SEAT: ODŚWIEŻONY LEON Z NOWYMI NAPĘDAMI I ULEPSZONYMI TECHNOLOGIAMI

W odświeżonej wersji modelu SEAT Leon dostępne będą nowe silniki – w tym jednostka 1.5 TSI, a także nowa generacja hybrydy plug-in.

W kabinie zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i w modelu Sportstourer, zespół projektowy i inżynieryjny skupił się na ulepszeniu systemów cyfrowych i infotainment.


Zobacz także:

LEXUS: 7-OSOBOWY LM JEST NAJCHĘTNIEJ WYBIERANĄ WERSJĄ W POLSCE
 

ROZMAITOŚCI


 

SEAT Leon pozostaje kluczowym modelem w strategii marki. Rozszerzona linia silników, w tym nowa generacja jednostek hybrydowych e-Hybrid oraz zmodernizowane technologie cyfrowe, kontynuują ewolucję modelu – mówi Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA.

Nowe wersje silnikowe

Samochód dostępny będzie w szerokiej gamie układów napędowych: TSI (benzyna), eTSI (miękka hybryda), TDI (diesel) oraz silnikami eHybrid (hybryda plug-in). W sumie dostępnych jest siedem różnych opcji układu napędowego o mocy od 115 KM (85kW) do 205 KM (150kW). Kierowcy do dyspozycji mają wyłącznie wersje z czterocylindrowymi silnikami o pojemności 1.5 (dla silników benzynowych, miękkiej hybrydy i jednostki plug-in hybrid) lub 2.0 TDI (dla diesla).

Podstawową jednostką SEAT-a Leona został nowy silnik 1.5 TSI o mocy 115 KM (85 kW), który zapewnia 220 Nm momentu obrotowego, połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dzięki ulepszonemu napędowi, emisja CO2 odświeżonego Leona wynosi 128-134 g/km, a samochód zużywa 5,6-5,9 litra paliwa na 100 km jazdy zgodnie z oficjalnym cyklem testowym WLTP.

Kierowcy będą mieli również do wyboru wersje SEAT-a Leona w opcji miękkiej hybrydy (eTSI) z 1,5-litrowym silnikiem o mocy 115 KM (85kW) i 150 KM (110kW) oraz wyłącznie z 7-biegową skrzynią DSG. Łączą one technologię mild-hybrid z silnikiem spalinowym, co nie tylko zwiększa wydajność, ale także komfort.

SEAT Leon będzie także dostępny wraz z nową generacją silników e-Hybrid (hybryda plug-in). W tej odmianie samochód dostarcza łącznie 205 KM (150kW) mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Wersja hybrydowa Leona łączy w sobie 1,5-litrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM (85 kW) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 25,8 kWh. Dzięki temu rozwiązaniu, zasięg Leona wynosi ponad 100 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Kierowcy mogą teraz korzystać z opcji ładowania pojazdów za pomocą szybkich ładowarek DC do 40 kW lub wallboxa AC z mocą 11 kW.

Nowoczesne technologie

Model otrzymał nowe, opcjonalne reflektory Matrix LED – po raz pierwszy dostępne w hatchbacku SEAT-a. Wewnątrz postawiono na nowy, ulepszony interfejs, zainstalowany w cyfrowym kokpicie (10,25 cala) za kierownicą oraz większy standardowy system infotainment o przekątnej 10,4 cala lub opcjonalną alternatywę o przekątnej 12,9 cala, wraz z podświetlanym suwakiem w obydwu wariantach. Kierowcy zyskują też możliwość bezprzewodowego szybkiego ładowania urządzeń mobilnych ładowarką do 15 W z technologią chłodzenia.

Produkcja odświeżonej wersji Leona rozpocznie się w maju 2024 r.