WYŚCIGI: ALFA ROMEO SPONSOREM TORU MONZA

130512_AR_Monza_01

Alfa Romeo została sponsorem toru wyścigowego Monza. Porozumienie w tej sprawie zostało zawarte na okres dwóch lat (2013-2014), przy okazji czwartej rundy Mistrzostw świata „Eni FIM SBK Superbike 2013″.

Louis Carl Vignon, szef marki Alfa Romeo na region EMEA, przekazał Carlowi Edoardo Valli’emu, szefowi SIAS Spa, klucze do samochodów Giulietta Quadriofoglio Verde. Będą one spełniały różne funkcje na torze wyścigowym (samochody bezpieczeństwa, zastępcze aż po medyczne).


Zobacz także:
SPORT


W ten sposób zostanie przypieczętowany początek współpracy pomiędzy firmami Alfa Romeo oraz SIAS (spółką rozwoju motoryzacji i sportu), która zbudowała i zarządza torem w Monza od momentu jego powstania.

Zbudowany w 1922 roku, w zaledwie 110 dni, tor wyścigowy znajduje się na terenie miejscowego parku Monza. Na jego powierzchni odbywają się zarówno międzynarodowe wyścigi samochodowe, jak i przeprowadzane są różnorodne testy i badania motoryzacyjne. Za wyjątkiem okresu wojennego i niektórych edycji – Livorno 1937, Mediolan 1947, Turyn 1948 i Imola 1980 – tor Monza jest od zawsze miejscem organizacji Grand Prix Włoch. Jest to również trzeci najstarszy tor wyścigowy na świecie po Brookland (1907) i Indianapolis (1909).

Kontrakt sponsorski przewiduje, że podczas zaplanowanych wyścigów sportowych tor będzie oznakowany symbolami Alfy Romeo. Marka udostępni natomiast organizatorom kilka samochodów, takich, jak na przykład model Alfa Giulietta.

Alfa Romeo odniosła na Monza wiele znaczących zwycięstw: w “P2” prowadzonym przez Antonio Ascari w 1922 roku; “P2” zdobyło Grand Prix Włoch wraz z Brilli-Peri, który stał się tym samym mistrzem świata; “8C 2300” zadebiutowało w 1931 roku, zwyciężając na Monzie, prowadzone przez Tazio Nuvolari i Giuseppe Campari; mistrz z Mantui zdobył pierwsze miejsce na “Grand Prix Włoch” również w następnym roku za kierownicą “Typ B P3” (Alfa Romeo P3, 1932 rok); Luigi Faglioli powtórzył jego sukces w 1933 roku jadąc w”P3“.

Po pojawieniu się Formuły 1, za kierownicą jednoosobowej 158 – sławnej “Alfetty“, w 1950 roku Giuseppe “Nino” Farina zdobył Grand Prix Włoch, natomiast w 1963, “Giulia TZ“, zwyciężając “Puchar Fisa”, przypieczętowała powstanie “Autodelty”, działu Alfa Romeo zajmującego się przygotowaniem samochodów do startów w wyścigach.

Giulia Sprint GTA“, “GT Am“, “33 TT 12” odnosiły sukcesy w latach 60-tych i 70-tych.. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych “75 Turbo Evoluzione” zwyciężyła w zawodach “Mistrzostw samochodów turystycznych”, co zostało powtórzone przez “155 GTA SuperTurismo“, “155 Ts” i na początku dwudziestego pierwszego wieku – przez “156 SuperTurismo“.

Rola oficjalnego samochodu bezpieczeństwa była spełniana przez wiele sezonów przez Alfę Romeo MiTo Quadrifoglio Verde. W tym roku doświadczenie to przypada w udziale nowej MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 KM QV, która powstała na bazie Quadrifoglio Verde, a wyprodukowana została w zaledwie 200 egzemplarzach.