RAJD ŚLĄSKA 2019: MIKO MARCZYK WYGRAŁ I JEST JUŻ MISTRZEM

rslaska-2-1

Mikołaj “Miko” Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5), załoga Automobilklubu Polski i Skoda Polska Motorsport wygrali Rajd Śląska, szóstą, przedostatnia rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Zdobyli oni maksimum punktów do klasyfikacji generalnej RSMP, okazali się bowiem także najszybsi na odcinku specjalnym Power Stage.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ŚLĄSKA


 

Tym samym według nieoficjalnych wyników, Marczyk i Gospodarczyk wywalczyli tytuł mistrzów Polski na jedną rundę przed zakończeniem rozgrywek (Rajd Dolnośląski w październiku). Miko i Szymon wyprzedzili Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego (Ford Fiesta R5), którzy w tym rajdzie dominowali w poprzednich dwóch latach. Na podium stanęli także Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski (Skoda Fabia R5), dla których jest to życiowy sukces.

rslaska-2-2

Wiceliderzy po pierwszym dniu, Maciej Lubiak i Michał Trela (Hyundai i20 R5) spadli na szóste miejsce, wyprzedzeni przez załogi Kacper Wróblewski i Jacek Spętany (Hyundai i20 R5) oraz Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5).

Na Power Stage oprócz Miko Marczaka i Szymona Gospodarczyka (5 pkt.), punkty wywalczyli: Tomasz Kasperczyk i Damian Syty – 4, Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski – 3, Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba – 2 oraz Maciej Lubiak i Michał Trela – 1 pkt.

Mikołaj Miko Marczyk został najmłodszym w historii mistrzem Polski sięgając po końcowy triumf w wieku 23 lat (urodzony 24.10.1995). Kierowca Automobilklubu Polski swoją rajdową karierę rozpoczął zaledwie przed trzema laty startując w sezonie 2016 w mistrzostwach Śląska. Rok później – wspierany przez Subaru Poland – wywalczył tytuł mistrza kraju w klasie Open N, a sezon 2018, pierwszy za kierownicą samochodu klasy R5 zakończył już na drugim miejscu ulegając Grzegorzowi Grzybowi tylko jednym punktem. W ubiegłym roku odniósł również dwa pierwsze zwycięstwa w rundach RSMP (rajdy Elektreny i Polski).

Z wicemistrzowskich tytułów mogą się już cieszyć Tomasz Kasperczyk i Damian Syty, którzy przez cały sezon toczyli walkę o końcowy sukces z Marczykiem i Gospodarczykiem. Reprezentanci Tiger Energy Drink Rally Team wygrali Rajd Nadwislański, a w czterech innych rundach RSMP stawali na podium.

PDo tytułu drugich wicemistrzów Polski aspirują jeszcze: Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski, Kacper Wróblewski i Jacek Spętany oraz Łukasz i Tomasz Kotarbowie.

Niespodziankę sprawił Kuba Greguła pilotowany przez Grzegorza Dachowskiego. Reprezentant Subaru Poland Rally Team dopiero 16 sierpnia skończył 18 lat i wystartował w pierwszym rajdzie w Polsce oraz pierwszym w karierze na asfaltowej nawierzchni. W Rajdzie Śląska wygrał w debiucie silną klasę Open 4WD. Rywalizacja w „ośce” (samochody napędzane na jedną oś) padła łupem Tomasza Zbroji (Citroen Ds3 R3), który objął ponownie pozycję lidera w tej klasyfikacji.

W poszczególnych klasach najlepsi okazali się: 3 – Tomasz Zbroja i Jakub Wróbel (Citroen DS3 R3), 4 – Łukasz Lewandowski i Piotr Białowąs (Peugeot 208 R2), Open 4WD – Jakub Greguła i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STi), Open 2WD – Tomasz Pyra i Agnieszka Pyra (Honda Civic Type-R), Open 2WD- – Jacek Polok i Ryszard Ciupka, (Ford Fiesta), HR2 – Błażej Czekan i Paweł Grzywacz (Subaru Impreza), HR3 – Marcin Gaciarz i Marcin Kowalik (Nissan Sunny GTI), HR4 – Jerzy Smagała i Maciej Miklaszewski (Honda Civic), HR5 – Piotr Plata i Karol Plata (Fiat Cinquecento Sporting).

Ostatnia runda RSMP to Rajd Dolnośląski – Hotel Zieleniec (4 – 6 października).

Wyniki Rajdu Śląska
1. Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Škoda Fabia R5) – 59.41,3 min.;
2. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – strata 13,7 sek.;
3. Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski (Škoda Fabia R5) – 44,0 sek.;
4. Kacper Wróblewski i Jacek Spentany (Hyundai i20 R5) – 1.05,8 min;
5. Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5) – 1.21,2 min;
6. Maciej Lubiak i Michał Trela (Hyundai i20 R5) – 1.31,5 sek.;
7. Zbigniew Gabryś i Robert Hundla (Hyundai i20 R5) – 3.29,8 min;
8. Daniel Chwist i Kamil Heller (Hyundai i20 R5) – 3.36,9 min.;
9. Tomasz Zbroja i Jakub Wróbel (Citroen DS3 R3) – 3.58,3 min;
10. Marcin Babraj i Jakub Gerber (Ford Fiesta R5) – 4.16,5 min.

Klasyfikacja sezonu 2019
1. Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk – 178 pkt.;
2. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty – 136 pkt.;
3. Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba – 66 pkt.;
4. Kacper Wróblewski – 56 pkt.;
5. Łukasz Habaj i Daniel Dymurski – 55 pkt.;
6. Grzegirz Grzyb i Robert Hundla – 54 pkt.;
7. Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski – 51 pkt.;
8. Marcin Słobodzian i Kamil Kozdroń – 41 pkt.;
9. Łukasz Byśkiniewicz i Zbigniew Cieślar – 40 pkt.;
10. Aaron Domżała i Jarosław Baran – 39 pkt.

Do końcowej punktacji sezonu nie liczy się najsłabszy wynik (jednej rundy) RSMP.

Fot.: rsmp.pl oraz zespoły