SKODA: NOWA OCTAVIA RS DEBIUTUJE NA RYNKU W POLSCE

Škoda wprowadza na polski rynek usportowiona wersję Octavii – RS. Dostępne są obecnie dwa typy napędów, wariant z silnikiem wysokoprężnym dołączy do oferty wkrótce.

W sprzedaży znajduje model z silnikiem benzynowym oraz hybrydowy iV typu plug-in.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Usportowiony wariant charakteryzują czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi oraz dyfuzor. Obudowy lusterek bocznych i obramowania szyb również występują w błyszczącej czerni, podobnie jak relingi dachowe w wersji Combi.

Z tyłu Liftbacka na czarno lśnią także owiewki, dyfuzor i spojler. Spojler dachowy w wersji Combi ma kolor nadwozia.

Wnętrze w stylu RS

We wnętrzach wszystkich nowych modeli RS dominuje czerń. Przeprojektowana wielofunkcyjna trójramienna kierownica jest wykonana ze skóry i oznaczona logo. Zmieniono na niej układ przycisków i dodano nowe chromowane pokrętła. Pojazdy z przekładnią DSG posiadają dodatkowo manetki.

Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają tekstylną tapicerkę w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych zaproponowano tapicerkę z Alcantary, skóry i sztucznej skóry, regulację głębokości siedziska oraz funkcję masażu. Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, które znajdują się także na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej Alcantarą.

Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały. W standardowym wyposażeniu trzech modeli RS można znaleźć Virtual Cockpit z dodatkowym układem sportowym.

W standardzie jest także wybór trybów jazdy. Występują również wszystkie systemy wspomagania kierowcy. Należą do nich nowy system antykolizyjny (Collision Avoidance Assist), system ostrzegania przy wysiadaniu (Exit Warning) i system ostrzegania o ruchu lokalnym (Local Traffic Warning).

Nowe funkcje systemu dynamicznej kontroli zawieszenia

O dynamikę jazdy dbają progresywny układ kierowniczy w standardzie oraz zawieszenie sportowe, które w przypadku silników 2.0 TSI i 2.0 TDI zostało obniżone o 15 mm. Zawieszenie adaptacyjne DCC, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, zmienia parametry tłumienia, umożliwiając szczególnie dynamiczny styl jazdy w trybie sportowym.

DCC umożliwia także zmianę różnych parametrów przy wyborze trybów jazdy, takich jak zawieszenie, tłumienie, charakterystyka układu czy działanie skrzyni DSG, zgodnie z osobistymi preferencjami.

Zmian dokonuje się za pomocą suwaków na centralnym ekranie dotykowym. Prześwit w nowej Octavii RS iV z zawieszeniem DCC pozostaje niezmieniony. W wariantach TSI elektronicznie sterowany dyferencjał VAQ zwiększa przyczepność na przedniej osi.

Trzy układy napędowe

Nowy RS iV z napędem hybrydowym typu plug- in dysponuje mocą 180 kW (245 KM), maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm przy 1550- 3500 obr./min. i wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię DSG. Prędkość maksymalna to 225 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h – 7,3 sek.

Model dostępny jest z silnikiem benzynowym 2.0 TSI (370 Nm przy 1600- 4300 obr./min.) z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegową skrzynią DSG. Silnik 2.0 TDI osiąga 147 kW (200 KM) zawsze występuje z siedmiobiegową skrzynią DSG, natomiast napęd na cztery koła jest dostępny jako opcja. Przyspieszenie 0-100 km/h to 6,7 sek., a prędkość maksymalna – 250 km/h.

Bogate wyposażenie standardowe

Nową generację RS na polskim rynku charakteryzuje bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: nawigację Columbus z ekranem 10 cali, Kessy Full – bezkluczykowy system obsługi samochodu, reflektory główne Top LED Matrix, kamerę cofania oraz szereg zaawansowanych systemów asystujących.

CENY

Cena nowego modelu rozpoczyna się od 147 850 zł.

Liftback RS
– 2.0 TSI 180 kW (245 KM), skrzynia automatyczna, 7-biegowa DSG: 147 850 zł;
– 1.4 TSI iV Plug-In Hybrid 180 kW (245 KM), skrzynia automatyczna, 6-biegowa DSG – 158 300 zł.

Combi RS
– 2.0 TSI 180 kW (245 KM), skrzynia automatyczna, 7-biegowa DSG: 151 850 zł;
– 1.4 TSI iV Plug-In Hybrid 180 kW (245 KM), skrzynia automatyczna, 6-biegowa DSG – 162 150 zł.