WIEMY JAKIM AUTEM JE JEŹDZIŁBY ŚWIĘTY MIKOŁAJ GDYBY ZGUBIŁ SANIE

Mercedes_A-1

Z rezultatów badania opinii przeprowadzonego w listopadzie br. wśród klientów AAA Auto, największego dealera aut używanych w Europie Środkowo- Wschodniej wynika, że Polacy najczęściej widzieliby Świętego Mikołaja w używanym SUV-ie (53 proc. badanych) lub kombi (35 proc.).

Mężczyźni wizualizując auto Świętego Mikołaja skupiają się przede wszystkim na wielkości samochodu, wybierając najczęściej samochody z dużym bagażnikiem.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Natomiast kobiety widziałyby Mikołaja w czerwonym samochodzie wyższej klasy. Wyniki nietypowego badania ankietowego przeprowadzono na grupie 557 klientów (351 mężczyzn i 206 kobiet) w salonach AAA Auto w Polsce.

– Co ciekawe, wyniki badania w obszarze najczęściej typowanych nadwozi są spójne z aktualnymi trendami sprzedażowymi w AAA Auto. Według naszych danych w Polsce w trzech pierwszych kwartałach 2018 roku wzrosła o 30 proc. liczba wystawionych na sprzedaż aut używanych typu SUV w porównaniu do tego samego okresu w 2017 roku. Jest to największy wzrost wśród krajów Europy Środkowej. Jeszcze większy wzrost zanotowała nasza firma, która w swoich polskich salonach sprzedała aż o 65 proc. więcej używanych SUV-ów oraz o 50 proc. więcej aut z nadwoziem kombi – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

Z rezultatów badania wynika, że mężczyźni jednoznacznie opowiadają się za autem dużym i dobrze radzącym sobie w zimowych warunkach. Według 68 proc. mężczyzn Święty Mikołaj powinien jeździć SUV-em, 31 proc.opowiedziało się natomiast za kombi. Znacznie mniejsza liczba respondentów płci męskiej wskazała na nadwozie typu sedan (8 proc.), a zaledwie garstka badanych (3 proc.) postawiła na hatchback.

Jeśli chodzi o kobiety, odpowiedzi były bardziej zróżnicowane. 42 proc. badanych kobiet widziałoby Świętego Mikołaja w kombi, 27 proc. w SUV-ie, 21 proc. w sedanie, a 10 proc. w hatchbacku.

Zarówno kobiety jak i mężczyźni chcieliby widzieć Świętego Mikołaja w aucie w kolorze czerwonym (48 proc.) i białym (38 proc.). Mężczyźni typują kolor biały – tak odpowiedziało aż 48 proc. z nich. Popularną odpowiedzią był też czerwony (37 proc.) i czarny (11 proc.). Wśród kobiet króluje przeświadczenie, że auto Świętego Mikołaja powinno być czerwone (68 proc.), 21 proc. pań postawiłoby na kolor biały, 4 proc. na czarny, a 7 proc. respondentek zaproponowało inne nietypowe rozwiązania: fioletowy, bordowy, żółty, szary, itd.

W praktyce jednak Polacy wybierają samochody używane w kolorze czerwonym dużo mniejsze niż SUV. Jak się okazuje, w AAA Auto najczęściej sprzedawano w listopadzie 2018 roku czerwone modele aut, jak: Renault Clio, Toyota Yaris oraz Skoda Fabia.

Ranking najpopularniejszych czerwonych modeli aut w ofercie AAA Auto w listopadzie 2018 roku:
1. Renault Clio;
2. Toyota Yaris;
3. Skoda Fabia;
4. Ford Focus;
5. Kia Ceed;
6. Chevrolet Aveo;
7. Opel Astra;
8. Fiat 500;
9. Hyundai i30.

Klienci AAA Auto określili także markę auta dla Świętego Mikołaja. Okazuje się, że kobiety widziałyby Świętego Mikołaja w nieco bardziej luksusowym samochodzie niż mężczyźni. Ich zdaniem Święty Mikołaj powinien poruszać się Audi, BMW, Volvo, Mercedesem lub Alfa Romeo, podczas gdy mężczyźni sugerowali Nissana, Forda, Mercedesa, Opla i BMW.