RENAULT: ZOE R240 RODZINNYM SAMOCHODEM VAB ROKU 2016

renault_74zoe

Flamandzki klub motoryzacyjny VAB zorganizował w tym roku 29 edycję konkursu Rodzinnego Samochodu Roku VAB. Zwycięzcą konkursu w kategorii samochodów elektrycznych zostało Renault Zoé R240.

Tym razem postanowiono zwiększyć o 30 km minimalny zasięg dla tej kategorii, co zmieniło wcześniejszy układ plebiscytu.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

W konsekwencji wśród konkurentów Renault Zoé R240 znalazły się modele w 100-procentach elektryczne, jak również doładowywane modele z napędem hybrydowym oraz modele elektryczne z systemem wydłużania zasięgu Range Extender. Pierwsze miejsce w klasyfikacji w ocenie 25 dziennikarzy motoryzacyjnych i 78 rodzin zdobyło Renault Zoé R240.

Samochód uzyskał łączną ocenę 159 punktów. Na drugim miejscu znalazł się Mercedes B250e (154 punkty) i Kia Soul (147 punktów).

Profesjonalne jury uznało Zoé za samochód „bezkonkurencyjny pod względem ceny, wyróżniający się obszernością wnętrza i śmiałością designu”. Zwrócili oni również uwagę na fakt, że „korzystanie z elektrycznego Renault stało się możliwe dla wielu osób dzięki jego zwiększonemu zasięgowi i przystępnej cenie”.

Jury rodzinne uznało Zoé R240 za „samochód naprawdę przystępny cenowo, zdolny do uzyskania mocnej pozycji w tym segmencie” i „bardzo praktyczny jako drugi samochód w rodzinie z uwagi na dobry poziom wyposażenia i obszerny bagażnik”.

Nieoficjalnemu jury dziecięcemu szczególnie spodobało się „piękne nadwozie, płynna jazda, komfortowa tylna kanapa i ładne oświetlenie”.

Renault Zoé napędzane silnikiem R240 może poszczycić się zasięgiem 240 km (według normy NEDC), czyli o 30 km większym niż w przypadku silnika Q210. Konstruktorzy zwiększyli sprawność silnika poprzez optymalizację działania elektronicznych układów sterowania.

Czas ładowania akumulatora trakcyjnego silnika R240 w Renault Zoé został skrócony średnio o 10 proc. Nowa wersja układu ładowania Caméléon jest szczególnie wydajna w przypadku terminali o mocy od 3 do 22 kW, które stanowią ponad 95 proc. aktualnie rozwijanych sieci ładowania akumulatorów trakcyjnych.