RALLYCROSS: NOWY VOLKSWAGEN POLO R SUPERCAR CHCE WYGRYWAĆ

rallycr-polo1

W Autostadt w Wolfsburgu swoją premierę nowe Polo R Supercar przygotowane przez Volkswagen Motorsport. Model z silnikiem o mocy 570 KM i z napędem na cztery koła został stworzony z myślą o startach w Mistrzostwach Świata FIA w rallycrossie (WRX).

Auto wygląda inaczej niż to, w którym Johan Kristoffersson zdobył w 2017 roku tytuł mistrza świata.


Zobacz także:

SPORT


 

Zmieniły się właściwości aerodynamiczne przedniej części nadwozia, na starcie Polo R Supercar stanie też ze zmodyfikowanym tylnym spojlerem. Nowe partnerstwo strategiczne zapewni większą dynamikę – Volkswagen R, centrum kompetencyjne przygotowujące najmocniejsze i najbardziej sportowe seryjne modele marki, w 2018 roku zostało partnerem zespołu PSRX Volkswagen Szwecja i zacieśni współpracę z Volkswagen Motorsport.

rallycr-polo2

Sezon rozpoczyna się 14-15 kwietnia w Barcelonie, 13-14 października wyścigi odbywające się na całym świecie zawitają do Buxtenhude w pobliżu Hamburga.

W obecności aktualnego mistrza świata w rallycrossie – Johana Kristofferssena – oraz właściciela zespołu i gwiazdy tej dyscypliny sportu Pettera Solberga, dyrektor Volkswagen Motorsport – Sven Smeets, szefowa zespołu PSRX – Pernilla Solberg oraz dyrektor Volkswagen R – Jost Capito – zaprezentowali nowego R Supercar.

– Nie ma wątpliwości – nowy sezon zapowiada się bardzo emocjonująco. Konkurencja zrobi wszystko, żeby odebrać nam tytułOczywiście nasz cel to przekazać w ręce Johana i Pettera mocny samochód, który pozwoli im na podjęcie walki o mistrzowski tytuł. Jestem pewien, że nam się to uda oraz że nowe partnerstwo z Volkswagen R wniesie do gry solidny zastrzyk mocy – stwierdził Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.

Jost Capito, dyrektor Volkswagen R GmbH, cieszy się z powodu podjęcia współpracy w ramach Rallycrossowych Mistrzostw Świata FIA.

rallycr-polo3

Polo R Supercar wyglądem znacznie różni się od swojego poprzednika.

– Najważniejszych zmian w porównaniu z samochodem ubiegłorocznym dokonaliśmy z przodu nadwozia – wyjaśnia Fabrice van Ertvelde, odpowiedzialny od strony technicznej za starty Volkswagena w mistrzostwach WRX.

Układ chłodzenia silnika, szczególnie wrażliwy w wyścigach rallycrossowych, został przekonstruowany z uwzględnieniem wymogów aerodynamiki, przez co auto uzyska znacznie lepsze parametry. Inny ważny aspekt to kształt tylnego spojlera, który wytwarza teraz większy docisk do podłoża i daje możliwości różnorodnego dostrajania. Także pod maską Polo dokonano wielu modyfikacji, które jeszcze lepiej przygotowały je do startów w krótkich, ciasnych i spektakularnych wyścigach Rallycrossowych Mistrzostw Świata FIA.

– Pierwsze testy w nowym Polo R Supercar wypadły bardzo dobrze. Zespół inżynierów z Volkswagen Motorsport wykonał znakomitą pracę. Jako mistrz świata znajduję się oczywiście pod szczególną presją – ale to mi nie przeszkadza. Przeciwnie – cieszę się już na spektakularne i mam nadzieję pełne emocji pojedynki z konkurentami – powiedział Johan Kristoffersson, który jako mistrz świata wystartuje w wyścigu z numerem 1.

rallycr-polo4

Kalendarz Mistrzostwa Świata FIA w rallycrossie obejmuje 12 wyścigów na trzech kontynentach. Sezon rozpoczyna się 14-15 kwietnia w Barcelonie, a kończy 24-25 listopada w Kapsztadzie w RPA. Po raz pierwszy zawody WRX zawitają na przebudowany tor w Silverstone w Wielkiej Brytanii, a także do USA, gdzie w Austin w Teksasie zostanie rozegrana jedna z rund.

W tej chwili do najwyższej klasy, tzw. RX Supecar Series, zgłoszono 15 samochodów i kierowców. Oprócz kierowców Volkswagena – Johana Kristofferssena i Pettera Solberga są wśród nich inne prominentne nazwiska ze świata sportów samochodowych, jak rajdowa gwiazda Sebastien Loeb czy mistrz DTM – Mattias Ekström.