RENAULT: OGNIWA WODOROWE W AUTACH DOSTAWCZYCH

renault-h2_hydrog1

Pod koniec 2019 roku Grupa Renault uzupełni swoją ofertę o nowy model Kangoo Z.E. Hydrogen. W przyszłym roku na rynku pojawi się kolejny model napędzany ogniwami wodorowymi.

Będzie to Master Z.E. Hydrogen. To efekt doświadczenia firmy w w dziedzinie elektrycznych samochodów dostawczych w Europie.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

ECO


 

W porównaniu do samochodów z napędem w stu proc. elektrycznym, ogniwo wodorowe dostarcza dodatkową energię i pozwala uzyskać trzy razy większy zasięg przy ładowaniu (tankowaniu) skróconym do 5-10 minut.

renault-h2_hydrog2

W ramach strategii Renault dotyczącej napędów elektrycznych i hybrydowych, ogniwa wodorowe są wdrażane jako rozwiązanie uzupełniające, aby zaoferować profesjonalistom nowy sposób na wjazd do centrów miast, likwidując przy tym ograniczenia zasięgu.

Technologia ogniw wodorowych Grupy została opracowana we współpracy z firmą Symbio, filią grupy Michelin, i jest poddawana testom od 2014 roku. Samochody są wyposażane w ogniwo paliwowe, które generuje energię elektryczną i cieplną o mocy 10 kW oraz wydłuża zasięg samochodu Master Z.E. Hydrogen i Kangoo Z.E. Hydrogen do ponad 350 km.

renault-h2_hydrog3

W samochodzie Renault Master Z.E. Hydrogen, którego premiera zaplanowana jest na pierwsze półrocze 2020 roku, zasięg zwiększy się trzykrotnie ze 120 do 350 km. Nowe, użytkowe auto będzie dostępny w wersji furgon (dwie wersje) i podwozie do zabudowy (dwie wersje).

Wyposażony w dwa zbiorniki wodoru umieszczone pod podwoziem, będzie bardziej wszechstronny pod względem użytkowym, bez utraty przestrzeni ładunkowej wynoszącej od 10,8 m3 do 20 m3 i to przy umiarkowanym zwiększeniu masy samochodu o 200 kg.

renault-h2_hydrog4

Już pod koniec tego roku Kangoo Z.E. Hydrogen będzie miało największy rzeczywisty zasięg wśród furgonetek elektrycznych, który będzie wynosił 370 km (230 km zgodnie z WLTP w Kangoo Z.E.). Pojazd z przestrzenią ładunkową 3,9 m3, którego masa wzrośnie jedynie o 110 kg, będzie dostępny na rynku francuskim w cenie 48 300 euro netto. Cena obejmuje zakup akumulatora, lecz nie uwzględnia ewentualnych dopłat ekologicznych.

– W nowych modelach będzie mozna wykorzystać duży zasięg, który jest niezbędny w dalekich trasach i to przy rekordowo krótkim czasie ładowania. Zalet jest jednak więcej, gdyż Renault Master Z.E. Hydrogen i Kangoo Z.E. Hydrogen będą mogły jeździć, zużywając energię o coraz mniejszym śladzie węglowym. W ten sposób chronią środowisko i dają pełen komfort jazdy samochodem elektrycznym – mówi Denis Le Vot, dyrektor departamentu samochodów dostawczych Alians Renault- Nissan- mitsubishi.

renault-h2_hydrog6

Elektryczne samochody z napędem wodorowym wykorzystują w działaniu ogniwa paliwowe, które łączą wodór ze zbiorników pokładowych z tlenem pobieranym z powietrza, aby wygenerować energię elektryczną przeznaczoną do zasilania silnika elektrycznego. Ich zaletą jest to, że odpowiadają na nowe wyzwania ekologiczne w dziedzinie mobilności miejskiej. Ponadto zapewniają większy zasięg, krótki czas napełniania zbiorników wodoru i łatwą obsługę.

Te cechy sprawiają, że elektryczne samochody dostawcze z napędem wodorowym są wyjątkowo dobrze dostosowane do wymagań profesjonalistów oraz intensywnej eksploatacji zarówno w dużych aglomeracjach, jak i na peryferiach miast: transport i logistyka, służby miejskie i samorządowe, kurierzy, czy inne specjalistyczne usługi kurierskie.

Nowe auta wpisują się w program Renault Pro+ oferujący rozwiązania transportowe, dostosowane do specyficznych potrzeb użytkowników.

renault-h2_hydrog5