TOYOTA: POLSKA LIDEREM SPRZEDAŻY PROACE CITY W EUROPIE

W marcu rozpoczęła się sprzedaż nowej Toyoty Proace City. Okazuje się, że najwięcej modeli kompaktowego vana wśród państw europejskich nabyli Polacy.

W naszym kraju zarejestrowano 639 tych samochodów, co stanowi aż 18 proc. wszystkich egzemplarzy, które wyjechały z salonów na naszym kontynencie.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Polacy stanowią około 5 proc. mieszkańców kontynentu europejskiego. Toyota Motor Poland sprzedała więcej egzemplarzy modelu niż na największych rynkach motoryzacyjnych, takich jak Niemcy, Francja, Włochy czy Hiszpania. Jest to efekt stworzenia odrębnej sieci salonów Toyota Professional, skoncentrowanej na sprzedaży samochodów użytkowych oraz obsłudze firm.

– Wciąż jesteśmy na początku drogi wprowadzania do polskiej oferty Toyoty aut dostawczych. To mozolna praca wykonywana przez cały nasz zespół krok po kroku. Bardzo pomocne w tym procesie są sugestie i uwagi naszych Klientów. Poznając ich punkt widzenia, byliśmy w stanie przygotować ofertę dostosowaną do polskich oczekiwań. To zaowocowało doskonałym przyjęciem na rynku. Hitem okazał się nasz nowy model kompaktowy dla small businessu – Proace City, ale także wyjątkowe warunki 3-letniej gwarancji PRO z limitem przebiegu do 1 mln kilometrów. Takiego dystansu z ochroną serwisową nie zaproponował dotąd nikt w tych segmentach aut użytkowych. Mogliśmy sobie na to pozwolić m.in. dzięki uruchomieniu w Polsce nowej sieci naszych stacji sprzedaży i serwisu Toyota Professional, która ma się skupić na obsłudze właśnie tej grupy aut. Chcę podziękować naszym dilerom, którzy nie bali się zaryzykować i stworzyli z nami ten pionierski na skalę europejskiej Toyoty projekt. To dzięki zespołowej pracy nawet w naznaczonym pandemią roku jesteśmy jedną z dwóch marek notujących wzrost w grupie aut dostawczych małej i średniej wielkości – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland.

Od 2016 roku, kiedy na europejskim rynku zadebiutowały nowe generacje modeli Proace i Proace Verso, Toyota systematycznie rozbudowuje swoją gamę samochodów dostawczych. W 2019 roku wjechał do salonów Proace City – nowe, wszechstronne kompaktowe auto użytkowe do zadań specjalnych. Model ten, oferowany w dwóch odmianach – dostawczej furgon i osobowej Verso.

Jest to wygodne narzędzie pracy dla małych firm, które można łatwo dostosować do charakteru działalności dzięki szerokiej ofercie innowacyjnych systemów zabudowy. Obecnie gama samochodów dostawczych z rodziny Proace obejmuje pojazdy o pięciu długościach, wielu różnych konfiguracjach nadwozia oraz wnętrza, a także bogatej palecie wersji wyposażenia – od samochodów roboczych i specjalistycznych po luksusowe salonki i auta rodzinne.

Sieć wyspecjalizowanych salonów Toyota Professional, rozwijana w Polsce od 2019 roku, to pionierski projekt Toyota Motor Poland, który stanie się benchmarkiem dla wszystkich pozostałych przedstawicielstw Toyoty w Europie. Kolejną innowacją jest Gwarancja PRO na 3 lata lub aż milion kilometrów, obejmująca wszystkie modele z rodziny Proace. Na rynku są oferowane i opracowane przez polskie firmy systemy zabudowy, wykonywane z lekkich i wytrzymałych materiałów.

Izotermę Toyoty można wyposażyć w kompaktowy agregat montowany we wnętrzu samochodu, bez często stosowanego, lecz mało praktycznego modułu chłodniczego na dachu auta, który zwiększa jego wysokość i podnosi środek ciężkości.