VOLKSWAGEN: POZNALIŚMY CENĘ NOWYCH WERSJI ARTEONA

Volkswageny Arteon i Arteon Shooting Brake otrzymały nowe wersje silnikowe. Wiadomość ucieszy zarówno entuzjastów modeli usportowionych, jak też tych oszczędnych.

W salonach w Polsce można zamawiać nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym napędem typu plug-in.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Obecnie w wersjach z hybrydowym napędem można zamawiać również Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta i Touarega. Dzięki zasięgowi elektrycznemu, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób bezemisyjny. Nowe modele Arteona wyróżniają się nową stylistyką.

Arteon R, zaprojektowany przez dział Volkswagena R, jest napędzany przez silnik EA888 evo4 – najnowszą ewolucję zaawansowanej technologicznie jednostki napędowej z turbodoładowaniem. 2.0-litrowy silnik TSI już przy 2100 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Na stałym poziomie utrzymuje się on do 5350 obr./min., dzięki czemu zakres użytecznych obrotów silnika jest bardzo szeroki.

Maksymalną moc silnik ten generuje w zakresie od 5350 do 6500 obr./min. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach. Zużycie paliwa obu modeli R – od 8,9 l/100 km (cykl mieszany, wg WLTP). Arteon R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sek. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem R Performance prędkość wynosi 270 km/h.

Wersja R jest wyposażona w napęd na cztery koła 4MOTION z systemem, który rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między dwoma tylnymi kołami. Wpływ nie tylko na rozdział momentu obrotowego, ale również na zakres działania układów stabilizujących oraz na dynamikę jazdy ma również kierowca poprzez wybór profilu jazdy. Dostęp do sportowego ustawienia parametrów układu napędowego zapewnia niebieski przycisk R na wielofunkcyjnej sportowej kierownicy.

Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, układ kierowniczy i systemy asystujące są natychmiast przełączane w tryb wyścigowy Race, co zmienia charakter z samochodu klasy Gran Turismo na samochód sportowy.

Z zewnątrz nowe auta wyróżniają nowo zaprojektowane zderzaki w stylistyce R (z dużymi wlotami powietrza z przodu i dyfuzorem z tyłu), matowe obudowy lusterek w kolorze chromu, logo R wyświetlane na ulicy po otwarciu drzwi, układ hamulcowy R Performance z niebieskimi zaciskami (z logo R na zaciskach z przodu) i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Opcjonalnie są dostępne 19-calowe i 20-calowe obręcze kół. Nowy jest również układ wydechowy z dwiema końcówkami rur wydechowych.

Jadąc tylko w trybie elektrycznym pojazd może rozpędzić się do 140 km/h. Przy wyższych prędkościach do pracy włącza się oszczędny czterocylindrowy silnik TSI (benzynowy turbo). Moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego wynosząca 160 kW (218 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm zapewniają znakomite osiągi. Każda z wersji Arteona przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 7,8 sek. i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h.

Arteon eHybrid i Arteon Shooting Brake są oferowane w dwóch bogatszych wersjach wyposażenia Elegance i R-Line. Pierwsza z nich ma bardziej luksusowy styl, druga – sportowy. W obydwu wersjach auto jest wyposażane w 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, diodowe reflektory z funkcją Light Assist, tzw. dynamiczne światła kierunkowskazów w tylnych lampach oraz w charakterystyczne elementy przedniej części nadwozia.

Wnętrze hybrydowych Arteonów zdobią aplikacje z alcantary/skóry, prawdziwego drewna (Elegance) lub metalu (R-Line), nakładki na pedały o wyglądzie aluminium oraz dotykowe pola na pokrytej skórą wielofunkcyjnej kierownicy. W wyposażeniu seryjnym obydwu wersji wyposażeniowych znajdują się ponadto system wyboru trybów jazdy, podgrzewanie przednich foteli oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu (Park Assist).

Zarówno model R jak i hybrydowy jest wyposażony w aktywny tempomat, w system monitorowania przestrzeni przed autem, system rozpoznawania znaków drogowych i sportowe, a zarazem komfortowe progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Spośród urządzeń znajdujących się we wnętrzu do seryjnego wyposażenia należą cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit Pro), system multimedialny Ready2Discover z usługą Streaming& Internet oraz 8,0-calowym ekranem, tuner cyfrowego radia DAB+ oraz podświetlane dotykowe pola do obsługi regulowanej elektronicznie automatycznej klimatyzacji.

Ceny Arteona eHybrid zaczynają się od 199 190 zł. Arteon Shooting Brake w hybrydowej wersji typu plug-in jest droższy o 5 000 zł. Za Arteona R trzeba zapłacić od 249 090 zł. Dopłata do Arteona Shooting Brake w wersji R wynosi 6 000 zł.