładować prądem stałym z panelu słonecznego. Pełne naładowanie za pomocą 400‑watowego panelu trwa od dwóch do czterech godzin.

Nissan_AirO5