VOLVO: NOWE SILNIKI I SYSTEMY DLA MODELU FM

Vo 1_T2013_0342

Poprawa właściwości jezdnych nowego Volvo FM jest rezultatem zastosowania Aktywnego Układu Kierowniczego, technologii i usługi. Ważna jest też efektywność transportu i koszty eksploatacji. Produkcja nowego Volvo FM z przeznaczeniem na rynek europejski rozpocznie się we wrześniu.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo łączy w sobie konwencjonalny, hydrauliczny układ wspomagania z elektronicznie sterowanym silnikiem elektrycznym, zamontowanym na przekładni kierowniczej.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Rozwiązanie to zapewnia kierowcy samochodu ciężarowego liczne korzyści:
• Przy małej prędkości jazdy kierowca może się zrelaksować, ponieważ kierowanie pojazdem nie męczy barków i rąk. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo automatycznie ustawia koła w pozycji na wprost także podczas cofania.
• Układ automatycznie kompensuje efekt oddziaływania mocno wyprofilowanej (wypukłej) nawierzchni drogi lub bocznego wiatru, tak aby kierowca mógł po prostu utrzymywać kierunek jazdy na wprost, bez potrzeby kontrowania kierownicą.
• Stateczność kierunkowa pozwala kierowcy pozostawać rozluźnionym i jednocześnie w pełni panować nad pojazdem przy każdej prędkości.
• Układ tłumi szarpnięcia wywołane nierównościami drogi, takimi jak szczeliny czy ubytki nawierzchni.

Trzy osie skrętne

Kolejnym nowym rozwiązaniem są podwozia z trzema osiami skrętnymi: jedną przednią i dwiema tylnymi w konfiguracji 8×2 Tridem oraz dwiema przednimi i jedną tylną w konfiguracji 8×2 z podwójną osią przednią.

Vo 3_T2013_0341

– Takie konfiguracje zapewniają szczególnie mały promień skrętu, nie powodując „wrzynania się” opon w nawierzchnię drogi – rozwiązanie idealne podczas manewrowania na dziedzińcach gospodarstw rolnych i w innych ciasnych przestrzeniach – mówi Peter Frleta, ekspert od podwozi w Volvo Trucks.

Wysoko cenione zawieszenie A-Ride jest obecnie dostępne w połączeniu zarówno z hamulcami bębnowymi, jak i tarczowymi.

I-See oszczędza paliwo

Volvo Trucks wprowadza nowe technologie i nowe usługi, koncentrujące się redukcji kosztów transportu po stronie klienta. W Volvo FM jest dostępna zaktualizowana funkcja I-See – dodatek do skrzyni biegów I-Shift.

I-See została opracowana głównie z przeznaczeniem dla transportu długodystansowego i pozwala osiągnąć nawet 5-procentową redukcję zużycia paliwa. Rejestruje elektronicznie topografię drogi, po której porusza się samochód ciężarowy. Zarejestrowane lub pobrane dane topograficzne stanowią podstawę dla automatycznej optymalizacji zmiany biegów, prędkości i użycia hamulców dodatkowych podczas ponownego przejazdu daną trasą.

Innymi rozwiązaniami sprzyjającymi oszczędzaniu paliwa, dostępnymi dla kierowców Volvo są: system Dynafleet Paliwo i Środowisko, usługa Doradztwo Paliwowe i szkolenie w zakresie jazdy ekonomicznej.

Vo 2_T2012_1126

Maksymalna dyspozycyjność

Nowe Volvo FM przeszło kompleksowy, wyczerpujący program badań i testów, odzwierciedlający rzeczywiste warunki jego użytkowania. Jakość w połączeniu z możliwością wyposażenia pojazdu w moduł telematyki, umożliwiający monitorowanie zużycia i stanu niektórych kluczowych podzespołów, oznacza, że Volvo Trucks może proponować klientowi Złoty Kontrakt Serwisowy wraz z gwarancją maksymalnej dyspozycyjności.

– Stacja obsługi ma możliwość monitorowania rzeczywistego stopnia zużycia poszczególnych elementów pojazdu, za pośrednictwem komputera. W rezultacie, stacja obsługi może z odpowiednio dużym wyprzedzeniem skontaktować się z firmą transportową i umówić wizytę pojazdu w serwisie w najdogodniejszym terminie – wyjaśnia Christian Gustavsson, dyrektor ds. obsługi serwisowej w Volvo Trucks.

Kompletna gama silników Euro 6

Nowe Volvo FM trafia na rynek wraz z bogatą gamą silników 11- i 13-litrowych, spełniających normę emisji spalin Euro 6, która wejdzie w życie z początkiem 2014 r. Silnik D13 jest dostępny w wariantach o mocy o 420 do 500 KM, zaś silnik D11 – w wariantach o mocy od 330 do 450 KM.

– Udoskonaliliśmy naszą technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Nowe jednostki napędowe Euro 6 oferują wysokie osiągi i jednocześnie doskonałą ekonomikę paliwową – podkreśla Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. silników w Volvo Trucks.

Zobacz film