SKODA: STRATEGIA ROZWOJU ECO DO 2018 ROKU

S 1_greenfuture2

Škoda angażuje się w działalność związaną z ochroną środowiska, wytwarzając ekologiczne samochody i wprowadzając efektywne wykorzystanie zasobów. Przyjęte przez markę działania „Green Future” mają służyć wytwarzaniu samochodów przyjaznym środowisku.

Jest to część strategii rozwoju, która ma zostać zrealizowana do 2018 roku. Została ona oparta na trzech filarach. Dotyczą one produktu, procesu wytwarzania i handlu detalicznego.


Zobacz także:
ECO


– Aby osiągnąć przyjęte cele i umocnić zrównoważony rozwój, powołaliśmy specjalny zespół ekspertów, który zajmie się kontrolowaniem i polepszaniem wpływu naszej marki na środowisko – mówi Winfried Vahland, prezes Škody.

Pierwszy filar, mówiący o przyjaznych dla środowiska produktach, reprezentowany jest głównie przez samochody w wersjach GreenLine i Green tec. Wyposażono je w nowoczesne technologie i systemy, które sprzyjają ekologicznej i oszczędnej eksploatacji. Obecnie w gamie Škody znajduje się 48 wersji modelowych emitujących poniżej 120 g/km CO2, w tym 10 poniżej 100 g/km.

Aktualnie testowana jest także flota aut w pełni elektrycznych, składająca się z Octavii Green E Line.

S 2_greenfuture1

Produkcja marki będzie wykorzystywać o 25 proc. mniej energii i wody, generując przy tym mniej szkodliwych substancji i odpadów, powstających np. podczas lakierowania karoserii. Bardziej ekologiczne i wydajne będzie również ogrzewanie fabryk, które zapewnia firma Ško-Energo. Modyfikacje zmniejszą emisję CO2 o ok. 45 tys. ton rocznie.

W przypadku handlu detalicznego, Škoda ustala normy ekologiczne dotyczące m.in. dealerów i serwisów. Dzięki przyjętym standardom, z czeskich serwisów pozbyto się aż 95 ton złomu lub niepotrzebnych materiałów, przy czym 90 proc. z nich udało się przetworzyć.

Pracownicy marki przyczyniają się do ochrony środowiska również w czasie wolnym. Od 2007 roku za każdy sprzedany nowy samochód w Czechach, firma sadzi jedno drzewo. Do tej pory posadzono ich aż 363 tys., a kolejne 60 tys. jest w drodze.

Marka Škoda od 1991 roku wydała na poprawę zarządzania zasobami już ponad 410 mln euro. Owocem tego przedsięwzięcia są bardziej przyjazne dla środowiska procesy wytwarzania oraz samochody, które szczycą się oszczędnością i ekologicznością. Dla potwierdzenia, nowa Octavia GreenLine z silnikiem diesla wyróżnia się zużyciem paliwa na poziomie 3,3 l/100 km i emisją CO2 wynoszącą 87 g/km.

S 3_greenfuture