TOYOTA: CYKL POKAZÓW NOWEJ YARIS CROSS W POLSKICH SALONACH MARKI

Yaris Cross, nowy model, który poszerzy gamę hybryd Toyoty o miejskiego SUV-a segmentu B, zadebiutował w Polsce i rozpoczyna tournee po całym kraju.

Do końca września samochód zostanie zaprezentowany w około 50 salonach Toyoty. Auto jest od 1 czerwca oferowane w przedsprzedaży, a pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do nowych właścicieli w październiku.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Wraz z Yarisem Cross Toyota debiutuje w segmencie B-SUV. Auto jest dostępne z układem hybrydowym czwartej generacji i inteligentnym elektrycznym napędem na cztery koła AWD-i. Kompaktowe rozmiary i oszczędny napęd hybrydowy połączone z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności sięgającej nawet 397 l sprawiają, że jest to prawdziwie uniwersalny samochód zarówno do miasta, jak i na wakacyjne wyjazdy. Nowy model wyróżniają nowoczesne technologie multimediów, łączności, bezpieczeństwa i komfortu.

Yaris Cross to na wskroś europejski pojazd, który jednocześnie kontynuuje tradycję Yarisa oraz historię SUV-ów z samonośnym nadwoziem, zapoczątkowaną w 1994 roku przez Toyotę RAV4. Każda z generacji Yarisa wniosła na europejski rynek rewolucyjne zmiany – pierwsza otrzymała tytuł Samochodu Roku 2000, druga była pierwszym miejskim pojazdem, który zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Trzecia generacja wprowadziła do segmentu B napęd hybrydowy, zaś Yaris czwartej generacji zaprojektowany w architekturze TNGA to kolejny europejski Samochód Roku w dorobku Toyoty.

Nowy Yaris Cross spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem na polskim rynku, a klienci są skłonni w pełni wykorzystać jego atuty – technologię hybrydową, elektryczny napęd na cztery koła AWD-i, świetne właściwości jezdne, bogate wyposażenie i nowoczesne technologie. Od początku przedsprzedaży Toyota otrzymała 450 zamówień na nowy model, z których 75 procent dotyczy odmiany hybrydowej. Co drugi hybrydowy Yaris Cross zarezerwowany do tej pory ma napęd AWD-i. Najpopularniejszym wariantem wyposażenia jest limitowana wersja Premiere Edition, zaś aż 71 procent zamówionych aut jest skonfigurowanych w najwyższych wersjach.

Pięć wersji wyposażenia

Nowy Yaris Cross jest dostępny w wersjach Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej Premiere Edition. Dla każdej wersji można wybierać spośród bogatej gamy opcji kolorystycznych nadwozia. Paleta ta obejmuje 8 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.

Już w podstawowej wersji Active samochód dysponuje systemem multimedialnym Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, USB, Apple CarPlay i Android Auto oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Wersja ta obejmuje także pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji, zawierający m.in. układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, inteligentny tempomat adaptacyjny oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall. Poziom bezpieczeństwa podnosi także siedem poduszek powietrznych w standardzie, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami, która pojawiła się po raz pierwszy w Yarisie czwartej generacji jesienią ubiegłego roku.

Ponadto kierowca ma do dyspozycji kolorowy 4,2-calowy ekran na tablicy wskaźników, elektryczne, podgrzewane lusterka, klimatyzację manualną lub automatyczną dla wersji hybrydowej, podłokietnik, a także światła LED do jazdy dziennej. Do opcjonalnego wyposażenia należy m.in. nowy zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate oraz 7-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników.

Yaris Cross w wersji Active kosztuje od 74 900 zł lub od 799 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE, zaś z napędem hybrydowym od 88 900 zł.

Wersje Adventure i Premiere Edition

Odmiana Adventure to jedna z trzech najwyższych wersji wyposażenia. Podkreśla ona charakter Yarisa Cross jako prawdziwego SUV-a, który powstał z myślą zarówno o jeździe po mieście, jak i z dala od asfaltu. Yaris Cross Adventure jest dostępny wyłącznie z układem hybrydowym – napędzającym przednią oś lub z napędem na cztery koła AWD-i. Wyróżnia go dwukolorowe nadwozie, osłona przedniego i tylnego zderzaka, relingi dachowe, ciemnoszare, 18-calowe felgi aluminiowe, czarna podsufitka oraz dedykowana tapicerka z elementami skóry i złotymi przeszyciami. Auto otrzymało nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym Full HD, który można wzbogacić o nagłośnienie Premium Audio JBL z 8 głośnikami. Yaris Cross Hybrid w wersji Adventure jest dostępny od 115 900 zł lub od 1 160 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE.

Premiere Edition to najwyższa wersja Yarisa Cross, którą wyróżniają elektrycznie unoszone i otwierane bezdotykowo drzwi bagażnika, wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz skórzana tapicerka z perforacją. Auto w tej wersji ma wszystkie udogodnienia odmiany Adventure, dwukolorowe nadwozie i możliwość rozbudowania systemu multimedialnego o nagłośnienie klasy premium marki JBL. Auto w tej wersji kosztuje od 122 900 zł i będzie dostępne wyłącznie w 2021 roku. W Leasingu KINTO ONE raty zaczynają się od 1 231 zł netto miesięcznie.

Nowy hybrydowy SUV z napędem AWD-i

Yaris Cross został zaprojektowany na tej samej co Yaris hatchback modułowej platformie GA-B z serii TNGA. Architektura TNGA zapewnia wysoki poziom sztywności nadwozia i dobrze wyważoną konstrukcję, co przekłada się na bardzo dobre właściwości jezdne.

Nowy SUV jest o 24 cm dłuższy od Yarisa, o 6 cm wyższy i ma większy prześwit. Ze względu na to, że Yaris Cross jest bardziej masywny, otrzymał nowe, wzmocnione zawieszenie z przednimi kolumnami MacPhersona nowej generacji. W aucie o długości 4 180 mm wygospodarowano przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności do 397 l, który może otrzymać podwójną, dzieloną podłogę oraz zaczepy na pasy mocujące. W wyższych wersjach wyposażenia oparcia tylnych siedzeń składają się w proporcji 40:20:40. Dzięki temu dłuższe przedmioty można przewozić w tunelu środkowym.

Gama napędów obejmuje benzynowy silnik Dynamic Force 1.5 o mocy 125 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, oraz układ Hybrid Dynamic Force oparty na silniku 1.5 o łącznej mocy 116 KM. Napędy do Yarisa Cross, podobnie jak do Yarisa hatchbacka produkowane są w Polsce.

Yarisa Cross wyróżnia na tle segmentu inteligentny elektryczny napęd na cztery koła AWD-i. W tym rozwiązaniu układ hybrydowy jest wspierany przez silnik elektryczny napędzający tylne koła. Rozwiązanie to zapewnia bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni i ułatwia poruszanie się po nierównych drogach. Wersja AWD-i otrzymuje zawieszenie wielowahaczowe z tyłu oraz systemy wspierające jazdę poza asfaltem – selektor trybów jazdy w terenie, Trail Mode oraz system wspomagający zjazd ze wzniesienia.

Konstrukcja oraz stylistyka nowego Yarisa Cross powstały w Europie z myślą o rynkach Starego Kontynentu. Auto spełnia oczekiwania europejskich kierowców zainteresowanych coraz popularniejszym segmentem B-SUV. Będzie produkowane w fabryce Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), razem z nową generacją Yarisa. Toyota planuje produkcję Yarisa Cross na poziomie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie.

Harmonogram pokazów nowego Yarisa Cross w salonach Toyoty będzie dostępny na stronie http://www.toyota.pl