TOYOTA: NOWY AVENSIS DOJEŻDŻA DO POLSKI (CENA)

Avensis_n1

20 i 21 czerwca w polskich salonach Toyoty debiutuje nowy Avensis. Model otrzymał nowy przód nadwozia, w którym wymienione zostały wszystkie elementy karoserii.

Reflektory wykorzystują teraz technologię Full Led w światłach do jazdy dziennej, mijania i drogowych. Nowy jest także tył pojazdu oraz całkowicie przeprojektowane wnętrze.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Flagowy pojazd osobowy firmy utrzymuje dotychczasowe ceny modelu, przy jednoczesnym wzbogaceniu wyposażenia seryjnego. Cennik nowego Avensisa będzie rozpoczynał się od kwoty 86 900 zł, czyli dokładnie takiego samego poziomu, jak w przypadku obecnie oferowanej wersji modelu. Polscy dilerzy marki już przyjmują zamówienia. Od 1997 roku, kiedy Toyota Avensis zadebiutowała w Europie, jej trzy dostępne od tego czasu generacje znalazły ponad 1 mln 711 tys. klientów.

Avensis_n2

Zarówno limuzyna, jak i nadwozie Touring Sports zostały zaprojektowane bardziej dynamicznie niż do tej pory. Długość pojazdu wzrosła o 40 mm, a jego przód zyskał bardziej masywny wygląd i nową interpretację języka stylistycznego Toyoty „Keen Look” i „Under Priority“. W linii bocznej wyróżniają się nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych.

WNĘTRZE I KOMFORT

Nowa deska rozdzielcza została podzielona wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach, oraz zupełnie nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie deski rozdzielczej dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy, integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego.

Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej czy nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Zupełnie nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe (jasnoszary lub „Terracotta”) warianty z alcantarą. Na nowo wyprofilowane zostały także przednie fotele.

Avensis_n3

WYPOSAŻENIE

Wszystkie wersje wyposażeniowe zostały wzbogacone. Już w podstawowej Active nowy model będzie wyposażony m.in. w 7 poduszek powietrznych, klimatyzację z elektronicznym panelem sterowania, radio z odtwarzaczem CD i złączem USB, system wspomagający ruszanie pod wzniesienia, światła do jazdy dziennej LED, Bluetooth, przednie światła przeciwmgielne i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Nowością będzie także obecność w standardzie pakietu Safety Sense, zawierającego system ochrony przedzderzeniowej Pre-Collision.

Importer przewiduje, że polscy klienci najczęściej będą wybierali wersję Premium z pakietami wyposażenia Style i Executive. W takiej specyfikacji pojazd będzie zawierał światła mijania i drogowe w technologii LED, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, skórzaną tapicerkę z elementami alcantary, podgrzewane fotele przednie, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, czy przyciemnione szyby tylne.

SILNIKI

Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych nowego auta. Pod maską modelu pojawiają się dwa nowe silniki Diesla, a jednostki benzynowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2.

Avensis_n5

W zgodzie ze współczesną tendencją zmniejszania pojemności jednostek napędowych, silnik 1.6 D-4D zastępuje dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika.

Jednostka rozwija 112 KM przy 4000 obr./min. i 270 Nm w zakresie 1750- 2250 obr./min., co daje przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sek. i prędkość maksymalną 180 km/h. Szału nie ma, ale zużycie paliwa zostało wg. producenta obniżone.

Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie też oszczędna. Osiągając 143 KM przy 4000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1750- 2500 obr./min., nowy diesel reaguje na dodanie gazu. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sek., a prędkość maksymalna to 200 km/h. Silnik będzie wyposażony w system Start&Stop i 6-stopniową manualną skrzynię biegów.

Avensis_n6

Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 / 147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Znaczne zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0, pozwoliły także na oszczędności. Dzięki temu średnie spalanie motoru 1.6 zostało obniżone z 6,5 do 6,1 l/100 km, silnika 1.8 z 6,5 do 6 l/100 km, a silnika 2.0 z 6,9 do 6,1 l/ 100 km (wszystko są to dane fabryczne).

BEZPIECZEŃSTWO

Przyjmując za cel zdobycie 5 gwiazdek w nowych testach zderzeniowych Euro NCAP, w nowym aucie występować będzie pakiet Safety Sense, którego elementy będą standardowym wyposażeniem już podstawowej wersji modelu. Dzięki działaniu czujnika laserowego i kamery, umieszczonych na przedniej szybie, systemy aktywnej ochrony przedzderzeniowej będą oferowały szereg nowych funkcji: ostrzeżenie o niebezpieczeństwie zderzenia czołowego, autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe czy odczytywanie znaków drogowych.