PORSCHE WZMOCNIŁO SWOJĄ POZYCJĘ W POLSCE

911 Targa 4 GTS

Porsche w 2014 roku wyraźnie wzmocniło swoją pozycję w sprzedażny samochodów sportowych na polskim rynku, realizując w ten sposób strategię wchodzenia na nowe terytoria.

Modele produkowane w niemieckich fabrykach w Zuffenhausen i Lipsku są docenione przez wymagających użytkowników, a na podkreślenie zasługuje sukces modelu 911.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Miniony rok był bardzo aktywny dla marki Porsche. Do oferowanych już samochodów – 911, Boxster, Cayman, Panamera oraz Cayenne – dołączyły zupełnie nowe modele lub ich nowe wersje. Macan, 918 Spyder, Boxster GTS, Cayman GTS, 911 Targa, nowe Cayenne oraz 911 GTS otwierają zupełnie nowe rozdziały w motoryzacji lub na nowo interpretują istniejące już standardy.

Inżynierowie Porsche prowadzą badania nad nowymi rozwiązaniami – i zgodnie z tradycją, prowadzą je na torze wyścigowym. Spektakularnym wydarzeniem sezonu był powrót marki do zmagań w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Nowy prototyp 919 Hybrid, wyposażony w szereg innowacyjnych rozwiązań, po szesnastu latach nieobecności Porsche w Mistrzostwach Świata (WEC), zdobył trzecie miejsce i czeka już na kolejny sezon.

W sportowej karierze Porsche jest i polski akcent – zwycięstwa Kuby Giermaziaka w Porsche Supercup.

– Rok 2014 przyniósł znaczne umocnienie marki Porsche na rynku polskim. Początek roku stał zdecydowanie pod znakiem modelu Cayenne, po czym zaprezentowaliśmy aż osiem premier – najważniejszą z nich było dla nas wprowadzenie modelu Macan. Ten średniej wielkości SUV o silnie sportowym charakterze błyskawicznie zdobył sobie grono gorących wielbicieli. Tym, co nas bardzo cieszy, jest fakt, że wszystkie z oferowanych przez nas samochodów , począwszy od modeli Cayman i Boxster, poprzez 911 czy luksusowy model Panamera, aż po SUV-y – Macan i Cayenne, odnotowały wzrosty sprzedaży. Z dużym sukcesem spotyka się kultowy model 911, czyli rasowy samochód sportowy całkowicie przystosowany do codziennego użytku – mówi Andrzej Żelazny, Dyrektor marki Porsche w Polsce.

Sprzedaż Porsche Polska
(2014 – 2013 – zmiana w procentach)

* 911: 111 – 72 – 54,2;
* Boxster: 12 – 9 – 33,3;
* Cayman: 16 – 13 – 23;
* Macan: 175 – 0 – 100;
* Cayenne: 273 – 222 – 22,9;
* Panamera: 120 – 99 – 21,2;
* 918: 2 – 0 – 100;
* TTL: 709 – 415 – 70,8.