SKODA I SEAT PRZEDŁUŻAJĄ GWARANCJĘ DO KOŃCA MAJA

Kolejne firmy przedłużają gwarancje na nowe samochody. Z powodu pandemii COVID-19 świadczenia SEAT-a i Skody będą obowiązywać przez dodatkowe 3 miesiące.

Nowe warunki dotyczą wszystkich pojazdów, których okres gwarancyjny kończyłby się między 1 marca a 31 maja 2020 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

SEAT zapewnia przedłużenie terminów podstawowych, 4-letnich gwarancji. Podczas dodatkowych 3 miesięcy obowiązują ustalone w umowach ograniczenia przebiegu kilometrów.

Według wyliczeń hiszpańskiego producenta decyzja w samej Polsce może dotyczyć około 1500 samochodów. Są to pojazdy sprzedane w 2016 roku. Gwarancje, których termin mija przed 1 marca albo po 31 maja 2020 roku pozostają bez zmian.

Dłuższa gwarancja to odpowiedź SEAT-a na wyjątkowe warunki spowodowane globalną pandemią, która mogła utrudnić właścicielom samochodów zgłaszanie usterek objętych gwarancją. Marka dba o stałe podwyższanie komfortu korzystania z samochodu – od 2018 roku wszystkie wyprodukowane samochody objęte są dłuższą, 5-letnią gwarancją.

Również Škoda Auto podjęła z powodu koronawirusa decyzję o wprowadzeniu zmian w okresie obowiązywania gwarancji. Program dotyczy aut, których gwarancja wygasa w okresie od 1 marca do 31 maja br.

– Zdajemy sobie sprawę z trudności, z jakimi mierzą się nasi klienci w związku z pandemią Covid-19, dlatego wyszliśmy im naprzeciw, oferując wydłużenie gwarancji o trzy miesiące. Dzięki temu zyskują oni więcej czasu na spokojne zaplanowanie przeglądów w autoryzowanych serwisach naszej marki – mówi Stanislav Pekař, dyrektor działu obsługi posprzedażnej Škoda Auto.

Wydłużenie gwarancji obowiązuje na całym świecie dla wszystkich pojazdów czeskiego producenta, z wyjątkiem tych wytwarzanych w Chinach lub przeznaczonych na rynek chiński. Wspomniany dodatkowy okres będzie obowiązywał nie dłużej, niż do 31 sierpnia. Wprowadzona regulacja dotyczy wyłącznie czasu obowiązywania gwarancji podstawowej lub pakietu pogwarancyjnego. Ograniczenie dotyczące przebiegu kilometrów nie podlega żadnym zmianom.

Przedłużenie okresów gwarancji jest jednorazowym i dobrowolnym działaniem producenta i nie wiąże się z jakimikolwiek zobowiązaniami prawnymi lub zobowiązaniami na przyszłość. Marka monitoruje rozwój pandemii Covid-19 i przestrzega zaleceń oraz środków ostrożności i bezpieczeństwa na rynkach lokalnych, w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa.