SHELL: NOWY OLEJ SILNIKOWY RIMULA R4 X

Shell_5l

Shell, jeden z największych międzynarodowych koncernów działających na rynku petrochemicznym, wprowadził na rynek nowy olej Shell Rimula R4 X przeznaczony do silników Diesla o dużej mocy wyposażonych w systemy cyrkulacji spalin (EGR).

Olej ten został opracowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z myślą o zastosowaniu w pojazdach ciężarowych, maszynach rolniczych, autobusach i lokomotywach.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Shell Rimula R4 X, o klasie lepkości 15W-40, to najwyższej jakości wielozadaniowy olej mineralny nowej generacji. Zadaniem nowego oleju z rodziny Shell Rimula jest maksymalna ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych, które zapewniają właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących w silnikach wyposażonych w system recyrkulacji spalin (EGR). Nowy produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości silników z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników.

Bez względu na panujące temperatury, wilgotność czy czas pracy silnika, olej gwarantuje bezpieczeństwo w trzech kluczowych dla funkcjonowania silnika obszarach: ograniczanie zakwaszenia, osadów i zużycia. Shell Rimula R4 X ogranicza korozję, bowiem zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.

Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i drogowe, w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa). Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.

Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Użyte w Shell Rimula R4 X dodatki tworzą film ochronny w miejscach kontaktu metal-metal w różnych warunkach pracy silnika, a zastosowane aktywne dyspergatory sadzy rozdrabniają ją i zabezpieczają urządzenie przez zużyciem. W teście na silniku MackT-10 nowy Shell Rimula wykazał o 30 proc. lepsze zabezpieczenie przed zużyciem pierścieni tłokowych i cylindrów niż jest to wymagane w specyfikacji API CI-4.

Shell Rimula R4 X, klasa lepkości 15W-40, dostępny jest w opakowaniach o pojemnościach między innymi: 1 000, 209, 55 i 20 litrów. Jako pierwszy olej w rodzinie Shell Rimula w Polsce będzie dostępny również w opakowaniach 5 litrowych.