VOLKSWAGEN: WKRÓTCE CZAS NA GOLFA VII (CENY)

17 września dealerzy Volkswagena rozpoczną przyjmowanie zamówień na nowego Golfa. Jest on lżejszy o 100 kg i o 23 procent oszczędniejszy od poprzednika. Bazowa cena siódmej generacji modelu na polskim rynku to 59 990 złotych.

Podstawowy model w wersji benzynowej (TSI) zużywa (według danych fabrycznych) 4,9 l/100 km, a w wersji wysokoprężnej (TDI) – 3,8 l/100 km. Silniki TSI emitują 115 g/km CO2, TDI 99 g/km CO2. Najlepszymi wartościami może pochwalić się po raz kolejny Golf BlueMotion: dzięki zastosowaniu najbardziej efektywnych systemów emituje on tylko 85 g/km CO2 i zużywa 3,2 litra oleju napędowego na 100 km.

– Oceniamy, że dzięki nowej flocie Golfów, która ze wszystkimi wariantami silników emituje średnio o 13,9 procent mniej CO2, tylko w Europie uda się zmniejszyć ilość dwutlenku węgla rocznie o 119 000 ton! – powiedział podczas prezentacji modelu w Niemczech Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Rozwoju Marki Volkswagen.

 

 

Pierwszy Volkswagen z hamulcem wielokolizyjnym

Polowanie na każdy gram nie może prowadzić do tego, aby postęp w jednej dziedzinie odbywał się kosztem innej.

Z dodatkową przestrzenią (więcej miejsca na nogi z tyłu i bagażnik większy o 30 litrów), nowymi systemami poprawiającymi bezpieczeństwo, takimi jak hamulec wielokolizyjny (seryjny) i proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) oraz automatyczną regulacją odległości ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście, nowym progresywnym układem kierowniczym, nowym zawieszeniem kół, możliwością wyboru profilu jazdy i seryjnym ekranem dotykowym we wszystkich modelach, a także zupełnie nowymi systemami Infotainment i Entertainment z reagującym na zbliżenie ręki ekranem dotykowym w najwyższych wersjach – nowy Golf potwierdza powyższa tezę.

Zgodnie z DNA designu Volkswagena „oblicze” Golfa jest sympatyczne, a poziome elementy jak w modelu pierwszej generacji podkreślają szerokość. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf ma zupełnie nową strukturę modulacji płaszczyzn. Podczas gdy w szóstym Golfie błotniki były wyższe, niż maska, tutaj jest odwrotnie.

 

 

Tył nadwozia to czysta geometria tylnych świateł, sięgająca aż do słupków C tylna szyba oraz duża, gładka płaszczyzna z logo VW. Krawędź bagażnika została obniżona do 665 mm.

– Sześć generacji Golfa od 1974 do 2012, to 38 lat nieprzerwanych sukcesów, 29,13 miliona sprzedanych egzemplarzy, bardzo ważny czynnik ekonomiczny, gwarant bezpiecznych miejsc pracy i przez dziesięciolecia synonim postępu technicznego – powiedział Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG. Teraz, siódmą generacją Golfa, chcemy kontynuować tę historię sukcesów. O potencjale tego Volkswagena świadczy fakt, że udało nam się przełamać spiralę masy: mimo że nowy Golf jest bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i przestronniejszy od poprzednika, jest nawet o 100 kg lżejszy. A do tego oszczędniejszy…