NISSAN: LEAF W NORWEGII JAK CIEPŁE BUŁECZKI

W ciągu zaledwie 6 miesięcy Nissan sprzedał w Norwegii już 1000 egzemplarzy modelu LEAF, opanowując w lutym prawie 2% tamtejszego rynku samochodów osobowych. Uzyskany wynik potwierdza także efektywność kompleksowych zachęt i rozwoju infrastruktury ładowania.

Dzięki wsparciu władz oraz możliwościom ładowania pojazdów, w lutym Nissan LEAF był drugim z najchętniej kupowanych Nissanów w Norwegii i dziewiątym wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w tym kraju. Norwedzy mogą liczyć na najatrakcyjniejsze w Europie zachęty do zakupu pojazdów elektrycznych, takie jak zerowa stawka VAT, zwolnienie z podatku od zakupu nowego samochodu, bezpłatne parkowanie, zwolnienie z niektórych opłat drogowych oraz prawo korzystania z wydzielonych pasów dla autobusów w Oslo.

Uliczna infrastruktura ładowania liczy obecnie około 3500 publicznych stanowisk w samym Oslo, z których wiele jest bezpłatnych.

– Z zadowoleniem obserwujemy, że norweskie władze z ambicją równie silną jak nasza sprzyjają popularyzacji pojazdów elektrycznych. Norweski pakiet zachęt nie ma sobie równych, a infrastruktura ładowania jest sprawna i dostępna. Widzimy, że Norwegia jest liderem pod względem aktywnego podejścia do przekonywania obywateli do korzystania z pojazdów elektrycznych i mamy nadzieję, że będzie ono kontynuowane poprzez dalszą rozbudowę i modernizację infrastruktury ładowania – powiedział Olivier Paturet, Dyrektor Generalny ds. Strategii Zeroemisyjnej w europejskim oddziale Nissana uczestniczący w wydaniu tysięcznego pojazdu.

Tysięczny samochód został wydany w obecności norweskiego Ministra Ochrony Środowiska. Bård Vegar Solhjell wręczył kluczyki do samochodu Nilsowi Haugerudowi. W uroczystym wydaniu samochodu uczestniczył także Birger N. Haug – dealer, który oprócz tego konkretnego egzemplarza sprzedał także 550 innych Nissanów LEAF ze wspomnianego tysiąca, co czyni go jednym z największych dealerów modelu pod względem liczby sprzedanych pojazdów na świecie.

Dotychczas LEAF był dostępny tylko u wybranych dealerów Nissana, ale firma zamierza zwiększyć liczbę punktów sprzedaży tego samochodu.

– LEAF to sukces zarówno nasz, jak i dziewięciu dealerów, którzy rozpoczęli sprzedaż tego modelu w ubiegłym roku, dlatego naturalnym krokiem jest uruchomienie jego sprzedaży także u pozostałych dealerów Nissana. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyników sprzedaży Nissana LEAF w Norwegii. W krótkim czasie LEAF zajął drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się modeli, co oznacza, że pojazdy elektryczne są realną i konkurencyjną alternatywą dla samochodów z silnikami spalinowymi. Jesteśmy absolutnie przekonani o atrakcyjności Nissana LEAF i będziemy współpracować z naszymi dealerami przy rozwoju strategii handlowej – stwierdził Pål Simonsen, dyrektor norweskiego przedstawicielstwa Nissana.