RAJD ARGENTYNY 2012: SPOKOJNY LOEB (1. ETAP)

Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DSC3 WRC) prowadzą po pierwszym etapie Rajdu Argentyny, rundy Mistrzostw Świata WRC. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo X) zajmują drugie miejsce w klasie PWRC.

Drugi dzień zmagań składał się z pięciu odcinków specjalnych. Wygrali je kolejno: Sebastien Loeb, Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC), Sebastien Loeb, Sebastien Loeb oraz Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Citroen C3 WRC).

Pechowcem okazał się pierwszy lider zawodów, Petter Solberg, który z powodu kłopotów z hamulcami w Fordzie na czwartej musiał się wycofać. W tej sytuacji obrońca tytułu Loeb nie miał konkurencji – wygrywał OS-y, obejmując prowadzenie.

Po pierwszym etapie Francuz ma przewagę 20,1 sekundy nad kolegą z zespołu Citroena, Mikko Hirvonenem. Trzecie miejsce zajmują Dani Sordo i Carlos Del Barrio (Ford Fiesta RS WRC) ze stratą 33,1 sekundy do lidera. Mads Ostberg i Jonas Andersson w kolejnym Fordzie Fiesta RS WRC, którzy zajmuja czwarte miejsce tracą już 1.18,4 minuty.

W PWRC twardy bój toczą Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Polska załoga wygrała dwa odcinki specjalne w klasie i po sześciu rozegranych próbach jest na drugim miejscu. Prowadzą Nicolas Fuchs i Fernando Mussano (Mitsubishi Lancer Evo X), ale ich przewaga nad Polakami wynosi zaledwie 5,9 sekundy.

Michał – lider klasyfikacji Mistrzostw Świata WRC po dwóch rundach, aby myśleć o tytule – powinien jednak starać się wygrać z Fuchsem, bowiem w Meksyku był od niego także gorszy…

– Start do pierwszego odcinka przesunięty był aż o 40 minut, więc startowaliśmy na zimnych oponach, ale mimo wszystko jesteśmy zadowoleni z pierwszej pętli. Spodziewaliśmy się gorszych warunków, gęstej mgły, tymczasem jedyną przeszkodą był lekki deszcz. Jedziemy spokojnie realizując przyjętą taktykę. Pierwszy oes drugiej pętli jechaliśmy z defektem układu kierowniczego. Na drugim najdłuższym nawierzchnia była kompletnie rozjeżdżona. Ekstremalne warunki zaskoczyły najlepszych, w tym lokalnych kierowców. Solberg, Nowikow, Ligato i wielu innych, którzy odpadli na trasie będą pewnie zmuszeni skorzystać z Rally 2. My dojechaliśmy na resztkach zdartych opon, jeszcze parę kilometrów, a kończylibyśmy na felgach. Na ostatnim nocnym OS-ie czułem się doskonale. Zmieniliśmy gumy na twarde, przyspieszyliśmy i skończyliśmy pętlę awansując w stawce – powiedział Michał Kościuszko.

W sobotę zawodnicy będą mieli do przejechania siedem odcinków specjalnych, z których trzy: San Augustin-Santa Rosa, Amboy-Santa Monica i najdłuższy, prawie 40-kilomentrowy Intiyaco-Golpe de Agua przejadą dwukrotnie, przed i po południu lokalnego czasu. Dzień zakończy krótki, 6-kilomentrowy Superoes na ulicach Carlos Paz.

WYNIKI PO 1. ETAPIE

1. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DSC3 WRC) – 2:20.30,6 godz.;
2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Citroen DSC3 WRC) – strata 17,1 sek.;
3. Daniel Sordo i Carlos Del Barrio Corral (Ford Fiesta RS WRC) – 33,1 sek.;
4. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – 1.18,4 min.;
5. Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini (Citroen DS3 WRC) – 5.16,9 min.;
6. Martin Prokop i Zdenek Hruza (Ford Fiesta RS WRC) – 6.24,2 min.;
7. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Skoda Fabia S2000) – 6.36,0 min.;
8. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Skoda Fabia S2000) – 6.58,8 min.;
9. Nasser Al Attiyah i Giovanni Bernacchini (Citroen DS3 WRC) – 8.14,5 min.;
10. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC) – 10.13,2 min.;
11. Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC) – 14.24,2 min,;
12. Nicolas Fuchs i Fernando Mussano (Mitsubishi Lancer Evo X) – 16.26,8 min.;
13. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo) – 16.32,7 min.
14. Daniel Rolim Oliveira i Carlos Magahaes (Ford Fiesta RS WRC) – 17.04,7 min.;
15. Benito Guerra jr i Borja Rozada (Mitsubishi Lancer Evo X) – 17.12,9 min.

Fot.: zespoły oraz Rallyworld©Willy Weyens