WYŚCIGI: RUSZA VOLKSWAGEN CASTROL CUP

Polskie oddziały firm Castrol i Volkswagen podjęły decyzję o zacieśnieniu współpracy i realizacji wspólnych działań promocyjnych. Jednym z nich będzie cykl wyścigów, rozgrywanych w w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i Słowacji – Volkswagen Castrol Cup.

Castrol jest jedynym producentem środków smarnych rekomendowanym przez grupę VW w Polsce.

W ramach globalnego partnerstwa firmy już od wielu lat razem opracowują nowoczesne rozwiązania technologiczne i udoskonalają oleje oraz inne płyny eksploatacyjne, które są stosowane fabrycznie w autach grupy Volkswagen. Dzięki nowej umowie współpraca będzie rozszerzona o działania w obszarze serwisu posprzedażnego i akcje marketingowe prowadzone przez partnerów na rynku polskim. Wspólne kampanie promocyjne oraz programy dla dilerów i klientów ostatecznych mają na celu wsparcie punktów sprzedaży i zapewnienie jak najwyższego poziomu usług serwisowych.

– Zacieśnienie współpracy z grupą Volkswagen w Polsce to dowód zaufania do naszej technologii – podkreśla Sławomir Radoń, Country Manager Castrol Polska. Za sprawą trwającego od blisko dekady partnerstwa w zakresie środków smarnych i sportów motorowych kierowcy mogą korzystać z produktów dostosowanych do wymagań aut niemieckiej marki, wielokrotnie przetestowanych na trasach rajdowych i wyścigowych.

Jednym z nowych projektów zaplanowanych na przyszły rok są wyścigi samochodowe Volkswagen Castrol Cup. Castrol będzie sponsorem strategicznym tego cyklu.

– Dzięki zaangażowaniu w ten projekt chcemy umożliwić kierowcom starty w wyścigach profesjonalnie przygotowanymi samochodami i wspierać młode talenty w rozwoju ich kariery sportowej – mówi Magdalena Vielhaber, która w firmie Castrol odpowiada za współpracę z producentami samochodów.

Castrol już od lat współpracuje z Volkswagenem w ramach sportów motorowych. Udanym przykładem jest rywalizacja teamu Volkswagena w Rajdzie Dakar – w latach 2009-2011 korzystające z partnerstwa technologicznego Castrol samochody Volkswagen Race Touareg stawały na podium. W 2013 roku Volkswagen, po wielu latach przerwy, wystawi zespół fabryczny w rajdach WRC – Sebastien Ogier i Jari-Matti Latvala będą dysponowali 300-konnymi samochodami VW Polo R WRC zalanym olejem Castrol EDGE.

Pozostałymi sponsorami pucharu Volkswagen Castrol Cup zostały firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska, a także STS Logistics.

W przyszłym roku zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego Toru Poznań, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring).

Wstępny terminarz przedstawia się następująco:
– 1. Runda, Polska – Tor Poznań, 12-14.04;
– 2. Runda, Słowacja – Slovakia Ring, 26-28.04;
– 3. Runda, Republika Czeska – Autodrom Brno, 17-19.05;
– 4. Runda, Polska – Tor Poznań, 14-16.06;
– 5. Runda, Austria – Red Bull Ring, 23-25.08;
– 6. Runda, Węgry – Hungaroring, 20-22.09;
– 7. Runda, Polska – Tor Poznań, 04-06.10.

Podczas każdego weekendu pierwszego dnia odbędą się 2 sesje treningowe – każda po 30 minut, oraz sesja kwalifikacyjna (także 30 minutowa). Drugiego dnia zawodnicy wystartują w dwóch wyścigach, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że pierwsza ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności.

Nowością na polskich torach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy stawić się będzie musiał tylko z kaskiem i kombinezonem. Wolno mu będzie tylko i wyłącznie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.

Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników.

Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Pierwsze samochody są już zbudowane. Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport, działami Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi.

Samochód wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass. System ten po aktywacji, na kilkanaście sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w nowe zawieszenie i inne elementy dostosowujące je do ekstremalnego ścigania po torze wyścigowym.

Ilość zawodników została ustalona na 24 osoby. Organizatorzy czekają na zamknięcie listy zgłoszeń do 15 grudnia. Kilka tygodni przed pierwszą eliminacją, zawodnicy wezmą udział w specjalnym szkoleniu związanym z techniką jazdy oraz korzystaniem z urządzeń telemetrii.

Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział specjalnie zaproszonych na weekend wyścigowy kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie.

Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf 7 a także kwota 30 000 euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20 000, a trzeciego 10 000 Euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8 000 euro.