TARGI SOLUTRANS: NOWE ZAMÓWIENIA NA EKOLOGICZNE IVECO

NewStralis_1

Na konferencji prasowej IVECO zorganizowanej na targach Solutrans firma Transports Jacky Perrenot — jedno z największych przedsiębiorstw transportowych w Europie — poinformowała o złożeniu zamówienia na 250 Stralisów NP.

Prawie 200 z nich będzie wyposażone nowe silniki IVECO Cursor 13 NP o mocy 460 KM. To kolejne potwierdzenie długofalowej współpracy (w zeszłym roku w Madrycie producent przyjął już zamówienie na 250 modeli NP z 400 konnymi silnikami) w zrównoważonym transporcie.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Nowe zamówienie — złożone nazajutrz po pierwszej publicznej prezentacji Stralisa NP 460 KM — stanowi nowy kamień milowy w przechodzeniu na nowe źródła energii w drogowym transporcie towarów w Europie. Do końca 2018 roku firma będzie eksploatować prawie 550 Stralisów NP — to nowy rekord i początek realizacji celu: 1000 samochodów z silnikami na gaz do 2020 roku.

Decydując się na zakup ciężarówek napędzanych gazem ziemnym reprezentujących trzecią generację takich pojazdów, Grupa Perrenot po raz kolejny daje dowód zaufania, na którym od wielu lat opiera się współpraca obu firm. Nowe Stralisy NP 460 KM przyczyniają się do jej dalszego zacieśnienia oraz potwierdzają wspólną troskę o zrównoważony rozwój w transporcie.

NewStralis_2

Transports Jacky Perrenot należy dziś do francuskich liderów branży transportowej we wszystkich jej segmentach. Firma została założona w 1945 roku, a od 1960 roku jest lojalnym klientem IVECO (wówczas UNIC). Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia prawie 5000 pracowników i dysponuje flotą 7000 zarejestrowanych pojazdów, w tym 4000 ciągników i podwozi.

Dominującą marką w parku pojazdów Transports Jacky Perrenot jest IVECO, reprezentowana przez ponad 1800 pojazdów, w tym 850 ciągników siodłowych. Intensywnie inwestując w poszukiwanie odpowiednich i efektywnych rozwiązań stanowiących odpowiedź na środowiskowe wyzwania w transporcie drogowym, Transports Jacky Perrenot jest pionierem wybierającym gaz ziemny i biometan jako alternatywy dla oleju napędowego już od 2012 roku. Dziś firma szczyci się pozycją lidera ekologicznego transportu w Europie.

Ta innowacyjność znajduje odzwierciedlenie w dwóch światowych premierach na Solutrans:

Pierwsza hybrydowa betonomieszarka elektryczno- gazowa (CNG) — zaprojektowana we współpracy z IVECO i CIFA dla dostawcy betonu VICAT. Samochód zbudowany na podwoziu Stralisa X-WAY CNG może przewozić 8m3 betonu praktycznie bez emisji CO2, cząstek stałych i hałasu. Wyjątkowo zwrotna konfiguracja napędu 8x2x6 idealnie sprawdza się w obsłudze miejskich placów budowy, pomagając chronić jakość życia w mieście i zdrowie jego mieszkańców.

Pierwszy ciężarowy samochód chłodniczy wyposażony w agregat chłodniczy napędzany silnikiem zasilanym CNG. Owocem dwuletniej współpracy zespołów Carrier i IVECO jest pojazd wyposażony w układ zasilania CNG dla agregatu chłodniczego, który może działać autonomicznie nawet przy wyłączonym silniku samochodu. W przypadku korzystania z biometanu rozwiązanie to jest nie tylko ciche i wyjątkowo efektywne energetycznie, ale także całkowicie niezależne od paliw kopalnych.

Kolejne zalety wynikają z faktu, że samochód nie wymaga dodatkowego zbiornika, ponieważ sprężony gaz ziemny ze zbiorników zamontowanych na podwoziu zasila również agregat chłodniczy. Tankowanie tylko jednego rodzaju paliwa oszczędza czas i bardzo ułatwia eksploatację. W przypadku naczep firma Perrenot — również kierując się względami ekologii — postanowiła połączyć napęd oparty na LNG z technologią ciekłego azotu w układzie chłodniczym. Jest to autonomiczne rozwiązanie — ciche i nieemitujące zanieczyszczeń w czasie eksploatacji — które doskonale łączy się z koncepcją zrównoważonego transportu IVECO.

Iveco Stralis XP

– Nowe zamówienie jest ważnym wydarzeniem w historii Grupy. Na gaz postawiliśmy już wiele lat temu, a dziś wzmacniamy naszą pozycję lidera ekologicznego transportu w Europie, korzystając z kompetencji IVECO w dziedzinie rozwiązań opartych na alternatywnych paliwach. Dzięki coraz gęstszej sieci stacji tankowania gazu oraz nowemu Stralisowi NP 460, który oferuje takie same lub nawet lepsze osiągi jak samochód z silnikiem Diesla, możemy zaoferować klientom „zielone” usługi logistyczne i na co dzień realizować nasze zobowiązanie do ograniczania śladu węglowego. Jesteśmy dumni, że jako jedni z pierwszych na masową skalę wprowadzamy tę nową technologię. Wyznaczyliśmy sobie ambitny cel powiększenia naszego parku pojazdów zasilanych CNG do ponad 1000 egzemplarzy do końca 2020 roku. Po intensywnym rozwoju sektora spożywczego duże oczekiwania wiążemy teraz z sektorem budowlanym. Wprowadzając pierwszego Stralisa X-WAY NP, IVECO znów wpisuje się w nasze oczekiwania i pozwoli nam przesunąć granice zrównoważonego transportu – skomentował złożone zamówienie Philippe Givone, dyrektor generalny należącej do Grupy Perrenot spółki działającej w branży transportowej.

– Gaz jest najbardziej dojrzałym, wszechstronnym i przystępnym cenowo rozwiązaniem mogącym zastąpić olej napędowy w miastach i na autostradach. To już nie tylko paliwo jutra, ale paliwo dnia dzisiejszego. Dlatego staramy się oferować coraz efektywniejsze pojazdy przyjazne dla środowiska. Wybierając nowego Stralisa NP 460, Transport Jacky Perrenot wskazuje na potencjał gazu ziemnego i biometanu jako bezpośredniej alternatywy oleju napędowego w transporcie towarów. Transports Jacky Perrenot jest pod tym względem pionierem i ufa nam od wielu lat. To nie tylko kolejne zamówienie, ale także dowód uznania dla IVECO jako lidera i kompetentnego partnera w tym obszarze. Jesteśmy zadowoleni i dumni, że Stralisy NP 460 oraz Stralis X-WAY NP dołączą do floty Jacky Perrenot i będą uczestniczyć w zrównoważonym rozwoju tej firmy – wyjaśnia Pierre Lahutte, prezes Marki IVECO.

Zapotrzebowanie na LNG szybko rośnie w Europie. Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) wskazało LNG jako najlepsze rozwiązanie w długodystansowych przewozach drogowych w krótkim okresie oraz w perspektywie najbliższych 10–15 lat. W przypadku eksploatacji Stralisa NP na gazie ziemnym ze źródeł kopalnych emisja CO2 jest do 10 proc. niższa w porównaniu wartościami odnotowywanymi dla pojazdów z analogicznymi silnikami Diesla — w zależności od specyfiki eksploatacji i składu gazu. W przypadku stosowania biometanu bilans emisji jest korzystniejszy nawet o 95 proc.

Dzięki technologii zasilania gazem ziemnym stosowanej przez IVECO emisja cząstek stałych jest śladowa, a emisja tlenków azotu jest o 60 proc. niższa od limitu wyznaczonego normą Euro VI dla przewozów długodystansowych. Silniki takich samochodów są też znacznie cichsze — o około 50 proc., co ma szczególne znaczenie przy realizacji dostaw w strefach zurbanizowanych.

IVECO jest pierwszym producentem pojazdów, który już w 1991 roku zauważył potencjał drzemiący w gazie ziemnym. Od tego czasu firma opracowała pełną gamę samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów napędzanych gazem ziemnym. Obecnie w eksploatacji znajduje się ponad 23 000 pojazdów IVECO napędzanych tym paliwem.