PORSCHE: MODEL CAYENNE Z NOWYMI FUNKCJAMI CONNECT

por-caye-n2

Nowe funkcje, nowe usługi, nowe aplikacje: wraz z modelem Cayenne firma Porsche wprowadza nowy poziom komunikacji w samochodzie. Szeroką gamę opcji łączności zapewnia moduł Porsche Connect Plus.

Należy on do standardowego wyposażenia nowej generacji SUV-a. Oznacza to, że podróżujący mają po raz pierwszy dostęp do funkcji Amazon Music, Smart Home dla automatyki domowej Nest oraz Radio Plus, łączącej radio tradycyjne i internetowe.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

GPS / AUDIO


 

A wszystko za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM). Dzięki zintegrowanej karcie SIM obsługującej LTE nowe auto jest nieprzerwanie połączone z internetem. Również ta funkcja należy do wyposażenia seryjnego. Ponadto projektanci Porsche opracowali uproszczoną aplikację na smartfony, służącą do sterowania kluczowymi funkcjami Connected Car.

Dzięki Amazon Music subskrybenci mogą korzystać z jednego z najpopularniejszych serwisów strumieniowania muzyki na świecie – bezpośrednio z PCM. Użytkownicy urządzeń Smart Home dostarczanych przez firmę Nest są teraz podczas jazdy informowani o funkcjonowaniu ich domu – dzięki połączeniu z internetem usługa na bieżąco przekazuje dane z wykrywaczy dymu i obraz z kamer, pozwala też z samochodu sterować temperaturą w pomieszczeniach.

por-caye-n1

Kolejną innowacją jest Radio Plus. Dzięki zintegrowanej funkcji radia internetowego usługa ta sprawia, że – jeśli tylko dostępny jest kanał radiowy online – dostępność ulubionej stacji staje się praktycznie nieograniczona. Gdy Cayenne opuści zasięg radia naziemnego, FM lub cyfrowego, system automatycznie przełączy się na strumieniowanie online. Poprawia to jakość odbioru w obszarach o słabym zasięgu sygnału radiowego.

Na potrzeby korzystania z Amazon Music, radia internetowego oraz surfowania po sieci za pomocą hotspota wi-fi Porsche oferuje pakiet danych z limitem 7 GB.

Nawigacja online

Rozbudowana nawigacja online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym jest jeszcze bardziej intuicyjna. Uproszczone wyszukiwanie miejsc docelowych wykorzystuje teraz centralną wyszukiwarkę. Aby ją otworzyć, wystarczy kliknąć ikonę szkła powiększającego w nagłówku PCM. Wyszukiwarka dostarcza też wiele dodatkowych informacji, takich jak ceny paliw, dostępne parkingi wraz z cenami i godzinami otwarcia oraz opinie użytkowników na temat hoteli czy restauracji.

Równie przyjazne jest głosowe sterowanie nawigacją, a to za sprawą nowej funkcji Voice Pilot. Cel można wprowadzić bez podawania szczegółów adresu. System „rozumie” łącznie ponad 100 komend – od obsługi nawigacji, przez audio, aż po funkcje pojazdu, takie jak klimatyzacja czy ogrzewanie siedzeń.

por-caye-n3

Także obliczanie trasy zostało zoptymalizowane – odbywa się teraz w oparciu o równoczesną kalkulację z wykorzystaniem bazy pokładowej oraz wpisów online. W ten sposób obliczanie trasy odbywa się zarówno w ramach PCM, jak i w internecie. PCM niezależnie decyduje, który system obliczył najlepszą trasę dojazdu, ale zawsze wstępnie wybiera tę najszybszą.

Nawigacja przetwarza również tzw. ławice danych z uwzględnieniem nowej funkcji Risk Radar, dzięki czemu anonimowo przechwytywane i transmitowane są dane na temat ruchu oraz warunków drogowych pochodzące z pojazdów z podobnym wyposażeniem. Rejestrowane przez czujniki samochodu, dane te ostrzegają m.in. o występowaniu mgły, śliskiej nawierzchni czy wypadków. Dzięki tej funkcji nowe Cayenne może dodatkowo przyczynić się do ograniczenia ryzyka i zapobiegania wypadkom.

Można również korzystać z aplikacji Porsche Connect App na smartfona lub platformy My Porsche. Miejsca docelowe zostają zsynchronizowane, gdy tylko kierowca zostanie zidentyfikowany na podstawie swojego identyfikatora Porsche ID wpisanego w pojeździe, w aplikacji oraz na portalu My Porsche.

Nowa aplikacja Porsche Connect App

Przeprojektowana aplikacja Porsche Connect App oferuje teraz jeszcze prostszy w obsłudze i bardziej wszechstronny interfejs, zapewniający kierowcy dostęp do licznych funkcji samochodu oraz funkcji Connect za pośrednictwem smartfona. Podzielono ją na trzy główne sekcje: Nawigacja, Mój samochód (funkcje związane z pojazdem) oraz Moje konto (obsługa usług i ustawień użytkownika, takich jak połączenie Connect App z jego kontami Amazon Music oraz Nest).

W sekcji „Mój samochód”, prezentującej przypisany do aplikacji pojazd w trzech perspektywach, kierowca może sprawdzić, czy drzwi, pokrywa bagażnika i okna są zamknięte, a także zamykać je lub otwierać. Pojawiają się tam również informacje na temat zasięgu samochodu, poziomu oleju i historii serwisowej. Z poziomu aplikacji można także sterować funkcjami monitorowania oraz bezpieczeństwa.