RENAULT: NOWE CLIO FILAREM PLANU STRATEGICZNEGO GRUPY

renault-clio1

Firma Renault zaprezentowała nowe Clio – piątą generację popularnego modelu, który sprzedał się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy na całym świecie.

Auto, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku, stało się ulubionym samochodem miejskim. W Europie od 2013 roku znajduje się na pierwszym miejscu w rankingu samochodów segmentu B.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W latach 2012-18 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem. Bardziej nowoczesna i bardziej atletyczna sylwetka Clio bazuje na DNA marki. Korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Megane i Espace. Od starszego “brata” IV generacji przejęło wyrazistą stylistykę.

renault-clio2

Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution”, Clio posiada bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, sprawiają, że jest bardziej nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne mimo, że zostało stworzone w stu procentach z nowych części.

Całkowicie na nowo zaprojektowane wnętrze odwołuje się do segmentów wyższej klasy w zakresie jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze to dla wszystkich kierowców zalety modelu.

– Clio 5. generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało poddane prawdziwej rewolucji. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault.

renault-clio3

Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy „Drive the Future (2017-22)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku ma trzy główne założenia:
– samochody elektryczne – do 2022 roku Grupa Renault będzie oferować gamę 12 zelektryfikowanych samochodów; nowe Clio będzie pierwszym modelem z silnikiem hybrydowym E-Tech w technologii opracowanej przez markę;
– samochody inteligentne – również do 2022 roku celem firmy będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w stu procentach inteligentnych; model wpisuje się w ten kierunek zmian, oferując nowy system multimedialny opracowany przez Alians, zapewniający dostęp do usług online;
– samochody autonomiczne – do 2022 roku Grupa Renault planuje wprowadzić na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej; pod tym względem Clio będzie pionierem i sprawi, że systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne w samochodach miejskich.

renault-clio4

Pojazd odgrywa kluczową rolę w strategii, której celem jest wzmocnienie synergii w ramach Aliansu. Podstawą strategii jest rozwój współdzielonych technologii i wykorzystanie nowych platform, takich jak debiutująca modelu platforma CMF-B oraz nowej architektury elektrycznej i elektronicznej. Platforma będzie integrować najnowsze technologie.

Clio będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport.