VOLKSWAGEN: GOLF GTI CLUBSPORT W SPRZEDAŻY (CENA)

vw_gol-cl1

Nowy Golf GTI Clubsport – bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony – debiutuje w polskich salonach. Specjalna wersja nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu.

Producent prezentował je przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Ceny Golfa GTI Clubsport zaczynają się od 132 590 zł za model trzydrzwiowy z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w który jest wyposażona jubileuszowa edycja Golfa GTI, standardowo osiąga moc 195 kW/265 KM. Silnik ten jest o aż 35 KM mocniejszy od jednostki napędowej stosowanej w Golfie GTI z pakietem Performance. Za sprawą funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.

vw_gol-cl2

Golf GTI Clubsport wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy i bez problemu osiąga, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Przy tak znakomitych osiągach średnie zużycia paliwa na poziomie 7,0 l/100 km świadczy o doskonałej sprawności nie tylko silnika, ale również układu przeniesienia napędu.

Droższa o 8 300 zł wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach gwarantuje identyczne osiągi i zużycie paliwa.

Ze osiągami idzie w parze wyjątkowy wygląd modelu – zarówno zewnętrzny, jak i w kabinie. Za sprawą większego docisku aerodynamicznego niż w innych wersjach (m.in. zmieniony przedni zderzak i tylny spojler), pod względem dynamiki jazdy GTI może równać się z wyczynowymi samochodami sportowymi rodem z torów wyścigowych.

vw_gol-cl3

Nowa wersja kultowego modelu wyróżnia się znakomitą przyczepnością przy dużych prędkościach i zdolnością do bardzo szybkiego pokonywania zakrętów. Z zewnątrz Golfa GTI Clubsport wyróżniają nie tylko obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym, ale również dodatkowo przyciemniane szyby – boczne i tylna, wykonane w technologii LED i przyciemniane światła z tyłu, dwie chromowane końcówki układu wydechowego (po jednej po każdej stronie auta) oraz sporych rozmiarów i dwuczęściowy spojler z tyłu.

Seryjnie Golf GTI Clubsport jest wyposażony w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów „Belvedere” z oponami w rozmiarze 225/40 R18. Z profilu edycja jubileuszowa przypomina model pierwszej generacji z 1976 roku, który z boku na wysokości zderzaka miał szeroki ozdobny czarny pas, biegnący od przedniego do tylnego nadkola.

We wnętrzu Clubsport również prezentuje się inaczej niż typowy GTI. Sportowe fotele kierowcy i pasażera są wyposażone w regulacje – wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo Alcantarą, na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu.

vw_gol-cl4

Po otwarciu drzwi, oprócz foteli, uwagę przyciąga trójramienna, multifunkcyjna, obszyta Alcantarą kierownica, która ma wszyty czerwony pasek, oznaczający jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.

Do bardzo bogatego seryjnego wyposażenia Golfa GTI Clubsport należą, między innymi, system radiowy „Composition Media” z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośników, instalacja telefoniczna (bluetooth), automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system „Park Pilot”, czyli czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, a także autoalarm z niezależnym zasilaniem oraz z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu.

vw_gol-cl5