RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: WIELKI FINAŁ W CITROENACH

Tak wyrównanej rywalizacji nie mieliśmy w całej dotychczasowej historii Citroën Racing Trophy Polska! Przed ostatnią odsłoną rundą programu – 22. Rajdem Dolnośląskim – dwie czołowe załogi startujące Citroënami DS3 R3, dzieli zaledwie jeden punkt!

Tak oto na Ziemi Kłodzkiej rozstrzygnie się trwająca od początku sezonu zacięta walka pomiędzy broniącym tytułu Janem Chmielewskim pilotowanym przez Jakuba Gerbera a ambitnie ich atakującym Szymonem Kornickim z Robertem Hundlą na prawym siedzeniu.


Zobacz także:
CITROEN RACING TROPHY: CHMIELEWSKI SUPERSTAR
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: POWIEDZIELI NA MECIE
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: KAJTO, CHUCHAŁA, BĘBENEK (2. ETAP)
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: KAJTO KLASĄ DLA SIEBIE (1. ETAP)
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: POWIEDZIELI PRZED STARTEM
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: SUPEROES – I WIESZ WSZYSTKO!


Jan Chmielewski> jest bardzo doświadczonym kierowcą – startuje w cyklu Citroën Racing Trophy Polska od jego początków w 2009 roku. Rok wcześniej krakowski kierowca zdobył pierwsze miejsce w C2 R2 Teams’ Challenge, które było prekursorem obecnego programu. Chmielewski ma za sobą poprzedni i obecny sezon w Citroënie DS3 R3, więc zna wszystkie tajniki tego mistrzowskiego samochodu. Jest jednym z niewielu polskich zawodników, którego całe życie obraca się wokół rajdów. Sam stara się organizować cały zespół i dopinać budżet.

Jego celem jest zdobycie w przyszłości tytułu Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej RSMP. Pilot, Jakub Gerber również ma na swoim koncie wiele kilometrów OS-owych i spore doświadczenie. Wspólnie tworzą doskonałą załogę, w której łączą się żywiołowość i szybkość kierowcy ze spokojem i opanowaniem pilota. Na pewno będą walczyć zarówno o zwycięstwo w tegorocznym Citroën Racing Trophy Polska jak i o najwyższe miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.

Szymon Kornicki z Robertem Hundlą tworzą załogę już drugi sezon. Citroënem DS3 R3 dysponują od początku tego roku, więc również mieli okazję poznać wszystkie jego możliwości. Ich cechą charakterystyczną jest to, że od początku rajdu narzucają wysokie tempo i starają się nie zwalniać do mety. Szymon nie miał jeszcze okazji poznać smaku zwycięstwa w końcowej klasyfikacji programu, więc postawi wszystko na jedną kartę i jak zwykle ostro ruszy do boju od pierwszego oesu. Zawsze jest dobrze przygotowany do każdej imprezy, zarówno pod względem sprzętowym, organizacyjnym jak i fizycznym.

Podobnie jego pilot Robert, który w rajdach startuje od 1999 roku. Zasiadał na prawym fotelu u wielu znanych kierowców i ma na koncie zwycięstwa w klasyfikacji generalnej rajdów do Mistrzostw Polski oraz tytuły Mistrza Słowacji zarówno w klasach jak i w klasyfikacji generalnej. Możemy być pewni, że zrobią wszystko, aby to im przypadło pierwsze miejsce w Citroën Racing Trophy Polska.

Pozostałe trzy załogi, co prawda nie mają już szans na końcowe zwycięstwo, ale na pewno będą ambitnie walczyć o trzecie miejsce na podium w tegorocznej rywalizacji. Największe szanse mają Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą, załoga trzeciego Citroëna DS3 R3. Ich plany na ten sezon, w którym zadebiutowali w Mistrzostwach Polski, zakładały poznawanie samochodu i stopniowe zbliżanie się w wynikach do bardziej doświadczonych kolegów. Teraz przed ostatnią rundą mogą powiedzieć, że cel ten zrealizowali, czego dowodem może być wygrany w klasyfikacji grupy R, ostatni OS Rajdu Polski, szutrowej rundy Mistrzostw Europy.

Nieco trudniej mają dwie załogi mniejszych Citroënów C2R2 MAX, Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem oraz Tomasz Żerebecki z Maciejem Machelą. Ich samochody dysponują mniejszą mocą niż turbodoładowane DS-y, ale w tym sezonie wiele razy pokazywali, że są wyjątkowo szybcy. Gryc z Kuśnierzem mają na swoim koncie kilka wygranych oesów w grupie R oraz zwycięstwa w klasie 5-tej a Żerebecki z Machelą triumfowali w CRTP w zagranicznej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdzie Koszyc.

Pewnym jest, że na ostatniej tegorocznej rundzie Citroën Racing Trophy Polska, która rozegra się na 13-tu asfaltowych OS-ach 22 Rajdu Dolnośląskiego, załogi po raz kolejny stworzą wspaniałe widowisko, które od lat stanowi główną siłę rywalizacji zarówno w naszym krajowym czempionacie, jak i w innych zagranicznych mistrzostwach, bo CRT rozgrywane jest w aż dziesięciu różnych krajach Europy!

Klasyfikacja Citroën Racing Trophy Polska 2012 przed Rajdem Dolnośląskim:
1. Chmielewski/Gerber (DS3 R3) – 35 pkt.;
2. Kornicki/Hundla (DS3 R3) – 34 pkt.;
3. Raczkowski/Gwiazda (DS3 R3) – 16 pkt.;
4. Żerebecki/Machela (C2R2 MAX) – 13 pkt.;
5. Gryc/Kuśnierz (C2R2 MAX) – 13 pkt.;
6. Cerny/Kohout (DS3 R3) – 10 pkt.