WIELTON: BARDZO DOBRE WYNIKI FINANSOWE GRUPY

wielt112

W 2017 roku Grupa Wielton osiągnęła rekordowe przychody, wyższe o ponad 1/3 w ujęciu rok do roku. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 116,1 mln zł przy rentowności na poziomie 7,3 procenta.

To aż o 10 mln zł więcej niż przed rokiem. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 40 proc. r/r do 77,3 mln zł.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Grupa odnotowała także wzrost na poziomie sprzedaży i przychodów na wszystkich kluczowych rynkach i umocniła swoją pozycję, kontynuując przyjętą politykę akwizycyjną, m.in. finalizując przejęcie niemieckiej spółki Langendorf, a także zwiększając do 100 proc. udziały w spółce Fruehauf SAS.

– Rekordowe wyniki zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków Grupy są najlepszym potwierdzeniem tego, że realizacja wdrożonej przez nas strategii rozwoju przebiega zgodnie z planem. Jednym z kluczowych celów, jakie sobie wyznaczyliśmy było systematyczne umacnianie pozycji Grupy na rynkach zagranicznych. Założenie to konsekwentnie realizujemy, co ma odzwierciedlenie w dynamicznym wzroście przychodów z eksportu, który w 2017 roku był o połowę wyższy niż w roku ubiegłym. Niezależnie od sukcesów na rynkach zagranicznych w Polsce utrzymujemy trzecią pozycję, redukując dystans do liderów – komentuje Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A.

Wolumen sprzedaży Grupy Wielton w 2017 roku wyniosła łącznie 15 109 sztuk naczep i przyczep drogowych oraz produktów dla rolnictwa. Wynik ten konsoliduje sprzedaż w obszarze działalności marek Wielton, Viberti, Fruehauf, a także sprzedaż spółki Langendorf w okresie od sierpnia do grudnia ub.r. W porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, kiedy sprzedano 12 859 sztuk, skumulowany wynik za rok 2017 jest wyższy o 17,5 proc. Blisko 70 proc. (10 574 szt.) to sprzedaż za granicą.

Rekordowe przychody ze sprzedaży Grupa odnotowała na wszystkich rynkach.

– Rok 2017 był dla Grupy Wielton bardzo udany. Ogłosiliśmy strategię rozwoju na lata 2017-2020, nabyliśmy 80 proc. udziałów niemieckiej spółki Langendorf oraz sfinalizowaliśmy przejęcie francuskiej spółki Fruehauf SAS. Jednocześnie wdrożyliśmy procesy konsolidacyjne i integracyjne, a równolegle zrealizowaliśmy szereg inwestycji w obszarze automatyzacji i robotyzacji produkcji. Przy tak dużej dynamice nieodzowne są zmiany funkcjonalne. Dlatego w 2017 roku rozpoczęliśmy wdrażanie nowoczesnego modelu zarządzania w całej organizacji, który istotnie przyspieszy integracje wszystkich spółek w Grupie – podsumowuje Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A.

W 2017 roku Grupa Wielton zrealizowała szereg inwestycji, których celem było zwiększenie mocy produkcyjnych oraz rozwój portfolio produktowego. Dodatkowo zintegrowano również systemy jakościowe w Grupie i rozpoczęto prace nad uruchomieniem struktur, narzędzi oraz procesów operacyjnych dla handlu naczepami używanymi.

Równolegle z inwestycjami, mającymi na celu podniesienie efektywności operacyjnej Grupy, zrealizowano także szereg projektów w zakresie badawczo- rozwojowym. Na początku 3 kwartału 2017 r. oddano do użytku trzy linie do spawania ram naczep. W kolejnych miesiącach zakończono również montaż sprzętu na nowej linii KTL. W sierpniu spółka zawarła także z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju umowę dotyczącą dofinansowania projektu uruchomienia produkcji chłodni. Koszt całego projektu, którego realizacja zakończy się w 2019 r. wyniesie 20 mln zł, z czego 44 proc. będzie dofinansowanych przez NCBiR.

Inwestycje aktualnie prowadzone przez Grupę Wielton koncentrują się na zwiększeniu mocy produkcyjnych i przełożą się na podniesienie efektywności. W 1. kwartale 2018 r. oddana do użytku została linia nr 4 do spawania skrzyń wywrotek w nowo wybudowanej hali spawalni, a w kolejnym kwartale dwie zautomatyzowane linie do spawania belek głównych ram naczep. W fazie testów jest także zautomatyzowana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania podwozi i skrzyń metodą kataforezy oraz lakiernia.

W 2 kwartale do użytku oddane zostaną również dwie zautomatyzowane linie do spawania belek głównych ram naczep.