RAJD MONZA 2020: WYGRAŁ OGIER, KAJTO PIĄTY W KLASIE

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) odnieśli zwycięstwo w ostatniej rundzie tegorocznych mistrzostw świata FIA WRC.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) zajęli piąte miejsce w WRC 3, a zdobyte punkty pozwoliły naszej załodze stanąć na podium w końcowej klasyfikacji kategorii.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD WŁOCH 2020


 

Dobiegł końca nieprzewidywalny i wyjątkowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. Dla Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka ułożył się on bardzo pomyślnie: reprezentanci Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team potwierdzili swoją dobrą dyspozycję, stając po raz drugi z rzędu na podium. Polacy mimo niepowodzenia w Estonii wywalczyli trzecie miejsce, zapisując na swoje konto dodatkowo wygraną w Turcji i drugie miejsce na Sardynii.

Tegoroczny sezon obfitował w liczne zmiany kalendarza, które wymagały od zawodników umiejętności szybkiego dostosowywania się. Kajto i Maciek stanęli przed koniecznością zmiany harmonogramu swoich startów, jednak i z tym wyzwaniem poradzili sobie bardzo dobrze. Starty rozpoczęli od marcowego Rajdu Meksyku, w którym zajęli czwarte miejsce. Chcąc pokazać się z jak najlepszej strony, po wznowieniu sezonu walczyli o wygraną w Rajdzie Estonii.

Niestety, przez wypadek na ostatnim odcinku specjalnym nie zdobyli tam żadnych punktów. Nieco ponad tydzień później byli już w Turcji, gdzie pokazali prawdziwą klasę, wygrywając zmagania w kategorii WRC 3 i zdobywając doskonałe, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej. Końcówkę sezonu stanowiły dwa włoskie rajdy. Najpierw załogi ścigały się na szutrowych odcinkach specjalnych Rajdu Sardynii: tam Polacy także zaprezentowali świetną formę, zajmując drugą pozycję.

Rok zakończył debiutujący w kalendarzu Rajd Monza, na którym panowały niezwykle zmienne i momentami ekstremalne warunki. Woda, błoto, śnieg i lód naprzemiennie powodowały loterię i diametralne zmiany przyczepności na każdym z odcinków specjalnych. Tu również duet Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team pojechał dobrze i równo, unikając błędów, które mogłyby przedwcześnie zakończyć jego udział w zawodach. Ostatecznie zajęli piąte miejsce w swojej kategorii.

Mimo debiutowania w nowym samochodzie, nasi wielokrotnie pokonywali załogi fabryczne kategorii WRC 2, uzyskując także doskonałe rezultaty w klasyfikacji generalnej. Drugie z rzędu podium to duży sukces Kajetanowicza, na który złożyła się wytężona praca całego zespołu.

Warte podkreślenia jest także drugie miejsce Macieja Szczepaniaka w osobnej klasyfikacji pilotów – pokonał on pilota Marco Wilkinsona Bulacii, Marcelo Der Ohannesiana, który nie punktował w jednej z rund.

Tytuł w WRC zdobyli aktualni mistrzowie Polski, Jari Huttunen i Mikko Lukka (Hyundai i20 R5).

– To był trudny i nieprzewidywalny sezon, z wyjątkową i bardzo emocjonującą końcówką, który mimo wielu trudności kończy się dla nas dobrze. Dziś możemy cieszyć się z kolejnego z rzędu podium Rajdowych Mistrzostw Świata. Bez Waszego wsparcia to nie byłoby jednak możliwe. Chciałbym bardzo podziękować Maćkowi, trenerom, chłopakom z RaceSeven, inżynierowi Manelowi i oczywiście wszystkim członkom zespołu LOTOS Rally Team, za wiarę, ciężką pracę i wyrozumiałość, kibicom za niemierzalny doping w każdej sytuacji. Partnerom za wsparcie i za to, że jesteście tacy, jacy jesteście, mediom – bo bez Was, w dobie pandemii, nie mogłoby cieszyć się tak wielu ludzi z naszych sukcesów. Osobne i zupełnie wyjątkowe podziękowania należą się mojej rodzinie – Dziękuję, Wy wiecie! Obiecuję Wam wszystkim, że nie poddam się i właśnie teraz odczuwam jeszcze większe pragnienie walki w nadchodzącym sezonie. Prawdę mówiąc, przygotowania już rozpoczęte! – podsumował Kajetan Kajetanowicz.

Rajd Monza wygrali Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, co przysłoniło im końcowy sukces w rozgrywkach. O kolejności na niższych stopniach podium zadecydował ostatni odcinek specjalny, na którym Ott Tänak i Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) wyprzedzili duet Dani Sordo i Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC).

Tytułu mistrzów świata nie zdobyli Elfyn Evans i Scott Martin (Toyota Yaris WRC), którzy punktowali jedynie na Power Stage (3 pkt.). W klasyfikacji Producentów triumfował Hyundai.

Wyniki ACI Rally Monza
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) – 1:47.47,2 godz.;
2. Dani Sordo i Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) – 17,8 sek.;
3. Ott Tänak i Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) – 22,1 sek.;
4. Esapekka Lappi i Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) – 38,2 sek.;
5. Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) – 1.10,1 min.;
6. Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger (Škoda Fabia Rally2 evo) – 3.20,6 min.;
7. Oliver Solberg i Aaron Johnston (Škoda Fabia Rally2 evo) – 3.34,9 min.;
8. Jari Huttunen i Mikka Lukka (Hyundai i20 R5) – 4.16,6 min.;
9. Mads Østberg i Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) – 4.49,0 min.;
10. Emil Lindholm i Mikael Korhonen (Škoda Fabia Rally2 evo) – 5.06,6 min.

Wyniki ACI Rally Monza w klasie WRC 3
1. Mikkelsen i Jæger (Škoda Fabia Rally2 evo) – 2:19.47,2 godz.;
2. Solberg i Johnston (Škoda Fabia Rally2 evo) – strata 15,9 sek.;
3. Huttunen i Lukka (Hyundai i20 R5) – -1.19,2 min.;
4. Lindholm i Korhonen (Škoda Fabia Rally2 evo) – 1.57,8 min.;
5. Kajetanowicz i Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) – 3.38,3 min.;
6. Bulacia Wilkinson i Der Ohannesian (Citroën C3 R5) – 4.51,6 min.