OPEL: LORYC ELECTRIC SPEEDSTER CZYLI ADAM WSPIERA POWRÓT MARKI

Loryc-Elect1

Opel ADAM ma nowe wyzwanie: udziela wsparcia majorkańskiej marce Loryc. Po ponad 90 latach od powstania przeżywa ona swoisty renesans na popularnej wśród turystów wyspie.

Pomysłodawcą nowego pojazdu Loryc Electric Speedster jest Karl-Heinz „Charly” Bosch, który odbudował Loryca jako samochód elektryczny i wyposażył go w 24 podzespoły przeszczepione właśnie z najmniejsze4go modelu niemieckiego producenta.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Przednie zawieszenie, tylna oś, układ kierowniczy, hamulce tarczowe oraz hamulec ręczny w tym wyjątkowym Lorycu, stanowiącym skomplikowaną i fachowo wykonaną konstrukcję, pochodzą z cieszącego się dużą popularnością modelu z Rüsselsheim.

Loryc-Elect2

– Bezpieczeństwo i niezawodność były dla mnie priorytetem. Dlatego poszukując części do nowego Loryca, najpierw zwróciłem się do Opla. Wyjątkowo lekkie podzespoły ADAM-a miały dwie decydujące zalety: pozwalały na wydłużenie zasięgu oraz dawały szansę na dopuszczenie Loryca do ruchu na współczesnych drogach. Zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi homologacji samochód elektryczny z silnikiem o mocy 20 KM może ważyć tylko 449 kilogramów – bez akumulatora. Największym wyzwaniem było usunięcie wszystkich zbędnych kilogramów — mówi Karl- Heinz „Charly” Bosch, mieszkający na hiszpańskiej wyspie Niemiec, który postanowił zbudować pojazd „o zabytkowym wyglądzie, ale z najnowszą technologią”.

Ostatecznie prototyp bez problemu zaliczył wszystkie 120 testów i Bosch zbudował pierwszy seryjny egzemplarz.

Dzięki firmie Opel cały proces przebiegał sprawniej.

Loryc-Elect3

– Kiedy pan Bosch opowiedział nam o swoich planach i poprosił o pomoc, od razu zaczęliśmy działać. Jesteśmy dumni z naszego wkładu w ten projekt. Zainteresowanie częściami modelu ADAM ogólnie rośnie. Są one coraz bardziej popularne, zwłaszcza wśród autorów projektów z zakresu elektrycznej mobilności. Sprzedaż uniwersalnych podzespołów jest ważnym obszarem naszej działalności, z którym konsekwentnie wchodzimy w nowe segmenty rynku — mówi Andreas Apel, dyrektor ds. współpracy z kontrahentami branżowymi w firmie Opel.

W najbliższych latach Bosch chciałby zdobyć jeden z nich na Majorce. Wkrótce z warsztatu w Santa Ponça wyjadą trzy kolejne samochody Loryc, które fan Opla zamierza wynajmować na wycieczki z przewodnikiem lub wystawić na sprzedaż. Bosch nie planuje na razie sprzedaży na poziomie modelu ADAM, który znalazł już 215 000 nabywców, ale kto wie… z pomocą firmy Opel właśnie tworzy własną historię sukcesu.

Loryc-Elect4