• Strona Główna
  • Archiwum I-IX.2011
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Reklama
  • Logowanie
NewsAuto.pl – Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny NewsAuto.pl – Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny
  • ROZMAITOŚCI
  • TESTY
  • PREMIERY
  • FORMUŁA1
  • RAJDY
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • ECO
  • GPS
  • OPONY
  • UŻYTKOWE
  • MOTOCYKLE
  • AUTOSALONY
  • Subskrypcja RSS

SEAT: NOWY LEON – NADJEŻDŻA TRZECIA GENERACJA

By
Redakcja
– 30 grudnia 2012Opublikowany w: Polecamy, Premiery

Emocjonalny design, dynamiczno-sportowy charakter oraz pakiet innowacyjnych rozwiązań technologicznych – to nowy Seat Leon. Trzecia generacja modelu to zupełnie nowy samochód opracowany od podstaw.

Podobnie jak jego poprzednik nowy Seat produkowany jest w fabryce w Martorell niedaleko Barcelony. Od premiery pierwszej generacji w 1999 roku Leon sprzedał się w ilości 1,2 miliona egzemplarzy.

NADWOZIE

Nowy Seat zainspirowany jest samochodami koncepcyjnymi IBE, IBL i IBX. To wynik stałego doskonalenia wzornictwa samochodów marki. To także pierwszy model noszący nowe logo.

Wizualnemu przesunięciu uległ przedział pasażerski zdający się teraz opierać bardziej na tylnych kołach. Powierzchnie są precyzyjnie wyrzeźbione. Charakterystyczna, przerywana linia ciągnie się nad nadkolami, aż do tyłu samochodu. Charakterystyczne dla Leona są również: trapezowy słupek C oraz trzecie okno.

Centralną część tyłu nowego auta zajmuje logo, które służy do otwierania tylnej klapy. Lekko klinowate światła podkreślają szerokość samochodu i są również dostępne w opcji z wykorzystaniem technologii LED (standardowo w wersji FR). Leon FR to także jeszcze więcej sportowego charakteru zwieńczonego dyfuzorem i dwiema dużymi chromowanymi końcówkami układu wydechowego.

Nowy Leon mierzy 4,24 m długości. Jest więc krótszy od swojego poprzednika o 5 cm, ale jego rozstaw osi zwiększył się o prawie 6 cm. Zmiany te poprawiły ogólne proporcje auta i pozwoliły na krótsze zwisy. Mimo zmniejszonej długości, auto dysponuje większą przestrzenią zarówno w kabinie pasażerskiej jak i w bagażniku.

Kanciaste kształty świateł wkomponowują się w stylistykę. Diody LED oświetlają drogę światłem zbliżonym do światła dziennego, zmniejszając tym samym zmęczenie wzroku kierowcy. Pozwalają również unikać oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka. Nowe reflektory są bezobsługowe i nadają mu niepowtarzalnego wyglądu, zwłaszcza dzięki charakterystycznemu ułożeniu diod świateł dziennych.

 

s-2_nle19

 

WNĘTRZE

Jako że rozstaw osi zwiększył się o 58 mm, Leon oferuje więcej miejsca dla kierowcy, pasażerów i bagażu. W wersji FR, diody LED zamontowane w panelach drzwi wzmacniają kontury, dodając kabinie jeszcze więcej stylu i elegancji.

Szeroka konsola środkowa jest zorientowana w stronę kierowcy. Tablica przyrządów jest elegancka, wykonana w dwóch barwach. Drobne szczegóły, takie jak nawiewniki powietrza, przyciski układu klimatyzacji i trójwymiarowe elementy wykończeniowe, podkreślają wysoki poziom wykonania. Powierzchnie są miękkie w dotyku, a w niektórych wersjach wyposażenia są wykończone w chromie i skórze.

Przełączniki, przyciski i elementy sterujące znajdują się tam, gdzie się ich spodziewamy. Duże wskaźniki na tablicy przyrządów są czytelne, a system informacji kierowcy jest standardowym wyposażeniem wielu wersji podobnie jak wielofunkcyjna koło kierownica.

Wyświetlacz komputera pokładowego usytuowany jest między dwoma analogowymi zegarami, bezpośrednio na linii wzroku. Dostarcza on informacji o średnim zużyciu paliwa, zasięgu i prędkości. W zależności od wersji wyświetla również informacje dotyczące systemu nawigacyjnego, systemów wspomagających kierowcę oraz telefonu połączonego za pośrednictwem Bluetoothu.

Leon wprowadza pierwszą generację dotykowego wyświetlacza o przekątnej 5,8-cala z czujnikiem odległości.

Schowki, których jest przynajmniej tuzin, znajdziemy w kieszeniach drzwi, na konsoli środkowej jak również przed i między przednimi fotelami. Nie zabrakło również miejsca do podłączenia urządzeń multimedialnych, poprzez złącza Aux-In, USB, iPod gniazdo karty pamięci SD oraz do sieci pojazdu.

Nowo opracowane fotele są niżej osadzone, a regulacja ich wysokości jest standardem. Dostępne będą z kilkoma rodzajami tkanin, skóry i Alcantary by każdy mógł dostosować wnętrze do indywidualnych preferencji. Masę pojazdu obniżono, dzięki zastosowaniu standardowych poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, które są obecnie montowane bez obudów z tworzywa sztucznego. Ponadto poduszki powietrzne są zintegrowane z oparciami foteli.

 

s-8_nle24

 

Wersje Reference (dla klientów flotowych) i Style są dostępne z opcjonalnym podparciem części lędźwiowej kierowcy. Regulacja wysokości siedzenia kierowcy jest standardem we wszystkich pakietach, zaś wysokości fotela pasażera opcją w Reference, zaś standardem w Stylu. W wersji FR wszystkie elementy komfortu są standardem.

Z tyłu nowy Leon jest przestronny zapewniając odpowiednią ilość miejsca dla ramion, kolan i głowy. Wygodna kanapa wyposażona jest w trzy zagłówki. Aby zadbać o najmłodszych pasażerów wyposażono ją ponadto w systemy mocowań fotelików Isofix oraz Top Teather. Bagażnik nowego Leona ma pojemność 380 litrów, czyli o 39 litrów więcej niż w poprzedniej wersji.

Tylna kanapa jest również niezwykle łatwa do złożenia. Dzielona w proporcji 60:40 po złożeniu tworzy niemal całkowicie płaską podłogę mierzącą 1558 milimetrów długości.

LŻEJSZY

W porównaniu z poprzednim modelem jest on o 90 kilogramów lżejszy, a w swojej podstawowej wersji waży tylko 1113 kilogramów. Z myślą o optymalnym stopniu wartości do ceny, zrezygnowano z drogich materiałów jak magnez czy włókno węglowe. Zamiast tego elementy karoserii formowane są przy wysokiej temperaturze ze stali o wysokiej wytrzymałości.

SILNIKI

Seat pojawi się na rynku z mocnymi i oszczędnymi jednostkami TSI i TDI o pojemności od 1,2 do 2,0 litrów. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbodoładowanie i zostały zoptymalizowane pod kątem niskiego tarcia wewnętrznego i szybkiego nagrzewania.

Po raz pierwszy wszystkie silniki już w dniu debiutu oferowane są z systemem Start/Stop: 1,6 TDI o mocy 77 kW (105 KM), 2,0 TDI o mocy 110 kW (150KM) oraz 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) i 103 kW (140 KM).

System Start/Stop może być dezaktywowany przez kierowcę w dowolnym momencie. System współpracuje także ze skrzynia DSG. Dzięki wydajnemu akumulatorowi o długiej żywotności, system pozostaje aktywny nawet w ekstremalnie zimnych warunkach.

 

s-3_dsc6803

 

System odzyskiwania energii w nowym Leonie wykorzystuje inteligentną regulacje napięcia w alternatorze podczas hamowania.

W ofercie dostępne są skrzynie biegów o 5- ciu i 6-ciu przełożeniach oraz 2-sprzęgłowe, automatyczne skrzynie DSG z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. Niektóre wersje zawierają również napęd z zastosowaniem sprzęgła jednokierunkowego, które pozwala jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa.

ZAWIESZENIE

Układ jezdny nowego Leona cechuje sportowy charakter. Silniki są odchylone 12 stopni do tyłu, co pozwoliło na przesunięcie przedniej osi pojazdu o 40 milimetrów do przodu. Wynikiem tego jest dłuższy rozstaw osi i bardziej wyważony rozkład masy.

Przednie zawieszenie to klasyczny układ z kolumnami MacPhersona. Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy zostało zestrojony sportowo. Promień skrętu mierzy 10,2 metra.

Leony z silnikami osiągającymi moc maksymalną niższą niż 110 kW (150 KM), z tyłu wyposażone są w belkę skrętną. Mocniejsze warianty korzystają z zawieszenia wielowahaczowego. Amortyzatory i sprężyny montowane są oddzielnie, aby samochód prowadził się jeszcze pewniej. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego w razie potrzeby wysyła krótkie impulsy przyhamowujące przednie koło obracające się szybciej, dzięki czemu wchodzenie w zakręt jest płynniejsze. System ESP został idealnie dostrojony, a układ hamulcowy ma sprawnie zatrzymać pojazd nawet w najtrudniejszych warunkach.

TRYBY EKO, KOMFORT I SPORT

Charakter Leona FR można indywidualnie dostosowywać do potrzeb, nastroju i sytuacji. Nowy Leon FR pozwala zmieniać charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, reakcję pedału gazu oraz skrzyni biegów DSG wybierając jeden dostępnych trybów – Eko, Komfort i Sport lub dodatkowe indywidualne ustawienie. Wybrany profil wpływa na dźwięk wydobywający się z silnika (1,8 TSI 180 KM i 2,0 TDI 184 KM), jak również na oświetlenie wnętrza – w zależności od stylu jazdy diody zmienią swoją barwę z białej (w trybach indywidualnym, Eco i Komfort) na czerwoną (w trybie Sport).

 

s-5_nle13

 

TECHNOLOGIE

Leon, jako pierwszy wprowadza w opcji w pełni LED-owe reflektory przednie. Obok charakterystycznego kształtu oraz walorów wizualnych, reflektory LED niosą ze sobą wiele innych korzyści. Oświetlają dłuższą trasę niż zwykłe żarówki, a ich temperatura barwowa wynosi 5 500 kelwinów. Jako że barwa jest zbliżona do oświetlenia dziennego, dlatego mniej męczą wzrok. Nowe reflektory to także większa oszczędność. Diody LED emitują światło przy minimalnym stopniu zużycia energii, np. światła mijania zużywają tylko 20 watów.

Dziewięć żółtych diod umieszczonych na bokach lamp tworzy światła kierunkowskazów, a każde ze świateł mijania stworzono z sześciu modułów. Kiedy pełna wiązka jest włączona, aktywują się dodatkowe trzy potężne moduły w każdej z lamp. Inteligentne czujniki uniemożliwiają oślepienie kierowców jadących z naprzeciwka.

W ramach zwiększenia widoczności, przy jeździe powyżej 110 km/h dłużej niż 30 sekund, kąt wiązki ulega zmianie podnosząc snop światła w celu poprawy widoczności, nie oślepiając przy tym kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka.

System operacyjny Seat Easy Connect umożliwiający kontrolę nad funkcjami rozrywkowymi i komunikacyjnymi oraz licznych funkcji auta, za pośrednictwem ekranu dotykowego umieszczonego na kokpicie. Duży 5,8 calowy ekran dotykowy znajduje się w dogodnej pozycji, na wysokości wzroku miedzy wlotami powietrza.

System Media Touch (wersja Reference) z 5-calowym ekranem dotykowym to radioodtwarzacz z gniazdem na karty SD i 4 głośnikami. System Media Color (Style i FR) to kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 5-cali, wyposażony w gniazdo kart SD i 6 głośników. System Media Plus (opcja) to 5,8-calowy ekran dotykowy z trójwymiarową grafiką, oraz opcjonalny tuner DAB do transmisji programów radiowych w formie cyfrowej i do obsługi poleceń głosowych. Rozwinięciem systemu jest Navi System (satelitarna nawigacja). Sound System (audio o mocy 135 watów i dziesięcioma głośnikami) jest w opcji.

Całkowicie nowa klimatyzacja oszczędza 2,7 kg wagi.

 

s-6_nle3

 

System wykrywania senności analizuje charakterystykę prowadzenia kierowcy oraz stale ocenia sygnały takie jak kąt i prędkość skrętu. System kamery umieszczony u podstawy lusterka wstecznego kontroluje i przełącza automatycznie światła (po przekroczeniu 60 km/h) ze świateł mijania na drogowe. Kamera utrzymywania pasa ruchu monitoruje linie pasa wprowadzając niewielkie korekty do elektromechanicznego układu kierowniczego, gdy samochód zjeżdża z obranego kursu i zbytnio się zbliża do oznakowanego pas ruchu.

WYPOSAŻENIE
Nowy Leon oferowany jest w wersjach: Entry, Reference, Style i FR.

Opcje obejmują między innymi w pełni diodowe reflektory przednie, elektryczne okno dachowe, podgrzewane fotele, czujnik deszczu, SEAT sound system, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czy system nawigacji.

Do standardowego wyposażenia nowego Leona należy 7 poduszek powietrznych, komputer pokładowy, elektryczne przednie szyby, centralny zamek, regulacja wysokości fotela kierowcy oraz systemy mocowania fotelików dziecięcych Isofix i Top Teather. Przedni grill wykończono chromem a klamki i lusterka malowane są w kolorze nadwozia. Leon w podstawowym wyposażeniu porusza się na 15-calowych kołach.

Wersja Reference zawiera dodatkowo manualną klimatyzację, System Media Touch oraz dzielone i składane oparcie tylnej kanapy. Leon Style posiada 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat, Media Color System, koło kierownicy obszyte skórą, podgrzewane lusterka i podłokietnik. FR rozpoznamy po zmienionych zderzakach przednim i tylnym, 17-calowych felgach aluminiowych oraz światłach przeciwmgłowych z systemem doświetlania zakrętów, przyciemnionych tylne szybach, zawieszeniu, składanych lusterkach bocznych oraz tylne światłach LED. Wewnątrz specyfikacje FR wyróżniają progi wejściowe wykonane z aluminium, sportowa kierownica obszyta skórą i fotele z podparciem lędźwiowym, a także klimatyzacja Climatronic oraz elektryczne szyby z tyłu. Kierowca może także dostosować auto wybierając jeden z dostępnych trybów jazdy. Dotykowy wyświetlacz sprzężono z ośmioma głośnikami, a część elementów wykończenia może pokrywać czarna skóra lub Alcantara.

 

s-1_dsc4396
s-2_nle19
s-3_dsc6803
s-4_dsc6841
s-5_nle13
s-6_nle3
s-7-leon-028
s-8_nle24
[Włącz pokaz obrazów]

Bez komentarzy

Zacznij konwersację: dodaj komentarz do tego artykułu.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

  • Facebook
    NewsAuto.pl - Motoryzacja bez tajemnic
  • Premiery
    • Marka Jeep prezentuje najnowszą odsłonę swojego popularnego modelu Compass, kompaktowego SUV-a klasy […] JEEP: PREMIERA NOWEJ EDYCJI MODELU COMPASS
      08 maja 2025
    • Od 6 maja br. można składać zamówienia na nowe modele Renault – […] RENAULT: RUSZYŁA SPRZEDAŻ NOWYCH MODELI AUSTRAL I ESPACE
      07 maja 2025
  • Autosalony
    • Lexus zaprezentował ósmą już generację limuzyny ES. Prace nad nową odsłoną samochodu […] SHANGHAI 2025: LEXUS ZAPREZENTOWAŁ ÓSMĄ GENERACJĘ MODELU ES
      05 maja 2025
    • Audi i jego partnerzy zaprezentowali łącznie 19 modeli na targach Auto Shanghai […] SHANGHAI 2025: AUDI ZAPREZENTOWAŁO PIĘĆ PREMIER
      04 maja 2025
  • Rajdy
    • Bezpieczeństwo widzów podczas odcinków specjalnych jest najwyższym priorytetem podczas każdej imprezy Rajdowych […] RAJDY: SKODA MOTORSPORT WSPIERA BEZPIECZEŃSTWO WIDZÓW PODCZAS WRC
      27 stycznia 2025
    • Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk obronili tytuł Asów Kryterium Karowa. Załoga jadąca […] RAJD BARBÓRKA 2024: MIKO MARCZYK PO RAZ DRUGI Z RZĘDU!
      09 grudnia 2024
  • Sport
    • Oliver Rowland, reprezentujący Nissan Formula E Team zwyciężył na ulicach Monte Carlo […] FORMUŁA E: NISSAN FORMULA E TEAM WYGRYWA W MONAKO!
      08 maja 2025
    • Haupt Racing Team rozpocznie w weekend 25-27 kwietnia na Motorsport Arena w […] DTM: FORD PERFORMANCE I HRT W 2025 ROKU WYSTAWIĄ DWA MUSTANGI GT3
      17 kwietnia 2025
  • Formuła1
    • Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […] FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ
      27 marca 2021
    • Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […] FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM
      12 marca 2021
  • Historia/Oldtimers
    • SEAT Toledo pierwszej generacji to model, który zapisał się w historii jako […] SEAT: TOLEDO 1 GENERACJI BYŁ PRZEŁOMOWYM MOMENTEM HISTORII MARKI
      24 marca 2025
    • Rétromobile to prestiżowe międzynarodowe pokazy poświęcone youngtimerom i klasycznej motoryzacji. Co roku […] RETROMOBILE 2025: CZTERY WYJĄTKOWE MODELE NA STOISKU TOYOTY
      03 lutego 2025
  • Turystyka
    • Coraz dłuższe i cieplejsze wiosenne dni to idealna pora, aby więcej czasu […] MAZDA: WIOSENNE WYCIECZKI W DUCHU SLOW ROAD
      06 kwietnia 2025
    • Nowy rok to doskonała okazja, by zaplanować wyjazdy i zwiedzanie mniej popularnych […] MAZDA: ZIMOWE PODRÓŻE PO POLSCE W DUCHU SLOW ROAD
      26 stycznia 2025
  • Motocykle
    • To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […] YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA
      09 stycznia 2025
    • Flagowy motocykl Adventure Hondy, CRF1100L Africa Twin na rok modelowy 2025 otrzyma […] HONDA: AKTUALIZACJE W STYLISTYCE MODELI CRF1100L AFRICA TWIN
      11 sierpnia 2024
  • Naszym zdaniem
    • Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […] BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES
      09 maja 2018
    • Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […] SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY
      14 stycznia 2018
  • Wszystkie kategorie
  • Archiwum
  • ECO
    • Skoda Auto ogłasza wprowadzenie zrównoważonego paliwa HVO (hydrorafinowanego oleju roślinnego) do nowych […] SKODA: NOWE ZRÓWNOWAŻONE PALIWO HVO
      25 kwietnia 2025
    • Nowe modele Opel Grandland, Opel Frontera i Opel Mokka zwracają uwagę designem, […] OPEL: KONCEPCJA GREENOVATION W MODELACH GRANDLAND, MOKKA I FRONTERA
      21 marca 2025
  • Bezpieczeństwo
    • CUPRA nieustannie dostarcza auta na najwyższym poziomie bezpieczeństwa – model Terramar otrzymał […] EURO NCAP: CUPRA TERRAMAR UZYSKAŁ MAKSYMALNY WYNIK 5 GWIAZDEK
      15 kwietnia 2025
    • Samochód CUPRA automatycznie wezwie służby ratunkowe w przypadku zdarzenia drogowego. Jak działa […] CUPRA: CYFROWY ANIOŁ STRÓŻ CZYLI JAK DZIAŁA FUNKCJA eCALL?
      04 kwietnia 2025
  • Użytkowe
    • Firma Isuzu Motors Limited rozpoczęła w Tajlandii produkcję modelu D-MAX EV, pierwszego […] ISUZU: RUSZYŁA MASOWA PRODUKCJA ELEKTRYCZNEGO D-MAX EV W TAJLANDII
      05 maja 2025
    • Ford Pro wprowadza nowego Transita Connect PHEV Nowy Transit Connect plug-in hybrid […] FORD: NOWY, HYBRYDOWY TRANSIT CONNECT PHEV
      04 maja 2025
  • Opony
    • Szkolenia AMG Experience od wielu lat oferują polskim kierowcom unikalną możliwość doskonalenia […] CONTINENTAL: SZKOLENIA AMG EXPERIENCE NA OPONACH SPORTCONTACT 7
      23 kwietnia 2025
    • Opona MICHELIN Primacy 5 zaprojektowana dla pojazdów osobowych i SUV-ów, wprowadza innowacje […] MICHELIN: PREMIERA NOWEJ OPONY PRIMACY 5
      30 marca 2025
  • Technika
    • Samochody elektryczne są w stanie optymalizować wykorzystywaną energię poprzez tak zwane hamowanie […] CUPRA: JAK DZIAŁA SYSTEM REKUPERACJI?
      28 kwietnia 2025
    • Konsorcjum pięciu partnerów branżowych z sukcesem zakończyło evolvAD – najnowszy brytyjski projekt […] NISSAN: SUKCES PROJEKTU TECHNOLOGI AUTONOMICZNEJ JAZDY – EVOLVAD
      23 marca 2025
  • Motoryzacja i prawo
    • Ostatnie miesiące w gospodarce przebiegają pod znakiem rosnących stóp procentowych, inflacji oraz […] CO ZROBIĆ, GDY KOSZT LEASINGU PRZEKRACZA NASZE MOŻLIWOŚCI?
      29 września 2022
    • W UE pojawia się coraz więcej kontroli związanych z respektowaniem dyrektywy o […] TRANSPORT: WZMOŻONE KONTROLE I WYSOKIE KARY W UE
      19 listopada 2020
  • Polecamy
    • O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […] SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ?
      04 lutego 2025
    • Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […] OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe
      06 lutego 2023
  • Testy – wrażenia z jazdy
    • Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […] TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU
      14 listopada 2024
    • Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […] TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ?
      21 października 2024
  • Producenci
    Alfa Romeo Alpine Audi BMW BYD Chery Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Dodge DS Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Isuzu Jaecoo Jaguar Jeep Kia Lancia Land Rover Leapmotor Lexus Mazda Maxus Mercedes-Benz MG Mini Mitsubishi Nissan Omoda Opel Peugeot Porsche Renault Saab Seat Skoda SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
  • Na zawsze w naszej pamięci


NewsAuto.pl używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej.

by benix

Copyright NewsAuto.pl - Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny. Wszelkie prawa zastrzeżone.