RAJD MONTE CARLO HISTORIQUE 2016: OSTATNI ETAP ZMIENIŁ WYNIKI

rmch_5-1

Przed rozpoczęciem ostatniego odcinka 19. Rallye Monte Carlo Historique wszystko wydawało się być poukładane i zanosiło się na największy polski sukces w historii imprezy.

Prowadzili nadal Giordano Mozzi i Stefania Biacca (Lancia Fulvia 1600 HF), a Adam Polak i Karol Jaskłowski (Mercedes Benz 280 CE) awansowali na znakomite, siódme miejsce.


Zobacz także:

SPORT

RAJD MONTE CARLO HISTORIQUE


 

A jednak ZR 14 z Lantosque do Coaraze, bardzo kręta i trudna technicznie przewróciła wyniki “do góry nogami”. Liderujący Włosi spadli z 1 na 92 pozycję! Adam Polak i Karol Jaskłowski znaleźli się na 165 miejscu. Także świetnie jadący wcześniej Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (Polski Fiat 125p) obsunęli się mocno w klasyfikacji. Prezes Automobilklubu Polski zajął ostatecznie 73 lokatę.

Najlepsi z Polaków okazali się znów Andrzej Postawka i Stanisław Postawka (Zastava 1100). Jechali oni przez cały czas równo i ostatecznie zakończyli zmagania jako 19 załoga w stawce. Tuż za nimi uplasowali się Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (Polski Fiat 125p), którzy wczoraj “wskoczyli” do pierwszej setki.

Trzecie miejsce wśród Polaków zajęli Robert Burchard i Grzegorz Gac (Polski Fiat 125p – 54 pozycja).

Tadeusz Grochowski i Henryk Buszkielowicz (Polski Fiat 125p) zakończyli zmagania jako 171, Jacek Miller i Włodzimierz Cierliński (Fiat X1/9) – jako 179, a Andrzej Lubiak i Jerzy Szymański (Lancia Beta Monte Carlo) – jako 193 załoga w “generalce”.

W Rajdzie Monte Carlo Historique 2016 triumfowali Daniele Perfetti i Ronnie Kessel w Alpine- Renault A110 1600 S. Drugie miejsce utrzymali Jean-Luc Hasler i Sylvain Blondeau (Ford Escort RS 2000), a na trzecie awansowali Gianmaria Aghem i Diego Cumino (Lancia Fulvia Coupe 1200).

W końcowych wynikach znalazło się 258 samochodów (ostatni byli Ranald White i Karsten Brown w Roverze 2000 SC).

Wyniki 19. Rallye Monte Carlo Historique
1. Daniele Perfetti i Ronnie Kessel (Alpine-Renault A110 1600 S) – 1533 pkt.;
2. Jean-Luc Hasler i Sylvain Blondeau (Ford Escort RS 2000) – strata 86 pkt.;
3. Gianmaria Aghem i Diego Cumino (Lancia Fulvia Coupe 1200) – 102 pkt.;
4. Michel Decremer i Yannick Alberet (Opel Ascona 400) – 130 pkt.;
5. Raymond Durand i Sébastien Chol (Opel Kadett GTE) – 333 pkt.;
6. Fabrizio Arengi Bentivolio (Porsche 911) – 352 pkt.;
7. Philippe Fuchey i Hayez (Porsche 911 SC) – 413 pkt.;
8. Laurent Bouterin i Christian Fine (Ford Escort RS2000 Mk2) – 446 pkt.;
9. Jens Jorgensen i Kristian Jorgensen (Alfa Romeo Alfetta GTV) – 452 pkt.;
10. Philipp Leithauser i Marcus Mueller (DKW F12) – 467 pkt.;
19. Andrzej Postawka i Stanisław Postawka (Zastava 1100) – 1458 pkt.;
20. Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (Polski Fiat 125p) – 1471 pkt.;
54. Robert Burchard i Grzegorz Gac (Polski Fiat 125p) – 2412 pkt.;
73. Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (Polski Fiat 125p) – 3301 pkt.;
165. Adam Polak i Karol Jaskłowski (Mercedes Benz 280 CE) – 19554 pkt.;
171. Tadeusz Grochowski i Henryk Buszkielowicz (Polski Fiat 125p) – 20792 pkt.;
179. Jacek Miller i Włodzimierz Cierliński (Fiat X1/9) – 22469 pkt.;
193. Andrzej Lubiak i Jerzy Szymański (Lancia Beta Monte Carlo) – 30966 pkt.

Fot.: rallyliveresults.com