UDANY MIESIĄC DLA MAREK JAGUAR I LAND ROVER W POLSCE

lr_Discove1

British Automotive Polska S.A., generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład giełdowego holdingu, sprzedał w październiku o 45 procent więcej aut niż przed rokiem w tym samym okresie.

Łącznie do dilerów trafiło 314 pojazdów, w tym 215 samochodów marki Land Rover i 99 samochodów marki Jaguar.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Od początku bieżącego roku sprzedaż importerska wyniosła 2940 sztuk (+41 proc. r/r).

Najpopularniejszym autem w gamie JLR był w październiku Range Rover Sport, którego sprzedaż wyniosła 75 sztuk, co stanowiło niemal 24 proc. całkowitej sprzedaży importerskiej. Drugi w kolejności był Jaguar E-Pace (50 szt.). Licząc narastająco od początku 2018 roku, najwyższy udział w sprzedaży importerskiej ma Jaguar F Pace (560 szt.); na drugim miejscu plasuje się Range Rover Velar (474 szt.).

W minionym miesiącu znacznie wzrósł również wolumen na poziomie sprzedaży dilerskiej. Dilerzy z Grupy BAH przekazali klientom końcowym 143 szt. aut, czyli o 74 proc. więcej niż w październiku przed rokiem. Do dilerów niepowiązanych kapitałowo trafiły jednocześnie również 143 pojazdy (+41 proc. r/r).

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży holdingu do niezależnych dilerów oraz klientów końcowych wyniosła we październiku 58 mln zł (+35 proc. r/r). Od początku 2018 r. przychody te wzrosły o 23 proc. rok do roku do kwoty 591 mln zł.

– Koniec tego roku w branży aut premium jest bardzo intensywny. To między innymi efekt zmian w rozliczaniu leasingu dla samochodów wartych ponad 150 tys. zł, które wchodzą w życie z początkiem 2019 roku. Ta okoliczność dodatkowo stymuluje naszą sprzedaż i zmienia nieco jej miks na korzyść aut droższych i lepiej wyposażonych – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający British Automotive Polska.

– Znaczny wzrost sprzedaży naszych dilerów to powód do dużej satysfakcji. Intensywnie pracujemy, aby rośli w siłę i jak najdynamiczniej się rozwijali. To strategiczny obszar naszego zainteresowania na najbliższe dwa lata. To czas, aby przygotować się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Chcemy być silnym partnerem dla Jaguar Land Rover po wygaśnięciu umowy importerskiej w 2020 r. oraz zapewnić sobie satysfakcjonujące poziomy rentowności biznesu dzięki usługom posprzedażowym i wzmożonym działaniom na rynku wtórnym – podkreśla Arkadiusz Rutkowski, prezes zarządu spółek dilerskich Grupy BAH.