VOLKSWAGEN: BUDOWA FABRYKI SILNIKÓW W ROSJI

Koncern Volkswagen rozwija swoje możliwości produkcyjne w Rosji. W Moskwie podpisano umowę dotyczącą budowy fabryki silników w Kałudze. VW zainwestuje około 250 mln euro w nowy zakład, w którym od 2015 roku będzie produkowana nowoczesna generacja silników EA211.

Wydajność produkcyjna przewidziana jest na 150 000 jednostek rocznie. Fabryka silników powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów Volkswagena w Kałudze.

– Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie. Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele – powiedział Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG przy podpisywaniu umowy.

Silnik, który będzie produkowany w Kałudze, to 1,6-litrowa jednostka napędowa serii EA 211, w której zawarte są najnowsze rozwiązania technologiczne koncernu Volkswagen.

Volkswagen zainwestuje około 250 milionów euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30 000 metrów kwadratowych. W 2015 roku fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników. Koncern realizuje uzgodnione z rządem rosyjskim cele dodatkowego porozumienia, które przewiduje, iż od 2016 roku co najmniej 30 procent produkowanych w Rosji samochodów będzie wyposażonych w produkowane na miejscu silniki.

Dotychczasowe inwestycje koncernu Volkswagen w Rosji wynoszą około miliarda euro.