YAMAHA: NOWY GRIZZLY 700 MY 2016 Z LEPSZYMI OSIAGAMI

YAM_YFM71

Napędzany zabudowanym w sztywnej ramie silnikiem o wysokim momencie obrotowym, Grizzly 700 EPS zdobył miano największego, najsolidniejszego i najbardziej uniwersalnego ATV (All Terrain Vehicle) w gamie modelowej quadów marki Yamaha.

Dzięki zaawansowanym technologiom wsparcia kierowcy model cieszy się popularnością wśród amatorów wypoczynku w plenerze, ale także osób pracujących w terenie.


Zobacz relacje:

MOTOCYKLE


 

Wyposażony w przekładnię Ultramatic, aktywowany przyciskiem system napędu On-Command i wspomaganie układu kierowniczego (EPS) ten uniwersalny pojazd powstał z przeznaczeniem pokonywania najtrudniejszych szlaków przeprawowych i ekstremalnych bezdroży – na równi ze służbą w gospodarstwach rolnych, zakładach przemysłowych czy na obszarach leśnych. Nowy Grizzly 700 EPS MY 2016 bazuje na wytrzymałości poprzednika, proponując udoskonaloną stylizację i funkcjonalność oraz lepsze osiągi.

YAM_YFM72

Nowości na rok modelowy 2016 (MY 2016)
– nowa, agresywna i zintegrowana stylizacja nadwozia;
– nowy silnik DOHC o pojemności 708 cm3 i zwiększonej mocy;
– skuteczne reflektory LED i centralna lampa halogenowa „do pracy”;
– ogumienie 26-calowe o doskonałych własnościach trakcyjnych;
– podwyższona ładowność i więcej skrytek na przedmioty podręczne;
– nowa kanapa i lepsza ergonomia obsługi;
– nowe amortyzatory przednie i tylne KYB;
– centralnie umieszczony zbiornik paliwa.

Grizzly 700 EPS MY 2016 otrzymał nowy przedni grill wraz z orurowaniem i płytą ozdobną. Restylizacji uległy także błotniki przednie i tylne oraz konsola centralna. Większe, bo 26-calowe koła oraz integralne bagażniki przed i za kierowcą powodują, że to największy ATV dostępny na rynku. Zastosowano mocniejszy silnik o pojemności 708 cm3, zmianą jest też modyfikacja czterozaworowej głowicy cylindrów DOHC pod kątem zwiększenia wydajności spalania.

2016_YAM_YFM73

Nowy silnik zyskał zmodyfikowany układ dolotowy wraz z umieszczonym pod kanapą filtrem powietrza, którego wkład nie wymaga narzędzi do wymiany. Znaczną wydajność zapewnia pokaźna chłodnica, wyposażona w szybkoobrotowy wentylator. Nowe reflektory diodowe LED, zapewniają znakomite oświetlenie podłoża. Ogumienie Maxxis o rozmiarze 26x10x12 (tył) oraz 26x8x12 (przód) daje wytrzymałość, lecz także komfort. Nowe są stalowe felgi i odkuwane piasty kół.

Nowe bagażniki przedni i tylny mają nośności 50 kg (przód) i 90 kg (tył). Zaletą jest również „upakowanie” trzech nowych skrytek na drobiazgi podręczne. Grizzly MY 2016 otrzymał nową kanapę o dobranej optymalnie wysokości. Zbiornik paliwa został przeniesiony znad silnika pod siedzisko. Zbiornik ma pojemność 18 litrów, a jego wlew znajduje się na prawym tylnym błotniku. Nowej generacji gazowe amortyzatory przedniego i tylnego zawieszeniay mają regulację naprężenia wstępnego i pozwalającą na dostosowanie ich charakterystyki do warunków terenowych.

Grizzly 700 EPS ma w pełni automatyczną skrzynię przekładniową Yamaha Ultramatic pracującą w trybach biegu wysokiego (High), niskiego (Low), wstecznego (Reverse), luzu (Neutral) oraz postojowego (Park). Zaliczana do najbardziej trwałych i efektywnych konstrukcji typu CVT (bezstopniowych). Systemem wspomagania kierowcy est napęd 4×4 On Command umożliwiający wybór trybów 2WD/4WD lub 4WD z blokadą mechanizmu różnicowego za pomocą przycisku na prawej manetce kierownicy.

Quad wyposażony jest we wspomaganie zębatkowej przekładni kierowniczej Yamaha EPS (Electronic Power Steering). Kierowcama zapewniony dostęp do najważniejszych parametrów pojazdu, przy pomocy wielofunkcyjnego wyświetlacza LCD. Do zasilania akcesoriów i innych urządzeń służy gniazdko 12 V. Z kolei zaawansowany układ hamulcowy wyposażono w przednie i tylne hamulce tarczowe z zaciskami dwutłoczkowymi.

YAM_YFM74

Niektóre elementy wyposażenia
– czterosuwowy, jednocylindrowy silnik 708 cm3;
– chłodzona cieczą, 4-zaworowa głowica cylindrów DOHC;
– wtrysk paliwa Mikuni 44 mm;
– elektryczny rozrusznik;
– automatyczna przekładnia CVT Yamaha Ultramatic;
– „samochodowa” dźwignia biegów: wysokiego (High), niskiego (Low), wstecznego (Reverse), luzu (Neutral) i postojowego (Park);
– aktywowany przyciskiem napęd Yamaha On-Command 2WD/4WD/4WD z blokadą dyferencjału;
– niezależne zawieszenie kół o znacznym skoku roboczym;
– wspomaganie przekładni kierowniczej Yamaha EPS;
– przednie i tylne hamulce tarczowe oraz zaciski dwutłoczkowe;
– ogumienie Maxxis;
– uchwyt holowniczy pod montaż zaczepu kulowego;
– dwucalowe gniazdo dyszla przyczepy.

Dostępność rynkowa: od września 2015.