SOLARIS: URBINO 18 ELECTRIC BĘDĄ SŁUŻYŁY W SZCZECINIE

W Szczecinie już za rok jeździć będzie osiem elektrycznych autobusów Solaris Urbino 18 electric. Zostaną one dostarczone do końca września 2021 roku.

Wartość kontraktu ze Szczecińskim Przedsiębiorstwem Autobusowym Klonowicato to 32 miliony złotych.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

W przegubowych elektrykach zostaną zamontowane baterie Solaris High Power, o pojemności 182 kWh. Są to magazyny energii dedykowane do szybkiego ładowania, sprawdzają się więc w dynamicznym ruchu miejskim. Płynną jazdę umożliwi oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Autobusy mogą być ładowane na dwa sposoby: za pomocą wtyczki plug-in lub pantografu o mocy do 560 kW, zamontowanego na dachu pojazdu.

W autobusach elektrycznych, które zostaną wyprodukowane dla Szczecina, będzie zwracać uwagę bogate wyposażenie, zwiększające nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo kierowców oraz podróżujących nimi pasażerów. Autobusy zostaną wyposażone w alkomaty, sprawdzające trzeźwość kierowcy przed uruchomieniem pojazdu. Szczególnym, nowatorskim rozwiązaniem będzie monitoring pokładowy zintegrowany z siecią miejską.

Ponadto szczecińskie elektryki będzie również wyróżniało wyposażenie w panel fotowoltaiczny, zamontowany na dachu pojazdu. Panel będzie stanowił dodatkowe źródło zasilania systemu informacji pasażerskiej. Komfortową podróż zapewnią również klimatyzacja całopojazdowa, ogrzewanie elektryczne i dostęp do pokładowego wifi.

Dodatkowo przeznaczone do Szczecina Urbino 18 electric zostaną wyposażone w oprogramowanie eSConnect. Jest to autorski system zarządzania flotą autobusów zaprojektowany przez interdyscyplinarny zespół ekspertów Solarisa. Umożliwia on optymalne ich wykorzystanie i serwisowanie, a wśród wielu swoich funkcjonalności można wymienić m.in. monitorowanie floty autobusów w czasie rzeczywistym i parametrów technicznych pojazdów.

Współpraca Szczecina z firmą Solaris sięga roku 2004. W okresie 16 lat producent dostarczył tam ponad 150 autobusów o długości 10, 12 i 18 metrów, zarówno z silnikami spalinowymi, jak i hybrydowymi. Najnowsze zamówienie jest pierwszym dotyczącym autobusów elektrycznych.