RAJD PORTUGALII 2017: BEZBŁĘDNY SEBASTIEN OGIER (2. ETAP)

rpo_2_1

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) zostali liderami po drugim etapie Rajdu Portugalii, szóstej rundy Mistrzostw Świata (FIA WRC).

Szanse na końcowy sukces zachowali praktycznie jeszcze tylko Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Zajmujący trzecie miejsce Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) tracą bowiem do liderów prawie minutę.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD PORTUGALII 2017


 

Drugi etap zmagań to sześć odcinków specjalnych, w tym dwukrotny przejazd długiego Amarante (37,55 km). Początek dnia to zmaganie prowadzących, załogi Ott Tänak i Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC) oraz obrońców tytułu i liderów klasyfikacji, Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassiego. Pierwszy odcinek specjalny wygrali Francuzi, ale na następnym Estończycy odpowiedzieli z nawiązką.

rpo_2_2

Niestety OS 12 okazał się dla Tanaka fatalny, miał poważne problemy z hamulcami, stracił 1.23,1 minuty i spadł na piąte miejsce. Liderem został Ogier, który wygrał ta próbę. Dani Sordo i Marc Martí spadli z drugiego ma trzecie miejsce, wyprzedzeni przez kolegów z teamu Hyundaia. Czwarte miejsce utrzymali Craig Breen i Scott Martin (Citroën C3 WRC).

Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) awansowali do dziesiątki, wyprzedzając liderów WRC2, Andreasa Mikkelsena i Andersa Jægear (Škoda Fabia R5).

Po pobycie w Parku Serwisowym zaatakowali Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), ale odpowiedź Ogiera była natychmiastowa – wygrał próbę czternastą i do ostatniego odcinka ruszał z przewagą 23 sekund nad Belgami. Z kolei Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) tracili dystans do konkurentów.

rpo_2_4

Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) swoją szanse na miejsce w “szóstce” pogrzebali na skutek problemów z hamulcami na OS 12.

Ostrzelania próba dnia to pech duetu Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), którzy stracili szanse na miejsce w “dziesiątce”. Mocno nacisnęli Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, który Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassiego wyprzedzili o 6,2 sekundy.

Ott Tanak “łyknął” Craig Breen, awansując na koniec dnia na czwarte miejsce. Różnica między nimi wynosi tylko 2,8 sek.

rpo_2_3

Rano do rywalizacji przystąpiły wszystkie trzy polskie załogi. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Peugeot 208 T16) znów pokazali rozwagę i choć może jechali trochę pasywnie i zbyt zachowawczo, to jednak odnieśli sukces. Kierowca Automobilklubu Polski zajmuje bowiem wysokie, siódme miejsce w silnie obsadzonej klasie WRC2.

Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia R5) byli znacznie szybsi od krajowych konkurentów, ale udało im się awansować tylko na dwunaste miejsce w WRC2. Wczorajsze zmiany w setupie rajdowej Skody Fabia R5 przyniosły długo oczekiwane efekty.

Ra de Port1

– Drugi dzień tego ekstremalnie trudnego rajdu za nami. Po ilości problemów, które trapiły dziś inne załogi widać, jak trudnym egzaminem dla samochodów i zawodników jest Rajd Portugalii. Na trudnej technicznie trasie zaliczyliśmy czysty przejazd jadąc solidnym tempem. Po początkowych problemach, takie przetarcie było nam potrzebne. Teraz złapaliśmy swój rytm i nie odpuścimy już do mety – powiedział Hubert Ptaszek, kierowca Orlen Team.

W WRC2 prowadzą wciąż zdecydowanie Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Škoda Fabia R5). Teemu Suninen i Mikko Markkula (Ford Fiesta R5) stracili drugą pozycję – awansowali przed nich Pontus Tidemand i Jonas Andersson (Škoda Fabia R5).

rpo_2_5

Niestety mety nie osiągnęli liderzy w WRC3 po pierwszym etapie, Jakub Brzeziński i Robert Hundla (Citroën DS3 R3T). “Colina”, kierowcę Automobilklubu Polski zobaczymy jednak prawdopodobnie w niedzielę.

Jutro decydujący etap – załogi mają do przejechania cztery odcinki specjalne, w tym OS Fafe 2, stanowiący Power Stage o długości 11,18 km ze słynną “hopą”.

Wyniki po 2. etapie Vodafone Rally de Portugal 2017
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) – 3:15.24,6 godz.;
2. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) – strata 16,8 sek.;
3. Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) – 51,3 sek.;
4. Ott Tänak i Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC) – 1.29,6 min.;
5. Craig Breen i Scott Martin (Citroën C3 WRC) – 1.32,4 min.;
6. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) – 3.01,8 min.;
7. Juho Hänninen i Kaj Lindström Kaj (Toyota Yaris WRC) – 3.29,8 min.;
8. Mads Østberg i Ola Fløene (Ford Fiesta WRC) – 5.16,6 min.;
9. Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) – 5.32,7 min.;
10. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Škoda Fabia R5) – 7.06,6 min
11. Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) – 8.00,9 min.;
12. Pontus Tidemand i Jonas Andersson (Škoda Fabia R5) – 10.13,7 min.;
13. Teemu Suninen i Mikko Markkula (Ford Fiesta R5) – 10.32,8 min.;
20. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Peugeot 208 T16) – 20.06,0 min.;
27. Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia R5) – 29.09,6 min.

Fot.: Hyundai, Citroen, redbullcontentpool.com