PIRELLI: P ZERO TROFEO RS – NAJBARDZIEJ DYNAMICZNA OPONA DROGOWA

Pirelli prezentuje P Zero Trofeo RS: najnowszą wersję opony semi-slick, zaprojektowaną dla producentów samochodów, którzy chcą podkreślić wydajność swoich najbardziej sportowych modeli

Jednym z przykładów jest Pagani Automobil, który jako pierwszy zastosował nową oponę w modelu Utopia, czyli najnowszym hipersamochodzie marki.


Zobacz także:

CONTINENTAL: PREMIERA NOWEJ, EKOLOGICZNEJ OPONY ULTRACONTAC NXT
 

OPONY


 

Nowa opona powstała jako techniczna ewolucja opony P Zero Trofeo R. Model ten był przeznaczony do montażu wtórnego, a jego głównym zadaniem była poprawa wydajności na torze. P Zero Trofeo RS jest elementem oryginalnego wyposażenia, które daje producentom możliwość dostarczania samochodów od samego początku przygotowanych do maksymalizacji sportowego doświadczenia z jazdy.

Nowa generacja semi-slicków Pirelli oferuje jeszcze większą wydajność na suchej nawierzchni oraz wyjątkową stabilność. Podczas intensywnego użytkowania opony zachowują swoje parametry przez dłuższy czas, co umożliwia rozwijanie większej prędkości i podnosi bezpieczeństwo w trakcie kolejnych przejazdów po torze. Wynik ten osiągnięto dzięki rozległemu doświadczeniu Pirelli w sportach motorowych najwyższych kategorii. Zastosowane materiały, zwłaszcza te w mieszance bieżnika, w pełni wykorzystują tę wiedzę, dostosowując ją zarówno do użytku drogowego, jak i torowego. Dodatkowo, inżynierowie Pirelli skupili się także na bezpieczeństwie na mokrej nawierzchni.

OPONA Z TECHNOLOGIAMI ON-DEMAND

Dzięki zaangażowaniu firmy w sporty motorowe, dział badawczo-rozwojowy Pirelli był w stanie zastosować szereg innowacyjnych technologii w oponie P Zero Trofeo RS. Są one dostępne w ramach portfolio on-demand, co pozwala wzmocnić charakterystykę każdego konkretnego modelu auta. Przykładem jest technologia wieloskładnikowego bieżnika (Multi-compound Tread), która umożliwia dopasowanie opony do indywidualnych cech każdego samochodu poprzez zastosowanie różnych mieszanek bieżników z katalogu Prestige Pirelli. Przykładowo, w modelu Pagani Utopia, zastosowano opony P Zero Trofeo RS, które podnoszą wydajność sportowej jazdy, nie zaburzając przy tym odczuć kierowcy. Odpowiednio dobrane mieszanki o największej wydajności zapewniają prędkość i bezpieczeństwo na torze oraz łatwość jazdy i przewidywalność na drodze.

Kolejną innowacją, jaką zastosowali inżynierowie, jest rozwój wirtualnej geometrii (Virtual Geometry Development). Technologia ta umożliwiła ocenę ogromnej liczby różnych profili i śladów opon poprzez modelowanie wirtualne, co ma na celu określenie reakcji opon na działanie kierowcy. Proces ten został szeroko wykorzystany dla modelu Pagani Utopia, jeszcze zanim pierwsze prototypy były testowane na torze. Szczególną uwagę poświęcono obszarowi kontaktu opony z nawierzchnią, aby zapewnić optymalną przyczepność i kontrolę.

Nowa opona Pirelli P Zero Trofeo RS jest już dostępna dla samochodów, które wykorzystują ją jako oryginalne wyposażenie. W przyszłości dostępna będzie szeroka gama opon do montażu wtórnego. Opona P Zero Trofeo R będzie nadal dostępna w określonej gamie rozmiarów.