RENAULT TRUCKS: NOWY EKOLOGICZNY POJAZD BADAWCZY O NISKIM ZUŻYCIU PALIWA

RenTru1

Renault Trucks kontynuuje badania nad poprawą efektywności energetycznej pojazdów ciężarowych. Innowacyjny projekt Falcon powstał w celu opracowania kompletnej kombinacji do przewozu ładunków ciężkich.

Chodzi o zademonstrowanie możliwości znaczącej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji dwutlenku węgla.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

Niższe zużycie paliwa stanowi podstawę rozwoju pojazdów Renault Trucks. Wraz z projektami Optifuel Lab 1 oraz Optifuel Lab 2, oraz z ostatnim projektem Urban Lab 2 dotyczącym pojazdów dystrybucyjnych, producent podejmuje się opracowania nowej, eksperymentalnej kombinacji, która ma zużywać 13 proc. mniej paliwa niż standardowy zestaw ciągnięty przez Renault Trucks T.

Projekt Falcon (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption – Elastyczna i Aerodynamiczna Ciężarówka o Niskim Zużyciu) prowadzony jest przez Renault Trucks wraz z grupą partnerów tj. Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) oraz IFSTTAR (LTE; LESCOT). Projekt jest wspierany finansowo przez państwo francuskie za pośrednictwem funduszu FUI Regions.

Założenia projektu to osiągnięcie zwrotu inwestycji przez klientów w ciągu dwóch lat przy normalnych warunkach eksplantacji, oraz rozpoczęcie produkcji seryjnej w perspektywie średniookresowej. Modyfikacje skupiają się na optymalnej aerodynamice ciężarówki wraz z naczepą, oponach o niskim oporze toczenia i funkcjach wspierających racjonalną jazdę, a także na funkcjach zarządzania paliwem wraz z ulepszonym układem przeniesienia napędu, wykorzystującym nowej generacji system odzyskiwania ciepła Rankine i zoptymalizowane środki smarne.

Z wyjątkiem systemu Rankine, technologia ta ma zostać włączona do pojazdów demonstracyjnych i testowana w rzeczywistych warunkach pod koniec 2018 roku.

Projekt Falcon, który ma zakończyć się w 2020 r., to dla Renault Trucks nowe „laboratorium na kołach”. Służyć ma ono nie tylko opracowaniu technologii zmniejszającej zużycie paliwa przez samochody ciężarowe, ale także pomóc w dostosowaniu do wymogów przyszłych przepisów UE dotyczących emisji CO2 pojazdów ciężarowych, oraz ich pojemności, wymiarów i opon.