VOLVO: RED DOT DLA NOWEGO MODELU FH

V 1_2012_1526

Nowa seria Volvo FH zdobyła nagrodę Red Dot Product Design – uznawany na całym świecie dowód osiągnięcia w projektowaniu i jeden z najbardziej pożądanych międzynarodowych znaków jakości w dziedzinie wzornictwa.

Nagrody Red Dot Product Design za rok 2013 wyróżniają wybitne projekty przemysłowe, a także zespoły, które je zrealizowały. To nagroda ogólnoświatowa, przyznawana za najwyższą jakość w projektowaniu.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Uwagę międzynarodowego jury zdołały skupić na sobie tylko bezapelacyjnie najlepsze dzieła, spośród 4662 produktów zgłoszonych w tym roku przez producentów, projektantów i architektów z 54 krajów – w 19 kategoriach. Nowa seria Volvo FH zwyciężyła w kategorii 16: pojazdy i transport.

– Jesteśmy niezmiernie dumni ze zdobycia tej, cieszącej się wyjątkowym poważaniem nagrody w jednym z największych i najważniejszych na świecie konkursów w branży projektowej – mówi Rikard Orell, dyrektor działu wzornictwa w Volvo Trucks. Nagroda ta symbolizuje kilka lat wytężonej pracy i jest dowodem uznania dla ducha kreatywności i innowacyjności panującego w Volvo Trucks. Szczególnie dużo uwagi poświęcono stylowi i emocjonalnemu aspektowi nowej serii FH, – czyli cechom, które zazwyczaj nie są traktowane priorytetowo podczas projektowania samochodu ciężarowego. To wspaniale, że jury Red Dot doceniło nasze starania i jesteśmy podekscytowani faktem przyznania nam tego uznawanego na całym świecie znaku jakości wzornictwa przemysłowego.

Zobacz w originale: youtube.com.

Nowa seria Volvo FH została zaprojektowana z myślą o kierowcy. Dzięki technologiom zapewniającym oszczędność paliwa, efektywnej ergonomii, znakomitym właściwościom jezdnym oraz elementom systemu bezpieczeństwa biernego i czynnego, wyznacza ona nowe standardy w branży samochodów ciężarowych, jednocześnie kultywując dziedzictwo Volvo.

– Kiedy rozpoczynaliśmy projektowanie nowego FH, włożyliśmy mnóstwo wysiłku w stworzenie spójnej całości i to osiągnięcie jest tym, z czego jestem najbardziej dumny – podkreśla Rikard Orell. W tym projekcie nie ma konfliktu między formą, a funkcją – obydwa te obszary idealnie współgrają. Od strony projektowej, nowa seria FH uosabia użyteczność i dynamikę, oferując kierowcy najlepsze miejsce pracy w tej branży.

– W dzisiejszych czasach wybitne kompetencje projektowe i sukces ekonomiczny idą ze sobą w parze – mówi Peter Zec, inicjator i dyrektor generalny Red Dot. Laureaci Red Dot: Product Design 2013 są protagonistami wysoko rozwiniętej kultury projektowania i branży projektowej. Współcześnie coraz trudniej jest znajdować różnice pomiędzy dobrze zaprojektowanymi produktami. Cechy charakterystyczne są często widoczne jedynie w detalach. Ale kreacje, które zdały egzamin pod krytycznymi spojrzeniami międzynarodowego jury Red Dot, nie znikną w tłumie i obronią się przed globalną konkurencją.

Ceremonię wręczania nagród Red Dot, która odbędzie się 1 lipca br. w Aalto-Theater, gmachu opery w Essen, w Niemczech, uświetni ponad 1000 gości reprezentujących środowiska projektowe, przemysłowe, polityczne i medialne. Nowe Volvo FH, wraz z innymi nagrodzonymi produktami, będzie przez cztery tygodnie – od 2 do 28 lipca – eksponowane na specjalnie zorganizowanej wystawie w muzeum Red Dot. Później zwycięskie projekty zostaną włączone do stałych zbiorów muzeum i będą wystawiane przez co najmniej rok. Muzeum Red Dot znajduje się w należącym do światowego dziedzictwa kulturowego kompleksie przemysłowym kopalni węgla Zeche Zollverein w Essen i mieści największą na świecie wystawę wzornictwa współczesnego.