RAJD ŚLĄSKA 2019: MIKO MARCZYK NA CZELE PO DWÓCH ODCINKACH

rslaska-1-1

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) z Automobilklubu Polski w barwach Skoda Polska Motorsport objęli prowadzenie w Rajdzie Śląska po rozegraniu w piątkowy wieczór dwóch odcinków specjalnych.

Po dwóch wygranych krótkich próbach w Mikołowie oraz na błoniach Stadionu Śląskiego, liczących odpowiednio 1,9 oraz 1,5 km wyprzedzają oni Macieja Lubiaka i Michała Trelę (Hyundai i20 R5).

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ŚLĄSKA


 

Trzecie miejsce zajmują Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5), którzy stracili już o blisko 7 sekund.

Znakomicie zadebiutował w mistrzostwach Polski Kuba Greguła pilotowany przez Grzegorza Dachowskiego (Subaru Impreza STi). Osiemnastolatek, dla którego jest to pierwszy występ w polskich rajdach, a także na asfaltowej nawierzchni prowadzi w klasie Open 4WD i jest dziewiąty w „generalce”.

Reprezentant Subaru Poland Rally Team urodziny obchodził 16 sierpnia i dopiero wtedy mógł uzyskać prawo jazdy. Wcześniej wystartował w pięciu rajdach szutrowych na Łotwie i Litwie. W krajach tych możliwy jest start w rajdach bez prawa jazdy, ale kierowcę poza odcinkami specjalnymi zastępuje pilot posiadający uprawnienia do prowadzenia samochodu po drogach publicznych.

Jutro przed zawodnikami jeszcze 10 prób sportowych o długości ponad 100 kilometrów. Zwycięzcę i prowizoryczne wyniki rajdu poznamy na mecie w Żorach o godzinie 19:10. Dwie poprzednie edycje Rajdu Śląska wygrał Kasperczyk, który jest wiceliderem klasyfikacji cyklu RSMP. Lideruje 23-letni Marczyk, który ma szansę już jutro zdobyć po raz pierwszy w karierze mistrzowską szarfę.

Wyniki po 2. odcinkach specjalnych Rajdu Śląska
1. Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) – 2:43,9 min.;
2. Maciej Lubiak i Michał Trela (Hyundai i20 R5) – strata 6,8 sek.;
2. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – 6,8 sek.;
4. Kacper Wróblewski i Jacek Spętany (Hyundai i20 R5) – 8,5 sek.;
5. Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5) – 9,2 sek.;
6. Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski (Skoda Fabia R5) – 11,0 sek.;
7. Zbigniew Gabryś i Robert Hundla (Hyundai i20 R5) – 12,4 sek.;
8. Daniel Chwist i Kamil Heller (Hyundai i20 R5) – 12,7 sek.;
9. Jakub Greguła i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STi) – 13,7 sek.;
10. Dariusz Poloński i Łukasz Sitek (Fiat Abarth 124 Rally) – 14,4 sek.

Fot.: rsmp.pl