RENAULT: CAPTUR – SERIA LIMITOWANA HELLY HANSEN

ReCL_1

Z okazji wprowadzenia na rynek pierwszego Renault Captur, wyposażonego w system Extended Grip, zapewniający mu doskonały napęd, firma Renault nawiązała współpracę z marką odzieży sportowej Helly Hansen.

W celu podkreślenia unikalnego charakteru serii limitowanej wprowadzono dwukolorowe nadwozie: w specjalnym kolorze Czerwony Flamme z dachem w kolorze czarnym lub kości słoniowej. Motyw czerwieni będzie powtarzać się również we wnętrzu auta.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Terenową żyłkę tego małego crossovera Renault podkreślają wzmocnienia przedniego i tylnego zderzaka oraz 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich w czarnym kolorze. Renault Captur w serii limitowanej Helly Hansen jest oferowany w standardzie z wbudowanym w deskę rozdzielczą tabletem z ekranem dotykowym Renault R-Link oraz licznymi elementami wyposażenia, podnoszącymi komfort jazdy.

Dla tej serii limitowanej przewidziano również w ofercie unikalną tapicerkę skórzaną (w standardzie lub w opcji, zależnie od kraju). Na rynku polskim seria limitowana oferowana będzie z dwoma silnikami benzynowymi: Energy TCe 90 oraz TCE 120 EDC. Pierwsze samochody pojawią się w salonach już pod koniec czerwca w specjalnej cenie od 67 900 złotych.

ReCL_3

Renault Captur to pierwszy miejski crossover marki Renault. Wersja specjalna, stworzona została we współpracy z założoną w 1877 roku norweską marką odzieży sportowej i sportów outdoorowych. Posiada zdecydowanie bardziej terenowy charakter, podkreślony nie tylko kolorem nadwozia, ale też wzmocnieniami przedniego i tylnego zderzaka w kolorze szarym oraz 17-calowymi aluminiowymi obręczami kół w kolorze czarnym. O współpracy z marką Helly Hansen przypomina również logo „HH” na błotnikach.

Renault Captur Helly Hansen jest dostępny w kilku różnych (zależnie od kraju), dwukolorowych wersjach nadwozia:
• czerwony Flamme z dachem w kolorze czarnym lub kości słoniowej;
• czarny Etoile z dachem w kolorze kości słoniowej;
• szary Kasjopea z dachem w kolorze czarnym;
• kość Słoniowa z dachem w kolorze czarnym.

ReCL_2

Energetyczne wnętrze wyróżnia się czerwonymi elementami ozdobnymi deski rozdzielczej, karbonową wstawką w kierownicy, chromowanymi progami drzwi oraz przednimi dywanikami podłogowymi.

Renault Captur Helly Hansen jest oferowany w standardzie z systemem optymalizacji skuteczności napędu Extended Grip, zastosowanym po raz pierwszy w 2013 roku w modelu Renault Scénic X-Mod. Ten zaawansowany system kontroli trakcji stanowi udoskonalenie systemu zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu. Zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) i daje kierowcy pewność za kierownicą.

Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca wybiera jeden z 3 dostępnych trybów wspomagania, w zależności od warunków drogowych: „drogowy”, „grząskie podłoże” lub „ekspert”. Aktywowany domyślnie tryb „drogowy” należy wybrać w przypadku utwardzonego podłoża (zarówno na suchej, mokrej, jak i oblodzonej nawierzchni). Odpowiada on klasycznemu ustawieniu systemu zapobiegającemu poślizgowi kół. Włącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h, jeśli w międzyczasie nie został wybrany inny tryb pracy.

W trybie „grząskie podłoże” kierowca przekazuje sterowanie kołami napędowymi systemowi Extended Grip. System automatycznie kontroluje i zmienia moment obrotowy silnika oraz pracę hamulców, aby zwiększyć poślizg przednich kół. Zamontowane specjalne opony odprowadzają błoto bądź piasek spod kół, pozwalając odzyskać lepszą przyczepność i umożliwiając dalszą jazdę. W trybie „ekspert” kierowca zachowuje pełną kontrolę nad momentem obrotowym i sam reguluje przyspieszenie, pozostawiając systemowi kontrolowanie hamulców.

ReCL_4

System Extended Grip jest dostępny wyłącznie z oponami typu Mud & Snow (na błoto i śnieg), wyposażonymi w specjalny bieżnik.

Oprócz multimedialnego systemu R-Link z ekranem dotykowym, seria limitowana Helly Hansen w Renault Captur posiada w standardzie następujące elementy wyposażenia:
• system Extended Grip;
• klimatyzację regulowaną automatycznie;
• czujnik światła i deszczu;
• dwukolorowe nadwozie;
• chromowane nakładki na progi przednich drzwi;
• tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej (opcjonalnie dostępna skórzana tapicerka z przednimi fotelami podgrzewanymi);
• aluminiowe obręcze kół 17” w czarnym kolorze + opony Mud & Snow;
• wzmocnienia przedniego i tylnego zderzaka w kolorze szarym;
• system wspomagania parkowania tyłem;
• ABS z układem wspomagania nagłego hamowania oraz system kontroli toru jazdy ESC i z systemem wspomagania ruszania pod górę HSA;
• przyciemniane szyby tylne;
• elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne (z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy);
• elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne;
• kartę Renault Hands Free;
• kierownicę z regulacją ustawienia w pionie i poziomie;
• komputer pokładowy;
• reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów;
• regulator/ ogranicznik prędkości;
• przesuwną, tylna kanapę z 3 zagłówkami, dzieloną w układzie 1/3 – 2/3;
• szufladę Easy Life w kolorze czerwonym;
• dwustronną, łatwo zmywalną podłogę bagażnika;
• kieszenie na tylnej stronie oparć przednich foteli.

W Polsce seria limitowana Helly Hansen jest dostępna z dwoma benzynowymi silnikami: Energy TCe 90 oraz TCe120 z automatyczną skrzynią biegów EDC.

ReCL_5